רע"צ
בית משפט השלום נצרת
|
38525-03-16
20/04/2016
|
בפני השופט:
יוסף סוהיל – סגן נשיא
|
- נגד - |
מבקשים:
1. אסמאעיל בכרי 2. סאמיה בכרי
|
משיבים:
1. מרזוק עאמר 2. מחמוד חלאילה (אחר/נוסף)
עו"ד מחמוד חלאילה (אחר/נוסף)
|
פסק דין |
ענייננו בקשת רשות ערעור על החלטת כב' רשם ההוצל"פ שאדי ג'ובראן מ-11/2/16, שניתנה בתיק הוצל"פ 10-06098-14-9 (לשכת ההוצל"פ בנצרת).
ההחלטה נשוא הבקשה הכריעה בגורל הכספים שנתקבלו ממכירת נכס שהיה בבעלות המבקשים, במסגרת הליך כינוס, ואופן חלוקת הכספים בין נושים שונים של המבקשים.
מכוח סמכותי על-פי תקנה 119(ז) לתקנות ההוצאה לפועל, תש"ם-1979, ולאחר שעיינתי בבקשה על נימוקיה וצרופיה, ולאחר שעיינתי בהחלטת כב' רשם ההוצאה לפועל, נשוא הבקשה, סבורני כי הבקשה אינה מצריכה תשובה, ודינה דחייה מיד.
עיקר טרונייתם של המבקשים, כי לא ניתנה להם הזדמנות להביא טענותיהם, לפני מתן ההחלטה נשוא הבקשה, ולא כך הוא. כעולה מהחלטת כב' הרשם, וכעולה מהבקשה עצמה ומצרופיה, המבקשים הגישו תגובה מפורטת, לאחר שניתנה להם ארכה לבקשתם, וזו עמדה לעיון כב' הרשם בטרם מתן החלטתו. כן עמד לעיון כב' הרשם דו"ח מפורט מטעם הכונס.
גם לגופו של ענין, לא ראיתי ליתן רשות ערעור. לרשם ההוצל"פ שיקול דעת רחב לגבי אופן חלוקת הכספים שנתקבלו במסגרת הליכי גביה. לנגד עיני הרשם תמונה כללית ומלאה, לגבי חובות החייב השונים, חלקיהם השונים, והיחסיים, של כל הנושים בחייב, קדימויות של נושים, אם יש, וכיו"ב נתונים. ראה בהקשר זה בר"ע (י-ם) 782/05 שאול וולפשטיין בע"מ נ' עיריית פתח תקווה (30.8.2005):
"סמכותו של ראש ההוצאה לפועל בכל הנוגע לכונס נכסים בהליכי הוצאה לפועל קבועה בחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז-1967 (להלן: "החוק" או "חוק ההוצאה לפועל"), ובעיקר בסעיפים 53-60 העוסקים בכינוס נכסים וכן בתקנות 80-91 לתקנות ההוצאה לפועל, התש"ם-1979 (להלן: "תקנות ההוצאה לפועל"). ראש ההוצאה לפועל ממנה את כונס הנכסים ומפקח על פעולותיו. אין מדובר בפיקוח פורמלי גרידא (ד. בר-אופיר, הוצאה לפועל, הליכים והלכות, מהדורה שישית, חלק שני, עמ' 660). הפיקוח הוא פיקוח מהותי, וראש ההוצאה לפועל מוסמך ליתן כל הוראה הנראית לו (סעיף 54(ב) לחוק).
ראש ההוצאה לפועל הוא שמנהל את תיק ההוצאה לפועל ואם מונה כונס נכסים, ראש ההוצאה לפועל הוא האחראי על קופת הכינוס, ורשאי הוא ליתן הוראות האם וכיצד ימומשו נכסי החייב, וכן לקבוע את סדרי הקדימויות בחלוקת הכספים הקיימים בקופת הכינוס".
המבקשים לא הביאו נימוקים כבדי משקל המצדיקים התערבות בהחלטת כב' הרשם.
כאמור, דין הבקשה להידחות.
בנסיבות, ולאור שלא נתבקשה תגובת מי מהמשיבים, אינני עושה צו להוצאות.