אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קאקיאשוילי נ' דקסון בע"מ

קאקיאשוילי נ' דקסון בע"מ

תאריך פרסום : 12/10/2010 | גרסת הדפסה

דמ"ש
בית דין אזורי לעבודה חיפה
6133-07-10
11/10/2010
בפני השופט:
אביטל רימון-קפלן

- נגד -
התובע:
דקסון בע"מ
הנתבע:
רחל קאקיאשויליע"י ב"כ עוה"ד נחום פיינברג ואח'
פסק-דין

פסק דין

1. בפנינו בקשת המבקשת, היא הנתבעת בתביעה העיקרית שבנדון (להלן – הנתבעת), להורות על סילוק התביעה שהגישה המשיבה, היא התובעת בתיק שבנדון (להלן – התובעת) כנגדה על הסף, על פי תקנות 44 ו- 45 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991, בשל התיישנות התביעה, אשר הוגשה כ-14 שנים לאחר מועד סיום יחסי עובד ומעביד בין הצדדים.

כמו כן עתרה הנתבעת להארכת המועד להגשת כתב הגנה עד לאחר ובכפוף להכרעה בבקשתה שבנדון.

2.הבקשה הועברה לתגובת התובעת אשר מתנגדת למבוקש מכל וכל.

הרקע וטענות הצדדים

3. התובעת הועסקה במפעל הנתבעת בטירת הכרמל מיום 26.10.89 ועד לפיטוריה ביום 5.8.96.

4.ביום 19.6.00 גישה התובעת תביעה בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה (עב' 2738/00) בה עתרה בין היתר לתשלום 200% פיצויי פיטורים.

5. ביום 22.8.202 נמחקה התביעה מחוסר מעש.

6. ביום 5.7.10 הוגשה על ידי התובעת התביעה שבנדון, בה עתרה התובעת לתשלום הסך של 16,800 ₪ פיצויי פיטורים, לאחר ניכוי 100% פיצויי פיטורים ששולמו לה ע"י הנתבעת בסיום עבודתה.

לטענת התובעת בתביעה שבנדון, על פי ההסכם הקיבוצי החל לטענתה על יחסי הצדדים ובשל מצבה הרפואי בעת פיטוריה, היא היתה זכאית ל-200% פיצויי פיטורים.

7.בבקשתה שבנדון, טוענת הנתבעת כי התובעת פוטרה עקב סגירת מפעלה של הנתבעת בטירת הכרמל והעברת חלק מהעובדים למפעל אחר של הנתבעת. לטענתה עם פיטוריה של התובעת נערך לתובעת גמר חשבון ושולמו לה כל זכויותיה.

לטענת הנתבעת, עילתה של התובעת לפיצויי פיטורים נשוא כתב התביעה שבנדון, התגבשה לכל המאוחר עם סיום יחסי העבודה בין הצדדים, כאשר ממועד התגבשות עילת התביעה לפיצויי פיטורים ועד להגשת התביעה שבנדון חלפו כ- 14 שנה, ואף לאחר "קיזוז" תקופת ההליכים בגין תביעתה הראשונה של התובעת בתיק עב' 2738/00, עברו אחת עשרה שנים וחמישה חודשים.

מוסיפה הנתבעת וטוענת, כי בכל מקרה באופן התנהלותה עד הלום, הציגה התובעת מצג כלפי הנתבעת, עליו הסתמכה הנתבעת לפיו מוצו כל טענותיה, ובכך נגרם לנתבעת גם נזק ראייתי. במיוחד כך, טוענת הנתבעת, עת התובעת השתהתה אפילו בהגשת תביעתה הראשונה לבית הדין, לא כל שכן השנייה.

8.מנגד, לטענת התובעת בתגובתה לבקשה שבנדון, היא הועסקה במפעלה של הנתבעת עד שנת 1995 ולא פוטרה בשל השינויים הארגוניים שנערכו בנתבעת, אלא בשל תאונת דרכים קשה שעברה בדרכה לעבודה ביום 10.10.95, כאשר לשיטתה היא המשיכה לעבוד בנתבעת עד לפיטוריה בחודש 8/96 גם לאחר שמפעלה של הנתבעת עבר לאור עקיבא.

לטענתה, בדיון שנערך במהלך ניהול התביעה הראשונה, הבטיחה הנתבעת לתובעת בעל פה בפני כב' השופטת קציר ובנוכחות באי כח הצדדים, כי התובעת תושב לעבודה בנתבעת ובשל כך נמחקה התביעה.

לטענתה הנתבעת הסתירה פרטים מבית הדין ואף לא גילתה כי לא התייצבה להליך גישור שהיה אמור להערך בין הצדדים.

מכל מקום, לטענתה, הנתבעת לא קיימה את הבטחתה להשיבה לעבודה וחלף זאת הוצע לה סכום של 2,000 ₪ לסיום הסכסוך בין הצדדים.

לטענתה, לאחר שסירבה לקבל סכום זה הציעה לה הנתבעת סך של 5,000 ₪ ואף לסכום זה לא הסכימה.

התובעת מוסיפה וטוענת כי מצבה הנפשי והרפואי לא היה טוב, גם בשל חזרת הנתבעת מהבטחתה להשיבה לעבודה ועל כן לשיטתה "לא היה בכוחה לגייס את הכוחות" על מנת לתבוע את הנתבעת.

אשר על כן, לטענת התובעת יש למנות את תקופת ההתיישנות החל מיום הבטחתה של הנתבעת להחזיר אותה לעבודה בשנת 2002.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ