אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קאסאב נ' נסייר

קאסאב נ' נסייר

תאריך פרסום : 24/12/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום נצרת
31286-12-13
17/12/2013
בפני השופט:
ערפאת טאהא

- נגד -
התובע:
ח'אלד קאסאב
הנתבע:
אליאס נסייר

החלטה

לפני בקשה לעיכוב הליכי הוצל"פ שנפתחו על ידי המשיב נגד המבקש, בטענה כי ניתנו על ידי המבקש, שהינו עורך דין במקצועו, שירותים משפטיים שונים שבעקבותיהם נערכה התחשבנות בין המבקש לבין המשיב שבמסגרתה הוסכם כי המשיב יקבל מהמבקש סכום של 40,000 ₪ שהופקדו על ידו בקופת בית המשפט ובתמורה וויתר המשיב על כל הזכויות המגיעות לו בתיקי ההוצאה לפועל שפתח נגד המבקש.

דין הבקשה להידחות.

ראשית, מעיון בבקשה ונספחיה עולה, כי תיקי ההוצאה לפועל נפתחו על סמך המחאות שמסר המבקש למשיב. המבקש הגיש התנגדויות לביצוע השטרות וההתנגדויות נדחו, כך שמדובר בתיקי הוצאה לפועל שנפתחו נגד המבקש בגין חוב פסוק. בנסיבות אלו הדרך היחידה העומדת בפני המבקש לעיכוב הליכים היא בהגשת בקשה בטענת פרעתי לרשם ההוצאה לפועל בהתאם לסעיף 19 לחוק ההוצאה לפועל, התשכ"ז – 1967, שבמסגרתה רשאי רשם ההוצאה לפועל, אם השתכנע בדבר, להורות על עיכוב הליכים.

שנית, הנזק היחיד שייגרם למבקש אם לא יינתן צו עיכוב הביצוע הוא נזק כספי. הלכה פסוקה היא שאין מקום לעיכוב ביצוע פסק דין, אפילו מדובר בפסק דין שאינו חלוט, אלא אם יוכיח המבקש כי ייגרם לו נזק בלתי הפיך אם לא יעוכב הביצוע. נקבע עוד, כי פסק דין כספי הינו בדרך כלל פסק דין הפיך על דרך ההשבה (ע"א 9296/03 אהרוני נגד מנשה פ"ד נח(2) 301, בעמ' 304-305 והאסמכתאות שהובאו שם). קל וחומר כאשר מדובר בפסק דין חלוט שלגביו אין כל אפשרות ערעור.

שלישית, על פי ההלכה הפסוקה, משחויב המשיב בפסק דין חלוט, בין אם מדובר בפסק דין הדוחה התנגדות לביצוע שטר לגופה או שלא לגופה, יוצר פסק הידן השתק פלוגתא החוסם את דרכו של הנתבע בהליך הראשון מלהגיש תביעה חדשה להשבת הכספים בהם הוא חויב באותו הליך או למתן פסק דין הצרתי הקובע שהוא אינו חייב לשלם את הכספים בהם חויב ( ראו רע"א 2237/06 בנק הפועלים בע"מ נגד רלה ויינשטיין). עולה, אם כן, כי אין בפי התובע, לכאורה, עילת תביעה טובה הראויה להתברר. גם מטעם זה דין הבקשה להידחות.

אשר על כן, הבקשה נדחית. משלא נדרשה תגובת המשיב, אינני עושה צו להוצאות.

ניתנה היום, י"ד טבת תשע"ד, 17 דצמבר 2013, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ