אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קבוצת הזהב פרי בע"מ נ' בוזגלו גבי

קבוצת הזהב פרי בע"מ נ' בוזגלו גבי

תאריך פרסום : 22/03/2012 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום אשקלון
5220-08
18/03/2012
בפני השופט:
עידו כפכפי

- נגד -
התובע:
קבוצת הזהב פרי בע"מ
הנתבע:
בוזגלו גבי

החלטה

1.המבקשת עותרת לאפשר לה להגיש חוות דעת הנדסית מטעמה. הבקשה הוגשה סמוך לאחר מועד שמיעת הראיות אשר היה קבוע ליום 19.02.12 כאשר ביום 16.2.12 הוגשה בקשה מוסכמת לדחיית מועד הדיון.

2.לטענת המבקשת, למרות מחדליה הדיונים בניהול ההליך והעובדה כי לא הגישה חוות דעת מטעמה למרות ארכות אשר ניתנו לה, יש לאפשר לה ולבא כוחה החדש להציג את מלוא ראיותיה.המבקשת טוענת כי מחמת חיסרון כיס לא עלה בידה להגיש חוות דעת עד עתה ואין לחסום דרכה מהבאת כל ראיותיה.

המשיב אינו מתנגד לעצם זכות המבקשת להגיש חוות דעת מטעמה, אולם נוכח מועד הגשת הבקשה, השלב הדיוני אליו הגיע התיק ומחדלי המבקשת, סבור הוא כי אין לאפשר לה לעשות כן.

דיון והכרעה

3.בתיק זה נוהלו קדמי משפט בפני כב' השופטת ס' כהן. בקדם משפט מיום 26.10.09 ניתנו הוראות בדבר הגשת תצהירי עדות ראשית והתובעת פעלה להגשת תצהיריה במרץ 2010.בקדם נוסף מיום 15.03.10 ניתנה לתובעת הזכות להגיש חוות דעת תוך 30 ימים.בדיון נוסף מיום 06.09.10 נמחקה התביעה לאחר שב"כ הקודם של התובעת התפטר מייצוג והתובעת לא התייצבה.

בדיון אחרון בפני כב' השופטת ס' כהן, ביום 07.02.11, נקבע התיק לשמיעת הראיות ליום 19.02.12. עוד נקבע כי במידה וצד מבקש להגיש ראיות נוספות עליו להגיש בקשה מפורטת.כן התייחס בית-המשפט לאפשרות כי התובעת תבקש לבדוק את הנכס ע"י מומחה מטעמה ונקבע כי עליה לעורר בקשה בעניין זה.

הבקשה כאמור התעוררה רק עת הוגשה, סמוך לפני מועד ההוכחות, בקשה מוסכמת לדחיית מועד ההוכחות נוכח קבלת ייצוג חדש לתובעת. לאחר הדיון הוגשה הבקשה שבפני.ישיבת ההוכחות לא התקיימה בפועל מהטעמים אשר פורטו בהחלטתי בדיון מיום 19.02.12.

4.המסגרת הדיונית לעניין קבועה בתקנות 129 (א) ו- 137 (ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, אשר תכליתן ליצור סדר ומועדים ברורים להגשת ראיות הצדדים.יש טעם בטיעוני המשיב כי יש להקפיד על הגשת ראיות מטעם בעלי-דין ב"חבילה אחת" מהחשש כי שינוי כללי המשחק השכם וערב עלולה להרחיק את משפט הצדק יותר מלקרבו. (השווה רע"א 2137/02 אליהו ממן נ' פז חברת נפט בע"מ).

מנגד, לבית המשפט סמכות להחליט בדבר אופן שמיעת הראיות לרבות הבאת ראיות באיחור.

ב"כ המבקשת הפנה לניתוחו של כב' השופט מ' דרורי, בש"א (י-ם) 7894/09 ת.א. 6094/04 רוזן שרה נ' חברת ארזי הבירה בע"מ, אסמכתא לכך יש להעדיף את בירור האמת, גם אם כרוך הדבר בהתארכות הדיון.

5.במקרה דנן, ממילא סוכל מועד שמיעת הראיות שנקבע ובפועל טרם החלה שמיעת הראיות.בית-המשפט רשאי להתיר הבאת ראיות נוספות אף בשלב הערעור, או לאחר סיכומים, קל וחומר כי ניתן לעשות כן טרם החל שלב הראיות או אף בפתחו. (השווה, רע"א 999/12 פלונית נ' פלוני).

שעה שהנתבע תמך הגנתו בחוות דעת מהנדס מטעמו לצורך איזון בין הצדדים ועל מנת שלא למנוע מהתובעת את האפשרות הדיונית לסתור טענות שבמומחיות, יש לאפשר לה להגיש חוות דעת הנדסית מטעמה.

אכן יתכן כי בגין מחדלי התובעת וחלוף הזמן, חוות הדעת לא תוכל לאמוד במדוייק את היקף העבודות או הליקויים שנטען כי חלקם או כולם תוקנו, אולם אין בעובדה זו כדי למנוע את עצם הגשת חוות הדעת.

גם אם הגשת חוות הדעת יתארך הדיון ותפתח במידת מה את הדלת להשלמת עדויות, באיזון בין זכויות הצדדים מן הראוי לאפשר לתובעת לעשות כן. ראוי לזכור כי הארכת משך הדיון פוגעת בעיקר בתובעת.

אכן אין מקום לאפשר בכל מקרה חריגה מסדרי הדין, אולם במקרה דנן בו לאורך כל הדרך ניתנה לתובעת האפשרות להגיש חוות דעת מטעמה ולא נקבע כי תם קדם המשפט, שעה שעלה בידה לעשות כן, אין למנוע ממנה הגשתה.

6.אשר על כן, ניתנת לתובעת אפשרות להגיש חוות דעת מטעמה. ב"כ הצדדים יתאמו בהקדם מועד לבדיקת הנכס ע"י מומחה התובעת אשר יהא,ככל שניתן, טרם המועד הקבוע לשמיעת הראיות.

ככל שעומד ב"כ הנתבע על כך כי המומחה מטעמו ייחקר לאחר מומחה התובעת, ייקבע במועד הדיון הקבוע ליום 01.04.12 מועד חלופי לחקירת המומחים.

שאלת ההוצאות תידון בתום ההליכים.

ניתנה היום, כ"ד אדר תשע"ב, 18 מרץ 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ