אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צ'רניחובסקי נ' עירית נהריה ואח'

צ'רניחובסקי נ' עירית נהריה ואח'

תאריך פרסום : 15/02/2010 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום חיפה
17691-01-09
10/02/2010
בפני השופט:
תמר נאות פרי

- נגד -
התובע:
רוסלן צ'רניחובסקי
הנתבע:
1. עירית נהריה
2. הכשרת הישוב חברה לביטוח בע"מ

החלטה

לאחר קריאת תחשיבי הנזק שהוגשו מטעם הצדדים, הצעתי היא כי התביעה תסולק כנגד תשלום של 65,000 נטו, כאשר לסכום זה יש להוסיף החזר אגרת במ"ש ששולמה ושכ"ט עו"ד.

הצעתי מבוססת בין היתר על הנתונים הבאים –

מדובר בתובע יליד 16/1/1972.

לטענת התובע, עת רכב על אופניו בפארק הגלגליות בנהריה נתקל עם הגלגל הקדמי של אופניו בבור ביוב פתוח וכתוצאה מכך נפל ונחבל בכל חלקי גופו ובפרט במרפק ימין. התובע אושפז בבית החולים "הגליל המערבי" בנהריה למשך שלושה ימים. בבית החולים אובחן כי התובע סובל משבר פריקה במרפק ולפיכך קובע מרפק ימין ע"י סד גבס.

מהתיעוד הרפואי עולה כי כעבור כחודש ימים הוסר סד הגבס והומלץ לתובע על פיזיותרפיה. ברם גם לאחר ניסיון לטפל במרפק בטיפולים משלימים התברר כי התובע עדיין סובל מהגבלה ניכרת בתנועתיות המרפק ולכן בתאריך 31/1/2007 עבר התובע ניתוח להוצאת ראש עצם הרדיוס ומניפולציה במרפק ימין.

התובע הגיש חוות דעת מומחה מטעמו לפיה נכותו הצמיתה היא בשיעור של 10% בהתאם לתקנה 41 (5) לתקנות המל"ל. בין הצדדים קיימת הסכמה כי נכותו הרפואית של התובע הינה בשיעור 10%.

הבעיה העיקרית בתיק היא בעית החבות.

הנתבעת טוענת כי קיים שילוט ברור בכניסה לפארק ולפיו הכניסה לרוכבי אופניים לשטח הפארק אסורה. עם זאת, הנתבעת לא צירפה תמונות התומכות בטענה זו.

הנתבעת אף טוענת כי התובע לא צירף תמונות של מפגע בפארק אולם, בתיק קיימות תמונות (כפי הנראה של מכסה הביוב הנטען) אותן צירף התובע לכתב התביעה, למרות שאיכותן ירודה במיוחד. לכן, בשלב הזה, יש קושי לקבוע האם היה מפגע ומהם מימדיו.

בנוסף, יש לקחת בחשבון כי יתכן ויוכח שחל איסור על רכיבת אופניים בשטח הפארק אך בשלב זה לא ניתן לקבוע אם על אף האיסור הקיים, לא קמה חבות של הנתבעת כלפי התובע במידה ויוכח כי אכן מכסה הביוב היה פתוח בשטח ציבורי במקרה שכזה יכול ויהיה צורך לשקלל את רשלנותו תורמת של התובע (ויש לשאול – מה ההבדל בין רוכבי אופניים לבין הנוסעים על גלגיליות ?).

עוד אציין כי מעיון במסמכים בתיק עולה שלא ברור אם התובע אכן פוטר מעבודתו עקב הפגיעה (כפי הנטען על ידו) וכי התובע לא צירף תלושי משכורת ממקום עבודתו החדש.

לכן, לאחר שקלול הנתונים ובחינת דרישותיו של התובע בראשי הנזק השונים – הצעתי היא כמפורט לעיל.

אדגיש כי כל הערותי לעיל, מתבססות בשלב זה על התרשמות ראשונה מהתחשיבים שהגישו הצדדים והחומר הקיים בתיק. כמובן, שבמידה וישמעו הוכחות - יתבררו פרטים נוספים ונתונים שנחזים להיות בעלי משקל מסויים עלולים להתברר כשגויים. עוד אדגיש כי אין לראות בהערות כמחייבות, ובהמ"ש יהא פתוח לבחינת כל ראיה ושקילת כל טענה משפטית בהמשך ההליכים, במידת הצורך, ולכן – יתכן כי התוצאה הסופית במידה ויכתב פס"ד תהא שונה משמעותית מההצעה דלעיל.

אבקש מהצדדים לשקול את ההצעה ולבוא בדברים באשר לאפשרות להגיע לפשרה. על ב"כ התובע להודיע לב"כ הנתבעת את עמדתו בתוך 15 יום. ב"כ הנתבעת יודיע עמדתו לב"כ התובע 30 יום לאחר מכן.

הצדדים יודיעו במשותף לבהמ"ש אם ניתן להגיע להסדר אם לאו בתוך 45 יום מהיום.

במידה ויוגש הסדר פשרה ישלח לצדדים פס"ד בדואר. במידה ולא – תשלח החלטה באשר להגשת תצהירי עדות ראשית ומועד לשמיעת הוכחות.

לעיוני בעוד 50 יום.

ניתנה היום, כ"ו שבט תש"ע, 10 פברואר 2010, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ