ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
|
5345-08-15
21/02/2016
|
בפני הרשמת:
יונת הברפלד-אברהם
|
- נגד - |
תובעים:
דוד אשכנזי
|
נתבעים:
בזק בינלאומי בע"מ
|
פסק דין |
התובע הגיש תביעה נגד הנתבעת בגין אי ניתוקו במועד. התובע דרש החזרים עבור תשלומים ששילם ביתר וכן פיצוי בסך של 10,000 ₪ בהתאם לסעיף 31 א' לחוק הגנה הצרכן .
התובע טען כי כבר ביום 19/5/15 פנה לנתבעת באמצעות שירות "נתק" וביקש להתנתק, ביום 29/5/15 פנה טלפונית לנתבעת וביקש להתנתק וכך שוב ביום 5/7/15, אז נותק לבסוף.
הנתבעת, בכתב הגנתה, הודיעה כי רק ביום 5/7/15 קיבלה את הודעתו של התובע בדבר רצונו להתנתק ולמרות שלא קיבלה הודעה קודם לכן, זיכתה אותו במלוא הסכומים ממועד בקשתו הראשונה מחברת "נתק" ועד ליום 5/7/15.
בדיון התברר כי במקביל לבקשת ניתוקו מהנתבעת, ביטל התובע גם את חיוב חודש יוני 2015 , דרך חברת האשראי. לא היתה מחלוקת כי עבור חודש יולי לא חוייב התובע ולכן למעשה זוכה התובע עבר החלק היחסי של חודש מאי. עוד התברר בדיון כי בתחילה זיכתה הנתבעת את התובע גם עבור חודש יוני 2015, אולם לאחר שהתברר כי החיוב בכרטיס האשראי בוטל, תוקן הזיכוי לחודש מאי בלבד.
לאור זאת, הודיע התובע בדיון, כי למעשה אינו זכאי להחזר עבור חיוב יתר אלא מבקש את הפיצוי בסך של 10,000 ₪. לטענת התובע, לאחר שביקש להתנתק דרך אתר "נתק" התקשר ביום 29/5/15 לנתבעת ושוחח שם עם נציגה. אותה נציגה הודיעה לתובע כי בקשת הניתוק לא התקבלה וביקשה כי היות והתובע התקשר בסוף השבוע, כי יתקשר ביום ראשון לצורך הודעה על ניתוק והעברת האישור מאתר "נתק". לטענת התובע, הפיצוי מגיע לו היות ואתה פקידה , עימה שוחח ביום 29/5/15, יכלה להעביר את הודעת ניתוקו. התובע הודה כי נאמר לו להתקשר לשירות ביום ראשון אולם סבר כי אינו צריך לעשות כן . לא ברור אם אמר כל זאת גם לאותה פקידה.
לאחר שעיינתי בכתבי הטענות ושמעתי את הצדדים מצאתי כי התביעה להידחות.
1. התובע קיבל זיכוי עבור כל החיובים החל מחודש מאי ואילך , זאת כחודש וחצי לאחר שהתנתק בפועל אולם בחר שלא לציין זאת בכתב התביעה, ויש לראות זאת כחוסר תום לב מצידו והסתרת עובדות הכרחיות.
2. מכתב התביעה ונספחיו לא עולה תיעוד כי הודעת הניתוק דרך אתר "נתק" התקבלה אצל הנתבעת. אין פירוט של מספר פקס , מתי נשלח הפקס ומתי התקבל , שלא כמו באישור אותו צרף התובע מיום 5/7/15.
3. התובע הודה בעצמו כי ביום 29/5/15 התברר לו כי הודעת הניתוק לא התקבלה אצל הנתבעת, וכי עקב סוף השבוע עליו לשוחח עם מחלקת השירות ביום ראשון, אולם בחר שלא לעשות כן ממניעים עקרוניים.