בפ"ת
בית משפט השלום תל אביב - יפו
|
85-05-16
17/08/2016
|
בפני השופטת:
ענת יהב-שופטת
|
- נגד - |
המבקשת:
מדינת ישראל
|
המשיב:
א.ח.
|
החלטה |
בפני בקשה להארכת פסילה מנהלית עד לתום ההליכים כנגד המשיב, על פי סעיפים 47 ו- 50 לפקודת התעבורה.
בקשה זו הוגשה ביחד עם בקשה למעצר עד לתום ההליכים של המשיב במ"ת 90-05-16 וכן עם כתב אישום המייחס לו נהיגה בשכרות מכח חזקת הסירוב וזאת בתאריך ה - 1.5.16.
כבר כעת אומר כי טוב תעשה המבקשת אם לא תפצל בקשות אלו (של הפסילה והמעצר), שכן הטלת הפסילה היא חלק מן התנאים המגבילים אותם משית ביהמ"ש בבואו ליתן החלטה בדבר מעצרו ושחרורו של המשיב ואלו הם התנאים המגבילים שיוטלו לצורך הבטחת ההחלטה שניתנת.
פיצול הבקשות מביא לתוצאה האבסורדית של בחינת הראיות לכאורה פעמיים בכל בקשה וקביעת מסוכנות שכפי שנעשה בתיק זה.
ביום 1.5.16 בהליך זה, הסכים ב"כ המשיב להמשך פסילתו של המשיב למשך 3 חודשים וזאת על מנת ללמוד את חומר החקירה בעניינו.
החלטת המעצר (מ"ת 90-05-16)
באותו היום ובמסגרת הליך המ"ת, הסכים ב"כ המשיב לראיות לכאורה, אך טען להפחתה במסוכנותו של המשיב, כאשר הפנה לפסיקה ובעיקר השתמש בעובדת ההסכמה להמשך פסילתו בתיק כשאמר: "ומאחר והמסוכנות מאויינת בעצם ההסכמה ופסילה והפקדת הרישיון ... אני מבקש לשחרר אותו בערבויות ולא לעצור אותו" (במ"ת בעמ' 2 ש' 1-2).
בהחלטה שניתנה במסגרת הליך זה ביום 5.5.16, קבעתי, גם לאור הסכמת הצדדים בדבר משקל הראיות לשלב הזה של הדיון כי קיימות ראיות לכאורה, כאשר בסופה של החלטה שוחרר המשיב למעצר בית לילי בלבד, כשהנימוק להחלטה בין שאר השיקולים, היה אף אותה הפסילה שהוטלה בהסכמה, וראה החלטתי בעמ' 2 בש' 26 – 28):
"ב"כ המשיב טוען, כי מסוכנותו סובבת סביב נהיגתו, ובהינתן הסכמתו לפסילה מלנהוג ובהעדר הרשעות של נהיגה בזמן פסילה, הרי שאין לראות בנטילת רישיונו אמצעי לאיין מסוכנותו זו. לביסוס טענתו הגיש הסנגור פסיקה התומכת בכך".
ובעמ' 3 לאותה החלטה קבעתי:
בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד
יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת