אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> שינטל נ' הוט

שינטל נ' הוט

תאריך פרסום : 18/07/2011 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
48667-07-10
18/07/2011
בפני השופט:
יובל גזית

- נגד -
התובע:
נועם שינטל
הנתבע:
הוט
פסק-דין

פסק דין

1.עסקינן בתביעה צרכנית מובהקת.

2.הרושם הראשוני שנוצר עם קריאת כתב התביעה וכטענת הנתבעת שהתביעה מופרזת ומופרכת, ולמעשה לא היה מקום להגישה שעה שכל הכספים שנגבו מן התובע הוחזרו לו.

אלא שלאחר שמיעת התובע ועיון בכתבי הטענות ובמסמכים שהגיש, מצטיירת תמונה שונה לחלוטין.

3.התובע היה לקוח של הנתבעת.

תקופה מסוימת שהיתה בגדר מבצע חייבה את ההתקשרות בין הצדדים.

משתקופת ההתחייבות תמה ומשנוצרה ההזדמנות לניתוק ללא חיוב, ביקש התובע לנתקו משירותי הנתבעת.

4.על מנת שלא לייגע את הקורא, לא אדקדק ואציין את כל התאריכים, אשר מקומם לא נפקד מכתבי הטענות.

5.על אף הבקשות המרובות בכתב ועל פה, לא ניתקה הנתבעת את התובע משירותיה במועד המתחייב על פי חוק.

ודוק; הניתוק ב"עסקה מתמשכת" יכול שיהיה בתוך שלושה ימי עסקים.

6.תחת זאת וככל הנראה כמנהג ונוהל שכיח אצל הנתבעת, נעשו ניסיונות "לשמר" את הלקוח; כלומר, לשכנעו על ידי הטבות כלשהן להמשיך להשתמש בשירותי הנתבעת.

ה"שימור" לא עלה יפה ולכן בסופו של יום נותק השירות והתובע אף זוכה בכל הסכום בו חויב (אם כי לא בהכרח נגבה ממנו) מן המועד שנועד לניתוק ועד למועד הניתוק בפועל.

7.התובע נדרש על ידי הנתבעת ובא כוחה לשלם לנתבעת חוב שנוצר לטענתה בשל אותו זיכוי בעוד שהתובע ביטל את התשלום באמצעות כרטיס האשראי ובכך כביכול יצא נשכר פעמיים.

דא עקא, ודרישות הנתבעת ובא כוחה היו כלליות וסתמיות ונעדרות פירוט בסיסי.

התובע ביקש לברר את פשר החיוב אך נתקל בחומה בצורה, התעלמות ומנגד "איום" בנקיטת הליכים משפטיים לגביית החוב הבלתי מוסבר.

8.כך אף נעשתה פנייה לאמו הקשישה, הגם ואינו מתגורר עמה וללא כל סיבה מניחה את הדעת.

נציג הנתבעת טען בדיון כי הפניה נעשית בהתאם למספרי הטלפון הנקובים בפרטי המנוי ולפי סדר הופעתם, אך לא הציג את פרטי המנוי או כל תיעוד רלוונטי אחר.

9.הסברה של הנתבעת לגבי החוב הנטען נראה הגיוני, אך גם בדיון לא הוצג פירוט מתאים ואין חולק שבהודעות ו/או בדרישות ו/או בחשבוניות אין את הפירוט הנדרש המאפשר לצרכן להבין מדוע הוא מחויב ובגין מה וכיצד חושב החוב.

10.התביעה נחלקת לשניים לעניין הפיצוי.

האחד, באשר לטרחה הרבה שטרח התובע בפניותיו הרבות לנתבעת, לרבות בזבוז זמן ועוגמת נפש.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ