אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> תא"מ 7707-12-13 הררי נ' אדרי ואח'

תא"מ 7707-12-13 הררי נ' אדרי ואח'

תאריך פרסום : 16/03/2016 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום נתניה
7707-12-13
31/12/2015
בפני הרשמת הבכירה:
יפעת אונגר ביטון

- נגד -
התובעת:
נירה הררי
עו"ד מאיר גולן
הנתבעות:
1. מיכל אדרי – בהליכי פש"ר
2. מירב ארוך
3. לבנה סמרנו

עו"ד אסף לפלר
פסק דין
 

 

1.בתיק זה נדונה תביעה על יסוד שטר חוב שאוחזת התובעת, שנעשה ע"י הנתבעת 1 (להלן: "מיכל") ונחתם בערבות אוואל ע"י הנתבעות 2 ו- 3 (להלן: "הנתבעת 2" ו"הנתבעת 3" בהתאמה, או יחד "הנתבעות"). הסכום הנקוב בשטר החוב הוא 50,000 ₪, אך התביעה הוגשה ע"ס 31,469 ₪.

 

2.מיכל שכרה, יחד עם בן זוגה, את דירת התובעת ברחוב הרב גורן בראשון לציון, מכוח הסכם שכירות שנחתם לראשונה בשנת 2001 או סמוך לשנה זו. מאז, נחתמו הסכמי שכירות מפעם לפעם, כאשר מיכל ובן זוגה שכרו את הדירה במשך למעלה מעשר שנים.

 

3.התביעה הוגשה כנגד מיכל וכנגד הנתבעות.

ההליכים נגד מיכל עוכבו, לפי צו בית המשפט המחוזי בהליך פש"ר.

 

טרם עוכבו ההליכים, הגישה מיכל התנגדות לביצוע שטר החוב וטענה, כי שטר החוב פקע, משום שנמסר עם חתימת הסכם השכירות הראשון, שתוקפו לשנה בלבד.

הוסיפה מיכל וטענה, כי השטר ניתן להבטחת ההתחייבויות עפ"י הסכם השכירות הראשון בלבד, כי מעולם לא דרשה התובעת בטחונות אחרים או נוספים, להבטיח את הסכמי השכירות שבאו לאחריו. עוד טענה, כי לא הפרה את הסכם השכירות, אלא היתה זו התובעת שהפרה את התחייבויותיה כלפיה.

 

4.הנתבעת 2 היא אחותה של מיכל, והנתבעת 3 היא ידידתה בעבר הרחוק. הנתבעות התגוננו אף הן.

 

ראשית דבר, הצטרפו ונשענו על טענתה של מיכל, כי תוקף שטר החוב הינו למשך שנה אחת, בהתאם להסכם השכירות הראשון. לפיכך פקע.

 

הנתבעות טוענות, כי חרף פרק הזמן הארוך מאז נחתם השטר ומאז הסתיימה תקופת השכירות נשוא הסכם השכירות הראשון, התובעת לא פנתה אליהן, לא טענה להפרת הסכם השכירות הראשון, או להפרת ההסכמים שבאו אחריו.

 

5.לאור האמור, טוענות הנתבעות כי התביעה נגדן התיישנה, ככל ועילתה באירועים שהתגבשו בשנת השכירות הראשונה או סמוך לה.

כן נטען, כי הקשר בין עילות התביעה שהתגבשו מכח חוזה השכירות האחרון, לבין השטר, ניתק, משום שהשטר לא נערך בשנת 2011 כטענת המשיבה, כי אם בשנת 2001.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ