אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ת"א 29209-04-13 זיצר נ' נצרת עלית

ת"א 29209-04-13 זיצר נ' נצרת עלית

תאריך פרסום : 21/12/2014 | גרסת הדפסה
ת"א
בית משפט השלום נצרת
29209-04-13
17/12/2014
בפני השופט:
ערפאת טאהא

- נגד -
תובע:
אברהם יעקב זיצר
נתבעת:
עירית נצרת עלית
פסק דין
 

לפני תביעה ע"ס 945,018 ₪ בגין מתן שירותים חשבונאיים שלא על פי הסכם.

 

רקע עובדתי

 

  1. התובע הוא רואה חשבון במקצועו, אשר סיפק לנתבעת, עיריית נצרת עילית, שירותים חשבונאיים במשך שנים רבות. עד שנת 2007 השירותים ניתנו ללא הסכם בכתב והחל משנת 2007 ועד 31/12/11, השירותים ניתנו בהתאם לחוזה בכתב שנחתם בין הצדדים ללא הליכי מכרז. בהתאם להסכם החתום, תקופת העסקתו של התובע נקבעה לשנתיים מיום 1/1/07 ועד 31/12/09 עם אופציה לשנתיים נוספות. אופציה זו מומשה והחוזה הוארך עד 31/12/11.

     

  2. בתום תקופת החוזה לא נחתם חוזה חדש בין הצדדים וחוזה ההעסקה עם התובע לא חודש ולא הוארך. בתקופה זו התנהלו מאבקים פנימיים בין מר שמעון גפסו, שעמד אז בראש העירייה, לבין הגורמים המקצועיים בעירייה, ובעיקר היועצת המשפטית של העירייה, עורכת דין אולגה גורדון. בשל מאבקים אלה, כפי שיפורט להלן, לא נחתם הסכם למתן שירותים חשבונאיים לא עם התובע ולא עם גורם אחר.

     

  3. על אף שלא נחתם עם התובע הסכם חדש, המשיך התובע בפועל לספק לנתבעת שירותים חשבונאיים באותה מתכונת שהייתה בתקופת החוזה, וזאת בהתאם לבקשת ראש העירייה, ובניגוד לדעתם של היועצת המשפטית של העירייה ושל מזכיר המועצה, מר עופר לוי. בשל כך שלח מר לוי לתובע מכתב מיום 25/1/12, כחודש לאחר סיום תקופת החוזה, בו הוא הודיע לו, כי ההסכם עמו הסתיים ביום 31/12/11 ולפיכך "לא ניתן להמשיך את ההתקשרות עמך עד להסדרת העניין ואבקשך להיערך בהתאם".

     

  4. ביום 14/2/12 ניתנה חוות דעת מאת היועצת המשפטית של העירייה, הקובעת כי לא ניתן להמשיך את ההתקשרות עם התובע, מבלי לקיים הליך מכרזי של קבלת הצעות מחיר במסגרת וועדת רכש, אם כי היא סברה שאין צורך בהליך של מכרז בהתאם לחוק חובת מכרזים. בעקבות חוות דעת זו החל מנהל הרכש של העירייה בביצוע פעולות לשם קבלת הצעות ממשרדי רואי חשבון שונים, במטרה לחתום על הסכם מסודר.

     

  5. בעקבות עמדת היועצת המשפטית וההליכים שבהם נקטה העירייה בהתאם לתקנות הרכש, שלח מזכיר המועצה לתובע מכתב נוסף מיום 29/3/12 בו הודיע לו, כי "לא ניתן להמשיך להתקשר עם משרדך שכן וכאמור, ההסכם לא בתוקף וכן לא הוגשה מטעמך הצעת מחיר לתקופה זו". על כן, נדרש התובע במסגרת אותו מכתב "להודיע על סיום מתן השירותים, לאלתר". כמו כן, נדרש התובע לסיים את עבודת שתי הפקידות שהוא העסיק בעירייה ואשר נתנו שירותי הנהלת חשבונות.

     

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
קוד אבטחה
הקש קוד אבטחה*
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ