אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שם מתחם ישראלי מפר את זכויותיה של וובס פלנט בע"מ בסימן "websplanet"

שם מתחם ישראלי מפר את זכויותיה של וובס פלנט בע"מ בסימן "websplanet"

תאריך פרסום : 18/11/2007 | גרסת הדפסה

א
בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו
1753-07
06/11/2007
בפני השופט:
יהודה זפט - סגן נשיא

- נגד -
התובע:
וובס פלנט בע"מ
עו"ד איתן ישראלי
הנתבע:
1. 1. חזי חזן
2. 2. רמי אטלן
3. 3. ארטויז'ן בע"מ

עו"ד דוד אבולעפיה ושלומי סבג
פסק-דין

רקע

התובעת, חברת וובס פלנאט בע"מ התאגדה ביום 25.10.04 ועוסקת בפיתוח ושיווק מערכת לבנייה וניהול אתרי אינטרנט. בבעלותה אתר אינטרנט בשם מתחם www.websplanet.com .

ביום 1.4.07 רכשו הנתבעים אתר אינטרנט בשם מתחם www.websplanet.co.il  (להלן: "שם המתחם הישראלי") הכולל קישור המוביל לאתר אינטרנט בשם מתחם www.artvision.co.il  שבבעלותם, בו משווקים הנתבעים מערכת לבניית אתרי אינטרנט.  

בתביעה שלפני תובעת התובעת כדלהלן:

א.      א.      לאסור על הנתבעים ו/או מי מטעמם לעשות שימוש בשם "websplanet" ו/או בשם המתחם הישראלי, לרבות בניית, הרחבת האתר בשם מתחם זה, הוספה, שינוי או כל פעולה אחרת בשם ובשם המתחם האמורים.

ב.      ב.      להורות לנתבעים להעביר לבעלות המבקשת את הזכויות בשם המתחם הישראלי, לפעול ולחתום על כל מסמך הדרוש לביצוע ההעברה.

טענות התובעת

במשך שנות פעילותה של התובעת רכשה התובעת הפועלת תחת הסימן "websplanet" מוניטין כמספקת מערכת לבניה וניהול אתרי אינטרנט שאינה מצריכה ידע מקצועי מוקדם, באופן המאפשר בניית אתרי אינטרנט רבים בזמן קצר.

הנתבעים עוסקים בבניית אתרי אינטרנט ומתחרים בתובעת.

שם המתחם הישראלי דומה מאוד לסימן "websplanet" ועל כן קיים חשש שציבור הגולשים באינטרנט יטעה לחשוב שהאתר בעל שם המתחם הישראלי המוביל לאתר האינטרנט של הנתבעת הוא אתר האינטרנט של התובעת.

הנתבעים יצרו באתר האינטרנט בעל שם המתחם הישראלי קישור לאתר האינטרנט www.artvision.co.il  באמצעותו הם משווקים את מוצריהם. בכך יש כדי ללמד שהנתבעים מבקשים להיבנות מהמוניטין של התובעת ו/או להכביד בחוסר תום לב על גישת לקוחות הנתבעת לעסקה של הנתבעת.

מעשיהם של הנתבעים מהווים הפרת סימן מוכר היטב, גניבת עין, התערבות בלתי הוגנת, תיאור כוזב, עשיית עושר ולא במשפט, גזל, הטעיה והפרת חובה חקוקה.

טענות הנתבעים

התובעת נמנעה מלרכוש את שם המתחם הישראלי במשך כל שנות פעילותה אף ששם זה היה פנוי עד לרכישתו על ידי נתבע 2 (להלן: "רמי") ביום 1.4.07. משהקדימו הנתבעים את התובעת ורכשו את שם המתחם הישראלי כדין ובתום לב, אין לתובעת שלא טרחה להגן על המוניטין הנטען בסימן "websplanet"  להלין אלא על עצמה.

התובעת פועלת בתחומה כשלוש שנים בלבד ולא הראתה את שיעור חלקה בשוק הרלבנטי, לפיכך, לא הוכח שהתובעת ו/או הסימן "websplanet"  רכשו מוניטין.

וובס פלנט הוא מונח גנרי ולכל היותר מונח תיאורי בקשר עם השימוש באינטרנט, והמילים    "web", "planet" ו - "webplanet" משמשים את גולשי האינטרנט לרוב. לפיכך, אין להפקיע מהציבור את אפשרות השימוש במילים אלה.

אתר האינטרנט בעל שם המתחם הישראלי מיועד ליתן לקהל הגולשים באינטרנט שירותי מידע שאינם מתחרים בתובעת.

דיון

דיון עובדתי

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ