אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"פ 17752-02-13 מדינת ישראל נ' קדוש קדם

ת"פ 17752-02-13 מדינת ישראל נ' קדוש קדם

תאריך פרסום : 18/08/2015 | גרסת הדפסה

ת"פ
בית משפט השלום ירושלים
17752-02-13
13/05/2015
בפני השופטת:
דנה כהן-לקח

- נגד -
מאשימה:
מדינת ישראל
נאשם:
יוסי קדוש קדם
גזר דין

 

רקע

1.ביום 12.1.2014 הורשע הנאשם, על-פי הודאתו שניתנה במסגרת הסדר טיעון, בעבירות שיוחסו לו בכתב-אישום מתוקן כדלקמן: קבלת דבר במרמה לפי סעיף 415 לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן: חוק העונשין); וכן התחזות כאדם אחר במטרה להונות לפי סעיף 441 לחוק העונשין.

 

על-פי עובדות כתב-האישום המתוקן, במועד ובדרך שאינם ידועים במדויק למאשימה, עובר ליום 20.8.2009, השיג הנאשם את רישיון הנהיגה של שכנו (להלן: השכן). ביום 20.8.2009 נהג הנאשם ברכב הרשום על שם בתו באזור שער שכם בירושלים. באותו מועד, בסמוך לשעה 12:50, קיבל הנאשם קנס בגין נהיגה תוך כדי דיבור במכשיר סלולארי. כאשר נתבקש הנאשם להציג את רישיונו לצורך רישום הדו"ח, הציג הנאשם את רישיונו של השכן, וזאת על מנת להתחמק מתשלום הקנס. לאחר האירוע הנ"ל, במועד שאינו ידוע במדויק, השמיד הנאשם את רישיונו של השכן. בעקבות התנהלותו האמורה של הנאשם, קיבל השכן ביום 27.12.2010 הודעת חיוב מטעם המרכז לגביית קנסות, לפיה הוא חייב כביכול בתשלום קנס בסך 1,000 ₪. במעשיו אלה קיבל הנאשם דבר במרמה והתחזה בכזב לאדם אחר בכוונה להונות. בכל אלה הודה הנאשם, ובגין כך הורשע בעבירות שיוחסו לו.

 

2.הצדדים לא הגיעו להסכמה עונשית, וביום 12.1.2014 שמעתי את טיעוניהם לעונש. בתום שמיעת הטיעונים לעונש, הוריתי על הפניית הנאשם לשירות המבחן וכן לממונה על עבודות השירות. מאז, נדחו מספר ניכר של ישיבות עקב אי התייצבותו של הנאשם לדיונים בבית-המשפט (דבר שהוביל להוצאת צו הבאה), וכן עקב אי התייצבות של הנאשם לשירות המבחן ולממונה על עבודות שירות. בסופה של דרך, הוגש מלוֹא החומר לעיוני.

 

תסקיר שירות המבחן וחוות-דעת הממונה על עבודות השירות

3.מתסקיר שירות המבחן מיום 11.2.2015 עולה כי הנאשם הִנו בן 48, נשוי ואב לארבעה ילדים בגילאים 17-28. בעבר, השתכר הנאשם כקבלן בנייה. בשנים האחרונות, בעקבות בעיות בריאותיות שונות, עובד הנאשם באופן מזדמן בתחום השיפוצים. לנאשם שלוש הרשעות קודמות, כאשר ההרשעה האחרונה הִנה משנת 2010.

 

אשר לעבירות בתיק הנוכחי - הנאשם טען לפני שירות המבחן כי לא היה מודע לכך שרישיון הנהיגה שייך לאדם אחר. לדבריו, הוא קיבל את הרישיון בדואר, וסבר שזה הרישיון שלו שקיבל ממשרד הרישוי. יוער כי הנאשם טען לפני שירות המבחן כי אינו זוכר את נסיבות ביצוע העבירות הקודמות בגינן הורשע בפלילים.

 

שירות המבחן התרשם כי הנאשם מתקשה בקבלת אחריות וכן מתקשה להכיר במוקדים בעייתיים בהתנהלותו, דבר שאינו מאפשר לשלבו בתהליך טיפולי. כמו כן, לנאשם דפוס התנהגותי של "עיגול פינות" ונטייה למזער את חומרת מעשיו. כל אלה, מהווים גורמי סיכון לעבריינות.

 

במישור ההמלצה - שירות המבחן סבר כי יש מקום לעונש מוחשי ומציב גבולות. נוכח העובדה שהנאשם נמצא בלתי כשיר לביצוע עבודות שירות, המליץ שירות המבחן על צו של"צ בהיקף נרחב של 250 שעות. (יוער כי בהודעה על הכנת תוכנית של"צ מיום 12.5.2015 ציין שירות המבחן היקף של 180 שעות של"צ, בלא שהובהר פשר השוני בשעות המומלצות ביחס לתסקיר).

 

4.מחוות-דעת של הממונה על עבודות שירות מיום 18.11.2014 עולה כי רופא שב"ס קבע שהנאשם אינו כשיר לביצוע עבודות שירות עקב מצב בריאותי.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.

 



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ