אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין חלקי בתיק א 45534/05

פסק-דין חלקי בתיק א 45534/05

תאריך פרסום : 07/05/2008 | גרסת הדפסה

א
בית משפט השלום תל אביב-יפו
45534-05
04/01/2007
בפני השופט:
ד"ר אחיקם סטולר

- נגד -
התובע:
הירשברג ציפורה
עו"ד צחי דב
הנתבע:
1. הירשברג יחיאל
2. ביטוח ישיר אי.די.אי. חברה לבי

עו"ד ברג שאולה
פסק-דין חלקי

בפני תביעה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים תשל"ה  1975 (להלן: חוק הפיצויים). נוכח טענת הנתבעת כי אין המדובר בתאונת דרכים התקיימה ישיבת הוכחות במסגרתה נשמעו עדים בשאלת החבות.

הצדדים וטיעוניהם

1.      התובעת ילידת 1945, מטפלת בילדים במקצועה, הייתה ביום התאונה נוסעת במכונית מספר 54-783-27 (להלן: "המכונית"). הנתבע 1 היה ביום התאונה הנהג של המכונית.

2.      הנתבעת 2 הינה חברת ביטוח שהוציאה פוליסה ו/או תעודת ביטוח עפ"י פקודת ביטוח רכב מנועי (נוסח חדש) תש"ל - 1970, לגבי השימוש במכונית לפי חוק פיצויים.

טענות התובעת

3.      ביום 29.7.04, ברח' העבודה 3 בכפר סבא, יצאה מהמכונית, שהייתה נהוגה בידי הנתבע 1, ובמהלך היציאה מהמכונית דרכה התובעת על ערימת גזמי ענפים שהייתה על הכביש, נפלה על המדרכה ונחבלה (להלן: " התאונה").

התובעת טוענת שהתאונה ארעה עקב שימוש ברכב מנועי וגרמה לה נזקי גוף במובן החוק, ולפיכך חייבים הנתבעים לפצותה במלוא נזקי הגוף שנגרמו ויגרמו לה כתוצאה מהתאונה בהתאם לחוק הפיצויים.

טענות הנתבעת

4.      התובעת נפגעה בנסיבות שונות מהמתואר בכתב התביעה, נסיבות אשר אינן מהוות תאונת דרכים כהגדרתה בחוק הפיצויים. לא זו אף זו, נסיבות התאונה הנטענת אינן מהוות תאונת דרכים כהגדרתה בחוק, ולפיכך, גם מטעם זה, דין התביעה  להידחות.

5.      הנתבעת הכחישה שהתובעת הייתה נוסעת ברכב עת ארעה התאונה ואת זהות הבעלים ו/או המחזיק ו/או המשתמש ו/או נהג הרכב בתאריך הנקוב מוכחשת.

דיון

6.      נוכח עמדת התובעת לא היה מנוס אלא לפצל את הדיון באופן שתוכרע ראשית שאלת החבות.

העובדות

7.      ביום 29.07.04 נסעה התובעת במכונית מס' 54-783-27 (להלן: " המכונית"), שהייתה נהוגה בידי בעלה יחיאל הירשברג (להלן: " הנתבע 1"). בנוסף לתובעת, שישבה במושב האחורי-ימני של המכונית, נסעו במכונית גם בתה של התובעת, דנה רוזנצוויג (להלן: " דנה"), אשר ישבה במושב שלימין הנהג, וכן נכדה בן הארבע (בנה של דנה), אשר ישב בכסא בטיחות במושב האחורי, לשמאלה של התובעת. בהגיע המכונית לביתה של דנה, ברחוב העבודה 3 בכפר סבא, יצאה ממנה התובעת, מבעד הדלת האחורית ימנית. התובעת, בעלה מר הירשברג ובתה דנה העידו בפני מטעם התובעת.

8.      התובעת מעדה ונגרם לה נזק גוף בנסיבות השנויות במחלוקת בין הצדדים. ממקום התאונה פונתה התובעת על ידי אמבולנס, שהיה נהוג על ידי העד מטעם הנתבעת מר יונתן פופקין, לבית החולים "מאיר" בכפר סבא.

9.      בדיון שנערך ביום 22/2/06 הצהיר ב"כ הנתבעת 2 לפרוטוקול כהאי לישנא:

"אנו טוענים שהיא לא נפלה מהרכב ונפלה על גזם.

אנו מכחישים שהיא נפלה מרכב. יחד אם זאת אם  יוכח שהיא מעדה על גזם בעת שיצאה מהרכב אנו מסכימים שזו תאונת דרכים. אני אבקש שהיא תגיש תצהיר שנוכל לחקור אותה".

הנה כי כן גדר המחלוקת שבין הצדדים הוגדרה כך שאם יוכח שהתובעת מעדה על גזם בעת שיצאה מהרכב כי אז מסכימה גם הנתבעת 2 שהמדובר בתאונת דרכים.

מעדותה של הנתבעת עולה כי עם צאתה מהרכב החליקה על פסולת גיזום. הנפילה ארעה כאשר התובעת פתחה את הדלת יצאה ממנה עם רגל ימין וברגע שדרכה רגלה, היא נפלה באופן שאיננה זוכרת אפילו עם הספיקה להגיע למצב עמידה, ובלשונה: 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ