אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> אליאס ואח' נ' קצנגולד ואח'

אליאס ואח' נ' קצנגולד ואח'

תאריך פרסום : 01/02/2018 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום תל אביב - יפו
36299-08-16
25/01/2018
בפני השופטת הבכירה :
אושרי פרוסט-פרנקל

- נגד -
תובעים:
1. רות אליאס
2. חיים אליאס

נתבעים:
1. שולה קצנגולד
2. אברהם קצנגולד

פסק דין
 

 

זוהי תביעה שהגישו התובעים נגד הנתבעים ובה עותרים לצו מניעה למניעה לעישון סיגריות ונרגילה במרפסת בית הנתבעים.

הצדדים מתגוררים באותו בניין ובאותה קומה ומרפסות דירותיהם קרובות אחת לשניה ללא קיר חוצץ, אך לא מחוברות.

לטענת התובעים הנתבעים ו/או בנם ו/או אחרים מעשנים במרפסת דירתם נרגילות וסיגריות וגורמים לעשן כבד וסמיך שחודר למפרסת ולדירת התובעים, מה שגורם לטענתם לנזק בריאותי ונפשי.

לטענת התובעים, גם סגירת דלת מרפסת דלת ביתם וחלון חדר השינה לא עוזרים למניעת העשן והריחות החודרים לדירתם, והנתבעים לא נענים לדרישתם להפסיק לעשן.

התובעים פנו למשטרה בתלונה והמשטרה הפנתה אותם לקבלת צו מניעה, והודיעה שאין בכוונתה לחקור את העניין עד למתן צו.

לטענת התובעים, הם סובלים מעישון פאסיבי, נגרם להם נזק בריאותי מצטבר נזק נפשי.

התובע העיד שהנתבעים מעשנים ללא הפסקה וגם בנם שלא עבד עד לאחרונה, ומכיוון שחלק ממשפחת התובעים חולי אסטמה, העישון מזיק להם יותר מאשר לאחרים. התובע אישר שיש שכנים נוספים בבניין שמעשנים במרפסות.

בנם של התובעים, רן אליאס העיד שיש ריח לא נעים בבית התובעים מהעשן המיתמר מבית הנתבעים.

בתם של התובעים רינת שביט העידה שהפסיקה להגיע לבית הוריה לאור העישון בבית הנתבעים שמזהם את האוויר והיא חולת אסטמה.

נעים שאול שכן בבניין העיד, שכשהוא מתארח אצל התובע יש ריח של עשן.

 

לטענת הנתבעים, ביתם הוא מבצרם, וקיימת להם זכות חוקית להשתמש במרפסת לצרכיהם. הם אומנם מעשנים סיגריות במרפסת ביתם, ואין מניעה חוקית לעשות זאת ולטענתם, התובעים מנסים להתנכל להם בכל דרך. לטענתם, עשן הסיגריה מתפוגג באוויר, מה עוד שלאור העובדה שהמרפסות רחוקות אחת מהשנייה, אינו נכנס לתוך דירת התובעים. לטענתם, אין מדובר בשעות רבות של עישון אלא על פי צרכיהם, ואם יש פגיעה בבריאותם של התובעים אין כל קשר לנתבעים.

הנתבעת הצהירה כי אין שחר לטענות התובעים, היא עובדת משעה 07:00 עד השעה 17:00 ומעשנת במרפסת כשתי סיגריות ביום. הנתבעים הגישו נגדם במשטרה וחקרו אודותם בבית המגורים הקודם וכל טענות התובעים הינן הזויות. בחקירתה העידה שהגיעו שוטרים לאור תלונות התובעים ואמרו שאין כל חוק האוסר עישון במרפסת, היא ובנה מעשנים במרפסת.

מטעם הנתבעים הצהיר מר ארדיטי שמואל שמתגורר בדירה שמתחת התובעים ומתגורר בבניין מאז הקמתו. כן העיד, כי הוא ובתו מעשנים במרפסת ביתם מה שלא הפריע לאף שכן. התובע פנה לבתו וביקש להפסיק לעשן במרפסת הבית והיא פנתה אותו לאביה. בחקירתו העיד שרוב השכנים מעשנים במרפסת דירותיהם.

דיון והכרעה

המחלוקת בין הצדדים הינה האם מותר לנתבעים לעשן במרפסת ביתם והאם יש ליתן צו המונע מהם לעשות זאת. אחת המחלוקות הינה אם העשן ממרפסת הנתבעים חודר לתוך דירת התובעים בעת שדלתות המרפסת סגורות.

התובעים לא הציגו כל חוות דעת מומחה שעשן הסיגריות והנרגילה חודר ממרפסת הנתבעים לדירתם, בין כאשר דלתות המרפסת פתוחות ובין שהן סגורות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ