אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> המתנה של שש שעות לטיסה זה יותר מדי

המתנה של שש שעות לטיסה זה יותר מדי

תאריך פרסום : 03/09/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
21830-01-14
29/08/2014
בפני השופטת:
סיגל דומניץ סומך

- נגד -
התובע:
מאיר ספיר
נתבעת:
חברת תעופה טורקיס אייר ליינס
פסק דין
 

 

לפני תביעה לפיצוי בגין מחדלים בהתנהלותה של הנתבעת, אשר בעקבותיהם נאלץ התובע להמתין כשש שעות לטיסת המשך .

 

בכתב התביעה נטען כי ביום 25.8.2013 היה אמור התובע לטוס בטיסה מניו יורק לאיסטנבול ולהמשיך מאיסטנבול בטיסת המשך לישראל. התובע טוען, כי כשלוש שעות טרם הטיסה שיצאה מניו יורק בירר מול נציג הנתבעת את מועדי הטיסות ונאמר לו, כי לא יחול כל שינוי במועדן.

 

בפועל, טוען התובע, כי בעקבות איחור של חצי שעה ביציאת הטיסה מניו יורק, איחר התובע לטיסת ההמשך לתל אביב ונאלץ להמתין שש שעות לטיסה הבאה.

 

התובע טוען, כי ביקש לעלות על טיסה לישראל, אשר עדיין לא יצאה משדה התעופה, ללא מזוודתו, אך בשל התעקשות הנתבעת על ביצוע בדיקות ביטחוניות, תשאול ותחקור, נאלץ התובע להמתין בשדה התעופה שש שעות עד לטיסה הבאה.

 

התובע טוען, כי במהלך שהייתו בשדה התעופה לא ניתנה לו האפשרות ליצור קשר עם בני משפחתו. עוד טוען התובע, כי הזמין לטיסה המיועדת אוכל כשר ואוכל זה לא סופק לו במהלך טיסת ההמשך המאוחרת. התובע מוסיף וטוען, כי היה לו קושי בשימוש בשובר לרכישת מזון בשדה התעופה, אשר סופק לו על ידי הנתבעת, מאחר והוא מקפיד על אכילת אוכל כשר בנסיעותיו לחו"ל ומאחר והינו חולה סכרת ועליו לאכול בפרקי זמן קצרים, נאלץ לאכול אוכל לא כשר.

 

התובע טוען, כי הנתבעת סירבה לפצותו מאחר וכרטיס הטיסה נשוא התביעה ניתן לו ללא תשלום, כפיצוי בגין תביעה קודמת.

 

בכתב ההגנה מפנה הנתבעת לחוק התובלה האווירית, התש"ם - 1980 המסדיר את יחסי הצדדים. לטענת הנתבעת התובע אינו זכאי לפיצוי לפי חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי תנאיה התשע"ב – 2012, מאחר והתובע לא שילם עבור כרטיס הטיסה.

 

הנתבעת טוענת, כי הטיסה מניו יורק לאיסטנבול בתאריך 25.8.2013 המריאה באיחור קל של 29 דקות בשל בעיות ביטחון שאינן תלויות בנתבעת. איחור זה גם על פי החוק (סעיף 7 (א')), אינו מזכה בפיצוי כלשהו.

 

באשר לאיחור של למעלה מחמש שעות בהמראה מאיסטנבול לישראל, הרי שעל פי סעיף 7 (ב') לחוק, על המוביל האווירי ליתן לתובע כרטיס טיסה חליפי או השבת התמורה. בענייננו, לטענת הנתבעת, משבחר התובע לעלות על הטיסה החליפית לישראל, הרי שבכך ניתן לו כרטיס טיסה חליפי.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ