ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות קריות
|
29525-11-13
12/02/2014
|
בפני השופט:
נדים מורני
|
- נגד - |
התובע:
1. פאינה רבינוביץ 2. גענאדי רבינוביץ
|
הנתבע:
דקס יבוא ושיווק רהיטים בע"מ ח.פ. 512120585
|
פסק-דין |
פסק דין
1.בתאריך 22.4.10 התובעים רכשו מאצל הנתבעת סלון עור מדגם "Domino" פינתי + כורסא תמורת סך 8,900 ₪ בתוספת 370 ₪ בגין הובלה (בסה"כ 9,270 ₪) (להלן: "הסלון").
2.לטענת התובעים, הסלון סופק לדירתם הישנה והועבר כשהוא ארוז לדירתם החדשה בחודש 9/10.
3.התובעים טענו בתביעתם, כי לאחר כשנה ממועד רכישת הסלון, החל צבע הסלון לדהות במספר מקומות ומיד לאחר שהבחינו בכך, ניגשה התובעת מס' 1 אל חנות הנתבעת וביקשה לשוחח עם המנהלת, אשר הודיעה לה שפספסה את תקופת האחריות שניתנה להם בגין הסלון שאורכה היה לשנה אחת מיום הרכישה ועל כן הנתבעת אינה מחויבת לתקן ו/או להחליף את הסלון.
4.התובעים טענו בתביעתם כי כל פניותיהם לנתבעת לא הועילו ואף פנייתם באמצעות המועצה הישראלית לצרכנות לא זכתה למענה.
5.התובעים פנו למהנדס מומחה בתחום, אשר הכין עבורם חוו"ד מיום 12/11/13, אשר העתק ממנה צורף לכתב התביעה, לפיה נקבע כי איכות צבע העור ממנו נעשה הסלון ירודה ביותר ואין שכבת מגן שאמורה לשמור על הצבע ולפיכך קיימת ירידת צבע משמעותית בכל אזורי
העור הבאים במגע עם הגוף, וכי התופעות הנ"ל אינן אופייניות לשימוש ביתי של סלון, כל שכן לאחר שימוש כה קצר ואינן תוצאה של שימוש לא נכון בחומרי ניקוי ולדעתו "הפגם יסודי ואינו ניתן לתיקון" (סעיף 6 לחוו"ד).
6.התובעים שילמו למומחה סך של 472 ₪ בגין שכר טרחתו.
7.התובעים הגישו תביעה קטנה כנגד הנתבעת ותבעו לחייבה לשלם להם סך 9,270 ₪ (התמורה ששולמה עבור הסלון) ועוד 2,000 ₪ בגין עוגמת נפש והוצאות משפט.
8.הנתבעת טענה בכתב ההגנה שהגישה שתקופת האחריות על הסלון הינה לשנה אחת בלבד וכי התובעים פנו אליה כעבור 3 שנים ושלושה חודשים, וכי כנראה הפגמים בסלון נגרמו עקב שימוש בחומרים לא מתאימים.
9.בדיון שהתקיים בפני ביום 10/2/14, הצדדים הסמיכו אותי לפסוק פיצוי לתובעים לפי שיקול דעתי.
10.אין מחלוקת בין הצדדים שתקופת האחריות שניתנה מטעם הנתבעת בגין הסלון הינה לשנה אחת בלבד.
11.על אף זאת, ביהמ"ש סבור שגילוי פגמים מהותיים בסלון רק בסמוך לאחר סיום תקופת האחריות אינה פוטרת את הנתבעת מכל אחריות.
12.מדובר בסלון שעלה לתובעים 9,270 ₪, סכום המצביע כי התובעים ואף הנתבעת סברו שהוא מאיכות טובה ולא "סתם סלון".
13.הפגמים שתוארו ע"י המומחה הינם מהותיים ואין מדובר בפגמים של מה בכך, ויתכן שכעבור זמן מה השימוש בסלון יהיה בלתי אפשרי ללא ביצוע תיקונים.
14.מנהלת הנתבעת הציעה לתובעים לרכוש מוצרים אחרים מהחנות במחירי עלות והם סירבו להצעתה שיש בה סימנים של רצון טוב וחיובי.
15.לאחר ששקלתי את טענות הצדדים, לאחר עיון בחוו"ד של המהנדס ובתמונות שהוגשו המצביעות על הפגמים בסלון, אני מחליט לחייב את הנתבעת לפצות את התובעים, ביחד ולחוד, בסך 3,500 ₪ בגין הפגמים שבסלון ובגין הנזקים שנגרמו להם, אשר ישולם תוך 30 יום מיום קבלת העתק מפסק דין זה, שאם לא כן, ישא הסכום הנ"ל הפרשי הצמדה וריבית מתום 30 יום מהיום ועד התשלום המלא בפועל.
המזכירות תמציא העתק מפסק דין זה לצדדים בדואר רשום.
ניתן היום, י"ב אדר תשע"ד, 12 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.