אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> קאלה ארועים בע"מ נ' אברגיל

קאלה ארועים בע"מ נ' אברגיל

תאריך פרסום : 24/07/2011 | גרסת הדפסה

ע"ר
בית משפט השלום חיפה
19358-03-11
24/07/2011
בפני השופט:
חנה לפין הראל

- נגד -
התובע:
קאלה ארועים בע"מ
הנתבע:
מישל שמעון אברגיל

החלטה

1. עיינתי בכתבי הטענות, ושמעתי את הטיעונים בעל-פה, עיינתי גם בהחלטתה של כב' הרשמת מיום 22/2/2011 ולא מצאתי, כי נפלה טעות משפטית או אחרת המצדיקה התערבות בהחלטה זו.

גם אם כב' הרשמת התייחסה לנושאים משפטיים אשר אינם מופיעים בפירוט בהתנגדות, הרי תוכן ההתנגדות מלמד, כי נושאים אלו היו חלק ממנה .

החוזה אכן חוזה אחיד ולכאורה יש בו תנאים מקפחים , הטענות לעניין הסכמה הן טענות שבעובדה שמקומן להתברר בבית המשפט, ובית המשפט יכול גם מיזמתו להתערב בפיצוי מוסכם אם נראה כי צודק לעשות כן.

סמכותו הטבועה של בית המשפט וחובתו על פי הדין לעשות הישר הטוב והצודק.

להבנתי, תרעומתה של כב' הרשמת נבעה מכך שהיות וכפי שהתברר למערערת לא נגרם כל נזק בביטול האירוע, שכן התקיים באותו מועד אירוע אחר, ניתן היה לצפות שהמערערת לא תנהג כ"בית שמאי", אלא כ"בית הלל" , וזאת מבלי להידרש לעניין ההסכמה אם הייתה או לא.

התנהלות התובעת גם בהליך בפני כב ' הרשמת, וגם בהגשת הערעור מביאה להקצאת משאב יקר של זמן שיפוטי ניכר , וניתן היה לחסוך בכך.

בכך, שהמשיב הסכים לפני נקיטת ההליכים לשלם סכום פיצוי מסוים, אין בכך כדי לומר כי אין לו הגנה כלל , ואף אין הצדקה ליתן פסק-דין כבקשת ב"כ המערערת.

הערעור נדחה.

בשלב זה, אינני פוסקת הוצאות וכל נושא ההוצאות ידון גם לאור ההוצאות אותן הטילה כב' הרשמת עם סיום ההליך כולו ובהתחשב בתוצאותיו.

2. נקבע לקדם-משפט בתיק העיקרי ליום 10.11.2011 בשעה 08:30 . במעמד בעלי הדין. במידה ואחד הצדדים הוא תאגיד, יופיע נציג מוסמך מטעמו הרשאי לקבל החלטות בתיק.

לאור מהות הסכסוך, מוצע לצדדים ליישבו באמצעות הליך של גישור, על ידי מגשר/ת חיצוני/ת. הפניה להליך זה, יש בה משום לקצר את התמשכות ההליכים בתיק ולהפחית את עלותם. יתרה מזאת, באותם תביעות אשר יסתיימו בהסכם גישור, יאפשר בית המשפט את החזר האגרה. היה ולא יצלח הליך הגישור, לא תפגע זכותו של מי מהצדדים, להופיע בפני בית המשפט.

באי כוח הצדדים יואילו להודיע, עד ליום 15/9/2011, אם מסכימים להעברת ההליך לגישור. במידה שיסכימו הצדדים להליך גישור, אמנה מגשר/ת בהתאם. מובן מאליו, שאם ישנה העדפה לגבי מגשר/ת מוסכם/ת, יואילו הצדדים להודיע על כך גם.

היה ולא תהיה הודעה תוך מועד זה מכל הצדדים המסקנה היא כי, אין הסכמה להליך הגישור וההליכים הרגילים ימשכו.

ניתן בזאת צו הדדי לגילוי מסמכים ועיון בהם, לרבות מתן תשובות לשאלון בתצהיר, אשר יקוים בתוך 60 יום מיום קבלת החלטה זו.

בקשות מקדמיות, ובכלל זה בקשה להודיה בעובדות או במסמך, בקשה למתן תשובות לשאלון בתצהיר, בקשות לצו גילוי מסמכים ועיון בהם וכיוצא בזה, יוגשו לצד השני בתוך 45 יום מיום קבלת החלטה זו. לתגובת הצד שכנגד תוך 20 יום.

עד לקיום הקדם-משפט הצדדים יסיימו את ההליכים המקדמיים ביניהם.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים ולכב' הרשמת.

ניתנה היום, כ"ב תמוז תשע"א, 24 יולי 2011, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ