אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"ק 12220-09-14

ת"ק 12220-09-14

תאריך פרסום : 19/05/2015 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות חיפה
12220-09-14
07/05/2015
בפני הרשמת:
גילה ספרא-ברנע

- נגד -
תובעת:
עמליה בורמיסטרוב
נתבעת:
1. AIR BERLIN הולידיי טרוול (ישראל) בע"מ מרח' השרון 1
2. קרית שדה התעופה

פסק דין

בפניי תביעה כספית לנזק ממוני ושאינו ממוני כתוצאה משירות רשלני של "צ'ק אין" למזוודות בשדה התעופה, אותו קיבלה התובעת מאת הנתבעת 1 (להלן "הנתבעת") או מי מטעמה. הנתבעת סיפקה לתובעת כרטיסי טיסה הלוך ושוב בעלות 1,477$. ההזמנה בוצעה ביום 30/7/13.

סכום התביעה, 14,840 ₪, מורכב מהרכיבים הבאים: כרטיס טיסה 1,300 $ כפול 3.8 ₪ למועד רכישת כרטיס הטיסה, סך של 4,940 ₪, הוצאות נלוות של ימי שהות נוספים, נסיעה במוניות, כלכלה 500 $ השווים לסך של 1,900 ₪ ועוגמת נפש 8,000 ₪.

טענות הצדדים

ביום 2/10/13 הגיעה התובעת לשדה התעופה בלאס וגאס עם מזוודותיה, מלווה בבתה, לטיסה מספר4693AB של הנתבעת "אייר ברלין" לישראל דרך ניו יורק. התובעת הופנתה לעמדת SELF CHECK INׁׁ (בידוק עצמי). לטענתה מחוסר הכרת ההליך פנתה לעובד חברת אמריקן איירליינס (להלן: "AA") בשם מייקל לעזרה במילוי הפרטים במסוף הבידוק העצמי, העובד אכן סייע לה והדפיס שלושה כרטיסי עליה למטוס. לאחר מכן המשיכה להמתין בתור עד להגעה לדלפק וכאשר הגיעה לפקידה בשם קאלישיה, האחרונה הודיעה לה כי היא אינה יכולה לעלות למטוס כיוון שבכרטיסים שלה לא בוצע בידוק למזוודות, וכעת מאוחר מדי לבצע זאת.

התובעת טוענת כי עדכנה את הפקידה בכך שעובד AA הוא שעזר לה לבצע את ההליך, ועוד הוסיפה כי נותרו 45 דקות, ועל השלט של החברה נכתב שזהו זמן ההגעה בטרם הטיסה, אך הפקידה לא הגיבה ולטענתה לא ניסתה לעזור אלא הפנתה את התובעת לפקידה בשם גב' סמית. לטענת התובעת הנציגות התווכחו ביניהן וגב' סמית נתנה לה את שפורפרת הטלפון אחרי שחייגה. התובעת הסבירה כי האנגלית שלה לא טובה אולם זה לא עניין את גב' סמית, שפנתה ללקוח הבא. על כן התובעת נתנה לבתה לשוחח בטלפון ואז הסתבר כי קישרו אותה עם פקידה מחברת אייר ברלין בשם אודליה וזאת הציעה לה לרכוש כרטיס חלופי בתוספת של 2,000 $ לעוד שלושה שבועות, התובעת סרבה לעסקה זו, כאשר טיסתה כבר יצאה והיא עודנה בטלפון מבקשת לשוחח עם מנהל, שלא היה זמין. הוצע לה לחכות שעתיים למנהל זמין, אך גם לאחר זמן זה לא היה מנהל זמין, והנציג שענה טען כי הטעות שנעשתה היא של AA והם צריכים לשלם על כרטיס חדש, אך משפנתה ל-AA הם מצידם טענו שהאחריות רובצת על "אייר ברלין", כי הכרטיס נרכש אצלה. התובעת פנתה לסוכנת בישראל ורכשה כרטיס טיסה כעבור יומיים דרך חברת "אייר ברלין" במחיר של 1,300 $ ולא שלושה שבועות, כפי שהוצע לה על ידי הפקידה אודליה.

הנתבעת מצדה טוענת כי בכל שלב יכלה התובעת לפנות ישירות לדלפקים ולשאול את השאלות בדבר הבידוק, ויתכן כי התובעת הגיעה זמן מועט ביותר לפני הטיסה, ועל כן השתלשלות העניינים כפי שהיא, שכן התובעת ידעה כי עליה להפקיד את המזוודות בדלפק, ופשוט לא הספיקה לעשות כן.

עוד טוענת התובעת כי הטיסה החלופית לארץ, אותה רכשה, היתה עם שתי עצירות בדרך, במיאמי ובברלין, שם נאלצה להמתין משעה 7:00 עד 23:20, ולשוטט ברחובות, סך 36 שעות טיסה במקום 16 בכרטיס שרכשה בראשונה.

כמו כן טוענת התובעת כי קיבלה יחס משפיל, אטימות וזלזול תוך התעלמות מצרכיה, דבר שגרם לה ללחצים נפשיים שפגעו במצבה הנפשי וגרמו לה לכאבי גב קשים מהם היא סובלת עד היום ומכך פרנסתה נפגעה.

התובעת טוענת כי כתבה שני מכתבים כדי להסדיר את העניין ישירות מול הנתבעת' אך לא קיבלה כל תגובה.

התובעת טוענת כי הנתבעת התחייבה לספק את שירותי הטיסה, מי שהפעיל את הטיסה ליעד היה מטוס של "אייר ברלין", והיא אשר גבתה את התמורה' והיא אחראית על הנזקים שנגרמו בגין בחירתה להתקשר עם נותני שירותים חסרי כישורים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ