אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קאסם נ' הראל חברה לביטוח

קאסם נ' הראל חברה לביטוח

תאריך פרסום : 03/03/2014 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום הרצליה
37166-07-11
25/02/2014
בפני השופט:
סיגל רסלר-זכאי

- נגד -
התובע:
ריאד היבא קאסם
הנתבע:
הראל חברה לביטוח

החלטה

לפני בקשה למינוי מומחה בתחום העיניים.

התובעת ילידת 1984 נפגעה בהתאם לנטען 13.5.2010 בתאונת דרכים בפניה וסבלה משברים בפנים. התובע הגיש בקשה למינוי מומחה, בין היתר, בתחום העיניים. כבוד הרשם אלמוג מינה בדיון מיום 16.1.2013 את פרופ' דב אופיר בתחום הא.א.ג. פרופ' אופיר, בחוות דעתו מיום 2.6.2013 קבע לתובעת 20% נכות צמיתה לפי סעיף 69 (1) ב' לתקנות הביטוח הלאומי (קביעת דרגת נכות לנפגעי עבודה), תשט"ז-1956.

במענה לשאלות ההברה מטעם התובע על הצורך במינוי מומחים נוספים השיב בנספח לחוות דעתו מיום 5.1.2014:

"מכיוון שבסיכום האשפוז נכתב כי רופא פה ולסת ורופא עיניים כותבים כי יתכן שיהיה צורך בהתערבות כירורגית בהמשך, והתובעת הופנתה לביקורת במרפאת עיניים ובמרפאת פה ולסת, נראה לי סביר להמליץ על מינוי מומחה רפואי בתחום העיניים ובתחום פה ולסת. אין צורך במינוי מומחה בתחום הנוירולוגיה. על פי המסמכים הרפואיים בדיקת CT מוח הייתה תקינה ולתובעת אין ולא היתה שום בעיה נוירולוגית".

בהתאם למכתב השיחרור מחדר המיון תועד כי התובעת נבדקה ע"י רופאת עיניים – תנועות עיניים שמורות. ביעוץ ד"ר נמט נרשם כי אין מקום לניתוח דחוף. טיפול סיסטמי וביקורת עוד שבועיים.

לא צורפו מסמכים רפואיים נוספים לאחר שיחרורה של התובעת.

הנתבעת מתנגדת לבקשה מהטעם כי מלבד התיעוד בחדר המיון לא הוצג כל תיעוד רפואי המעיד על נכות או פגיעה בחלוף 4 שנים ממועד התאונה. לפיכך טוענת הנתבעת, המלצת המומחה אינה יכולה להחליף את הצורך בהגשת ראשית וראייה ורצף טיפולי.

לאחר שעיינתי בבקשה ומסמכים הרפואיים שצורפו לכתב התביעה, בהמלצת פרופ' אופיר, לא מצאתי בשלב זה ראשית ראייה לנכות צמיתה בתחום העיניים. ניתנת שהות לתובעת לצרף מסמכים רפואיים בתחום העיניים ממועד שיחרורה במיון ועד היום. ככל שלא יצורפו מסמכים רפואיים נוספים עד ליום 25 מרץ 2014 התיק יועבר לקביעת גישור בהתאם להסכמת הצדדים.

תז"פ ליום 27 מרץ 2014.

ניתנה היום, כ"ה אדר תשע"ד, 25 פברואר 2014, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ