אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 17253-11-12 קורל נ' לימור

ת"ק 17253-11-12 קורל נ' לימור

תאריך פרסום : 13/04/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
17253-11-12
30/03/2015
בפני השופט:
טל חבקין

- נגד -
התובע:
בנימין קורל
הנתבע:
שמעון לימור
פסק דין
 

 

 

לפניי תביעה על סך של 25,000 ש"ח שעילתה פרסום לשון הרע שביצע הנתבע כלפי התובע.

 

התביעה וההגנה

 

  1. התובע הוא יזם בתחום הנדל"ן. לדבריו, מאז גיל 19 הוא נוהג ברכבי יוקרה מסוג BMW שטופלו במוסכי היבואן. לאחרונה העביר את הטיפול ממוסך בתל אביב למוסך בפתח תקוה. עד אמצע שנת 2011 נוהל מוסך זה על ידי יבואנית המותג דאז (סוכנות קמור), ולאחר מכן הועבר שרביט הניהול לחברת ש. ח. מוסך מרכזי בע"מ (להלן – "מוסך מרכזי") כזכיינית של חברת דלק מוטורס בע"מ. הנתבע הועסק במוסך מרכזי בתפקיד מנהל משותף של המוסך בפתח תקוה. בכתב התביעה נטען כי התובע מסר את רכבו לטיפול במוסך – בין היתר לשם החלפת בלמים – ובעקבות מחלוקת בנושא התשלום, גידף אותו הנתבע בקולניות, בנוכחות עובדי המוסך וציבור הלקוחות, בזו הלשון: "נוכל, רמאי, אפס מהשכונות, מרוקאי זבל, ערס, אזיין אותך, אני אתן לך למצוץ לי, אני שם זין עליך ועל קמור". המחלוקת בין הצדדים התעוררה על רקע טענת התובע כי שילם לסוכנות קמור (שהפעילה את המוסך לפני חברת מוסך מרכזי) בגין הבלמים, ושעמד על כך שהמוסך ישמור את החלקים שהוחלפו כדי שיתאפשר לבדוק אם מדובר בחלקים ששילם עליהם בעבר. הנתבע סירב לעשות כן, וכשנוכח שהתובע אינו מוכן לשלם עבור התיקון שבוצע אמר לו, מעבר לדברים האמורים, כי "ילך להזדיין". הנתבע טוען שרק ימים יגידו אם עסקיו נפגעו מהדברים ואם נגרם לו נזק ממשי. הוא עותר לפיצוי בסך של 25,000 ש"ח ושהנתבע יחויב לשלוח לו מכתב התנצלות. מכתב התראה ששלח התובע לנתבע – לא נענה על ידיו.

     

  2. בכתב ההגנה הכחיש הנתבע את כל הנטען בכתב התביעה. הוא טען כי התביעה הוגשה רק כדי לנסות להתחמק מתשלום חוב למוסך מרכזי. נטען כי התובע, שהיה לקוח של המוסך, הכניס את מכוניתו לטיפול, שבוצע במלואו ובאופן מקצועי. לאורך כל היום התובע שהה במוסך, ליד המכונית, ועקב אחר הטיפולים והתיקונים שבוצעו, כשהוא ער לכל פרט, לכל עבודה ולכל חלק שהוחלף בה. בתום הטיפול דרש התובע כי יאספו וישמרו עבורו בקופסה כל החלפים הישנים שפורקו מהמכונית. לבקשה זו ענה יועץ השירות כי מאחר שהתובע לא ביקש את שמירתם מבעוד מועד, הם לא נשמרו. נטען כי התובע השיב שלא ישלם עבור החלפים אם לא "ימציאו" לו את החלפים הישנים, ועל כן הוא נקרא להצטרף לשיחה עם הנתבע כדי שיסביר לו שהמוסך אינו נוהג לשמור חלפים ישנים אלא אם כן הלקוח ביקש זאת מפורשות ומראש. בנסיבות אלו התפתח דין ודברים בין התובע לבין הנתבע אולם בכך הסתיים העניין. בתום השיחה ביניהם ראה התובע כי רכבו לקראת יציאה לנסיעת מבחן. שלא כמקובל ובאופן יוצא דופן, ביקש התובע להצטרף לנסיעה עם הבוחן. באופן חריג ולפנים משורת הדין, הסכים הבוחן לצרפו. בשלב מסוים בדרך חזרה אמר התובע לבוחן כי הוא שומע רעש מסוים ועל כן הוא מבקש להחליפו לרגע ליד ההגה ולהתרשם ממנו בנסיעה. הבוחן, שלא חשש ולא זיהה כי מדובר במעשה עורמה, פינה לתובע את מושב הנהג. או אז ניצל התובע את הרגע שבו הבוחן היה מחוץ לרכב, וברח עם המכונית מבלי לשלם על התיקון. הנתבע מדגיש כי בשום פנים ואופן לא אמר את הדברים המיוחסים לו בכתב התביעה, ולא אמר דבר שיש בו כדי להוות לשון הרע על התובע. נהפוך הוא: התובע הוא שהשתלח בנתבע בפני לקוחותיו ועובדיו ובין היתר הטיח בו כי הוא "אינו מבין כלום, לא מקצועי" וקרא לנתבע "תחזור למקום שממנו באת", "זבל" ו"תחזור למוסך מזדה פורד". נטען כי חובו של התובע למוסך המרכזי בגין התיקונים שבוצעו עומד על סך של 10,617 ש"ח (קרן); כי עד למועד הגשת כתב התביעה החוב לא שולם ללא כל סיבה אמתית; וכי התובע קיבל את כל המסמכים המפרטים את אופן חישוב החוב ואת התיקונים והטיפולים שבוצעו (מכתבי התראה שנשלחו לתובע לתשלום החוב צורפו לכתב ההגנה). לבסוף מציין הנתבע כי בסופו של דבר נאספו עבור התובע כל החלפים הישנים שהוחלפו והמתינו לו חודשים במרכז השירות מבלי שבא לאוספם הגם שעודכן על כך. על כן ברור כי תירוץ "אי איסוף" החלפים כמו גם טענותיו של התובע לעניין לשון הרע הם ניסיון להימנע מתשלום חוב ותו לו. חברת דלק מוטורס, שאליה פנה התובע בנושא, הבהירה לו אף היא כי עליו לשלם את החוב.

     

    מהלך הדיון והראיות

     

  3. בתיק זה התקיימו לא פחות מחמש ישיבות. בישיבה הראשונה לא הייתה מסירה של כתב התביעה ושל ההזמנה לדין לנתבע, והתובע ביקש לבצע מסירה אישית. בישיבה השנייה טען התובע כי הנתבע כבר אינו עובד במוסך מרכזי, אך העדים ללשון הרע מסרבים להגיע כיוון שהם מפחדים ממנו. התובע טען כי יש לו הקלטות של שיחות איתם; והציג לבית המשפט מסמכים המעידים על כך ששילם את כל מה שהיה צריך לשלם. הנתבע מצדו הכחיש באופן גורף את הטענות; טען כי מעולם לא הוגשה נגדו תביעה ובטח שלא על דבר כזה; ועמד על ניהול התיק. בית המשפט התיר לתובע לזמן עדים באמצעות בית המשפט. התובע הגיש בקשה לזימון שלושה עדים: גב' תמי זהבי, גב' ליאת אשכנזי ואדם בשם רועי שהועסק במוסך מרכזי (שאת שם משפחתו לא ידע לומר), ובית המשפט נעתר לה. לישיבה השלישית לא התייצבו העדים. הנתבע מסר כי התובע התייצב במוסך בצרחות ובאיומים, ואילו התובע מסר כי שתיים מהעדות אמרו לו שישמחו להגיע למועד אחר אך לא למועד זה. בית המשפט הורה למזכירות לזמן את העדות פעם נוספת, והבהיר להן בהחלטתו כי חלה עליהן חובת התייצבות למועד שנקבע, שאם לא כן ניתן יהיה לשקול להוציא צו הבאה נגדן. העדות לא התייצבו גם לישיבה הרביעית, והתובע עתר למתן צו הבאה. לאחר שהאזנתי להקלטת שיחה בין התובע לבין גב' זהבי ושוכנעתי שעדותה חיונית, הוריתי למוסך מרכזי למסור לבית המשפט את מספרי הזהות של העדות, ולאחר שהחברה קיימה את הצו, הוריתי על הבאתן לישיבה הבאה על ידי המשטרה. הפעם העדות התייצבו ונשמעו הראיות.

     

  4. התובע העיד כי שילם לקמור עבור החלפת בלמים ברכב אך בטעות הם לא הוחלפו. מספר חודשים לאחר מכן מנהל קמור הכיר לתובע את הנתבע כמי שבא בנעלי קמור בהנהלת המוסך (יחד עם מנהל נוסף בשם חנוך). התובע אמר לנתבע שבמסגרת הטיפול הבא יחליף גם את הבלמים ששילם עבורם לקמור. הנתבע השיב שיבדוק זאת. כשבא לטיפול במוסך, שבמסגרתו בוצעה גם קריאת שירות ("ריקול") להחלפת משאבת דלק, ביקש התובע מהנתבע מראש שייערך רישום של כל מה שנעשה ברכב, שישמרו החלקים שהוחלפו, ושיטופל נושא הבלמים ששילם בגינם לקמור. התובע הגיש את מוצג ת/1 – הצעת מחיר שעל גביה סימן מראש, לדבריו, "מה אין סיכוי שאני נוגע בזה שהם חייבים לי, כל מה ששילמתי כבר ושחויבתי" (עמ' 2 לפרוטוקול ישיבת 12.3.2015, שורות 26-25). לטענת התובע, הנתבע אישר לו שיבדוק זאת (עמ' 3 שורות 4-2). התובע יצא מהמוסך בבוקר ושב בצהריים, לאחר שהרכב תוקן. הוצא לו חשבון והוא נוכח כי חויב בגין כל הפריטים שהוחלפו, לרבות הבלמים. התובע הזכיר לנתבע שעל הבלמים אין בכוונתו לשלם, וביקש שיפחית זאת מהחשבון. או אז צעק לעברו הנתבע: "אתה נוכל ורמאי מרוקאי ואפס מהשכונות" (עמ' 3 שורות 6-5). הפקידות, העובדים והלקוחות שהיו במוסך שמעו זאת, לדבריו לפחות 20 איש. הנתבע גם אמר: "מרוקאי זבל, אפס, ערס, אני אזיין אותך, אתה תמצוץ לי". התובע אמר שיפנה לקמור בנושא, והנתבע השיב לו כי "הוא שם זין עלי ועל קמור". התובע טען כי יצא לבוחן, לקח את הרכב ונסע. הבוחן, שפתאום נעלם, אמר לו: "עדיף לך לא לחזור, הבן אדם הזה מטורף" (עמ' 3 שורות 13-11). התובע העיד כי ביקש להסדיר את סוגיית החוב ולשלם כמה שמגיע, בניכוי הסכום ששילם בעבר. בסופו של דבר נערכה התחשבנות; התובע שילם 4,000 ש"ח (ת/2); וקיבל אישור כי אין למוסך מרכזי כל טענות נגדו. התובע טוען כי הוא ממשיך לטפל ברכב במוסך זה, לאחר שהנתבע אינו מועסק בו עוד. לשאלת בית המשפט מה הנזק שנגרם לו, השיב התובע כי הוא בונה באזור זה של פתח תקוה; כי הלקוחות שלו הם אנשים שהוא מוכר להם דירות; וכי הנזק הראשוני מתבטא בעמידה מול אדם שגוער בצורה לא נורמלית וחסרת פרופורציה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ