אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פיצוי של 14,000 ש"ח בגין משלוח 14 דברי פרסומת - ספאם

פיצוי של 14,000 ש"ח בגין משלוח 14 דברי פרסומת - ספאם

תאריך פרסום : 06/10/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
21384-10-14
24/09/2015
בפני השופט:
טל חבקין

- נגד -
התובע:
ליאור לוין
הנתבעות:
1. קרדן רכב בע"מ
2. מרכז הכוכביות הארצי בע"מ

פסק דין
 

 

            לפניי תביעה על סך של 14,000 ש"ח שעילתה פיצוי ללא הוכחת נזק בגין משלוח 14 דברי פרסומת ששוגרו לתובע באמצעות מתקן בזק בלא שניתנה הסכמתו לכך, בניגוד לסעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982 (להלן – "החוק התקשורת").

 

  1. הנתבעת 2 (להלן – "מרכז הכוכביות") היא חברה בעירבון מוגבל אשר בין היתר מפעילה ומשווקת יישומון חינמי הפועל במכשירי טלפון חכם ששמו DialMyApp (להלן – "היישומון"). וכך היא מתארת את פועלו ומפרסמת אותו:

 

כל אחד מאיתנו ניהל יותר מפעם אחת שיחה עם אחד ממרכזי השירות, ובמהלכה נתבקשת לעבור בין שלל התפריטים הקוליים של המרכזיה עד להגעה ליעד השיחה. DialMyAppTM הינה אפליקציה שמחליפה את התפריט הקולי לתפריט ויזואלי חכם, עם DialMyAppTM פשוט רואים לאן מחייגים.

לא עוד האזנה לתפריטים קוליים מייגעים שמלווים אותנו בחיוג למרכזיות "לעברית", הקש 1, "למכירות", הקש 5...... טעיתם בלחיצה על התפריט? לא נורא, מעתה ניתן לחזור אחורה ללא צורך לנתק את השיחה ולהתקשר שוב כמו בעבר.

DialMyAppTM תאפשר לך גישה נוחה ומהירה יותר לבתי העסק המועדפים שלך.

 

  1. הנתבעת 1 (להלן – "קרדן") היא חברה הפועלת בתחום השכרה ומכירה של כלי רכב. קרדן ומרכז הכוכביות התקשרו בהסכם שלפיו תפעיל האחרונה את היישומון עבור לקוחות המתקשרים לקרדן: לקוחות שיורידו את היישומון חינם וישתמשו בו יוכלו להיעזר בתפריט חיוג ויזואלי, ולטלפן בעזרתו ישירות למחלקה ולבעל התפקיד שעמו ביקשו לשוחח, בלא להידרש להאזין לתפריט הקולי. כך תשופר הגישה לבית העסק והשירות שיינתן ללקוחות.

 

  1. מרכז הכוכביות משווקת את היישומון בשלל דרכים, שאחת מהן רלוונטית לענייננו: המערכת הממוחשבת של מרכז הכוכביות מזהה שאדם המתקשר לקרדן מחזיק בטלפון חכם שהיישומון האמור אינו מותקן בו. בכל פעם שאדם כזה מתקשר לקרדן, המערכת שולחת לו באופן אוטומטי מסרון תגובה שזו לשונו: "עוד חידוש מהפכני של אוויס [שמה הקודם של קרדן – ט' ח'], נתב שיחות ויזואלי שיחבר אותך עם נותן השירות הרלוונטי. הורד ותהנה כבר עכשיו". בסוף ההודעה מופיע קישור להורדת היישומון. ההודעה אינה כוללת אפשרות הסרה מלוח התפוצה או פרטי קשר של קרדן או של מרכז הכוכביות המאפשרים לנמען להודיע כי הוא אינו מעוניין לקבל הודעות נוספות בעתיד.

 

  1. התובע פנה לקרדן טלפונית מספר פעמים במטרה לקבל שירות , וקיבל בסך הכל 14 מסרונים שתוכנם כאמור. לאחר שקיבל מסרון, הוא נהג לשלוח בחזרה הודעה שבה ביקש להימנע מלשלוח לו מסרונים נוספים. ההודעות ששלחה התובע לא הגיעו אל קרדן או למרכז הכוכביות, שכן המערכת שמפעילה האחרונה היא מערכת אוטומטית.

 

  1. השאלה העומדת להכרעה בתיק זה היא אם ההודעות שנשלחו לתובע באות בגדר דבר פרסומת האסור במשלוח לפי הוראות סעיף 31א(ב) לחוק התקשורת. מרכז הכוכביות טוענת בתוקף שמדובר בשירות חינמי שאינו מיועד לעודד צריכה של הלקוח, אלא רק מסייע לו לקבל שירות באופן נוח יותר עבורו. על כן, לשיטתה, אין מקום לקבוע שמדובר במסר פרסומי, ולאסור עליה לשווק את היישומון בדרך זו. מרכז הכוכביות מבהירה כי ההודעות נשלחות רק למי שפנה ללקוחותיה טלפונית, ולא לציבור הרחב, והיא מפצירה בבית המשפט להתיר את שווק היישומון בדרך זו.

 

  1. אכן, כפי שמציינת מרכז הכוכביות, רבים הצרכנים – במיוחד אלה הבאים בשעריו של בית משפט זה – הנתקלים חדשות לבקרים בתפריטים קוליים הצורכים זמן המתנה יקר. היישומון שמפעילה מרכז הכוכביות חוסך זמן זה, והוא חידוש מרענן ומועיל בתחום. קשה לחלוק על כך שהוא משפר את חוויית השירות שמעניקות לקוחותיה של מרכז הכוכביות לאלה שבחרו להוריד את היישומון ולהשתמש בו.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ