אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קבסו נ' ישראייר תעופה ותיירות בע"מ

קבסו נ' ישראייר תעופה ותיירות בע"מ

תאריך פרסום : 17/02/2012 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות תל אביב - יפו
42553-06-11
13/02/2012
בפני השופט:
יעקב שקד

- נגד -
התובע:
דודי דוד קבסו
הנתבע:
ישראייר תעופה ותיירות בע"מ
פסק-דין

פסק דין

הצדדים ועיקרי הטענות

בפני תביעה ע"ס 1,310 ₪ שהגיש התובע נגד הנתבעת בגין טיסה שהוזמנה על ידו ואשר לא יצאה אל הפועל.

לטענת התובע, הזמין טיסה לרומא וטיסת המשך לברצלונה. בהגיעו לשדה התעופה בנתב"ג, נאמר לו כי הטיסה בוטלה בשל משבר זיהום הדלק, שפרץ באותה עת.

התובע הסביר כי עליו להגיע לטיסת ההמשך, אך לדבריו הוצע לו לטוס רק שלושה ימים לאחר מכן, ולגביו הדבר לא היה רלבנטי, שכן רצה להגיע למשחק ה"פיינל פור" שהיה אמור להתקיים תוך זמן קצר.

לבסוף, עלה בידי התובע לאתר טיסה חלופית בחברה זרה שטסה ביום שלמחרת, במחיר הגבוה ב- 860 ש"ח מהמחיר שהיה עליו לשלם לנתבעת.

יצויין כי הנתבעת השיבה לתובע כמובן את מחיר הטיסה שעבורה שילם ולא יצאה אל הפועל.

התובע טוען עוד, כי הנתבעת היתה יכולה למצוא לו טיסה חלופית בחברה אחרת ולא עשתה כן.

כעת, עותר התובע לתשלום ההפרש במחירי הטיסות כאמור וכן עבור עגמת נפש ובסה"כ 1,310 ₪.

דיון והכרעה

על תובלה אווירית חלות הוראות האמנה לייחוד כללים מסוימים בדבר תובלה אווירית בינלאומית (1929) (להלן: "אמנת ורשה"). ישראל, איטליה וספרד הן צדדים לאמנת ורשה. אמנת ורשה אושררה בחוק התובלה האווירית התש"ם - 1980 (להלן: "חוק התובלה האווירית").

סעיף 10 לחוק התובלה האווירית קובע את עיקרון ייחוד העילה.

חוק התובלה האווירית מאמץ ונותן תוקף מחייב של חוק להוראות אמנת ורשה, לרבות סעיף 20 לאמנה.

סעיף 20 לאמנה קובע, שהמוביל האווירי לא אחראי לנזק שלא יכול היה למנוע (קרי, דוגמת כוח עליון).

לטעמי, אין ספק כי זיהום דלק (או חשש לזיהום) בשדה תעופה הינו מסוג הדברים שמוביל אוירי לא יכול למנוע.

לא ניתן לצפות מחברה תעופה לסכן נוסעים ולהטיסם במצב מעין זה, שכן על חברת התעופה לפעול בראש ובראשונה למען בטיחות הנוסעים (ראה לענין משבר הדלק, נספח ג' לכתב ההגנה).

יתרה מזו, אני מאמין לנציג הנתבעת שהעיד בפני, ואמר כי "לא היה ניתן לסדר טיסות אחרות" (עמ' 1 ש' 20).

התובע טען בהקשר זה טענות בעלמא, שאיני מקבלן, והוא לא סתר כהוא זה את דברי הנתבעת ונציגה.

יתרה מכך, לא ניתן להטיל על הנתבעת חובה למצוא לתובע טיסה חלופית - בנסיבות אלה, כאשר טיסות רבות מבוטלות באופן סיטוני בחברות תעופה רבות, ולטעמי אין לה כל חובה כזו.

אמנם, רצוי כי הנתבעת תנסה למצוא פתרון אחרי לתובע, אך לטעמי, בנסיבות מעין אלה, לא יעלה על הדעת לחייב בדין בשל כך שלא נמצאה לתובע טיסה חלופית.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ