אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צרפתי נ' צפון מערכות מיפוי בע"מ

צרפתי נ' צפון מערכות מיפוי בע"מ

תאריך פרסום : 27/02/2013 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום חיפה
41335-10-11
17/02/2013
בפני השופט:
כאמלה ג'דעון

- נגד -
התובע:
אליהו צרפתי
הנתבע:
צפון מערכות מיפוי בע"מ
פסק-דין

פסק דין

1.הנתבעת הינה חברה העוסקת בדפוס דיגיטלי וייצור שלטים.

התובע רואה חשבון במקצועו, אשר שימש כרואה חשבון של הנתבעת מאז הקמתה בשנת 2000 ועד סוף שנת 2009.

2.בשנת 2010 הועברו כל מניותיה של הנתבעת לאחד מבעלי המניות, הוא מר מרק ציפניוק (להלן "מר ציפניוק").

עם ההעברה הנ"ל, הודיעה הנתבעת לתובע, בחודש ינואר 2010, על הפסקת ההתקשרות עימו, ועל העברת הטיפול בספריה לרואה חשבון אחר.

במצב שנוצר, הציע התובע למר ציפניוק, שהדו"ח השנתי עבור שנת 2009 יוגש על ידי רואה החשבון החדש, אולם האחרון עמד על כך שהדו"ח יוגש על ידי התובע.

3.התובע הכין את הדו"ח השנתי עבור שנת 2009 (להלן "הדו"ח") ומסרו לידי מר ציפניוק בחודש 12/10, יחד עם חשבון שכר טרחה על סך של 5,800 ₪. לטענתו, מר ציפניוק הבטיח לשלם לו את שכר טרחתו הנ"ל בשלושה תשלומים, אך הוא לא עמד בהבטחתו הנ"ל, ומכאן התביעה המונחת בפניי שהועמדה על ידי התובע על סך של 6,300 ₪.

4.הנתבעת באמצעות מנהלה מר ציפניוק, לא הכחישה את עצם הגשת הדו"ח על ידי התובע ואת סכום שכר הטרחה שסוכם, אך טענה כי קמה לה זכות קיזוז כנגד הסכום הנ"ל, בגין נזקים שנגרמו לה לטענתה, עקב התרשלותו של התובע שהתבטאה בשני העניינים הנ"ל:

א. איחור בהגשת הדו"ח, ותשלום קנס בסך 4,250 ₪ על ידה בגין האיחור הנ"ל.

ב. אי יידועה אודות זכאותה עלפי דין, להחזרי בלו בגין סולר, דבר שגרם לה הפסד בסך של 12,739 ₪ על פי הנטען.

5.לצערי, כל הניסיונות להביא את הצדדים להסכמה לאור מהות המחלוקת וסכום התביעה, נתקלו בחומה בצורה מטעם התובע, ומכאן הצורך במתן פסק דין.

6.מטעם התובע העיד התובע ומטעם הנתבעת העיד מר ציפניוק.

7.האיחור בהגשת הדו"ח

אין מחלוקת כי הדו"ח הוגש באיחור ובשל כך שולם קנס על ידי הנתבעת. אולם בעוד שהתובע טוען כי האיחור נבע מהעיכוב בהמצאת המסמכים הרלוונטיים לידיו על ידי הנתבעת, טענה הנתבעת כי החומר הומצא לתובע בטרם חלוף המועד החוקי להגשת הדו"ח, וכי האיחור נבע ממחדליו של התובע.

8.משהעלתה הנתבעת טענת הקיזוז המתבססת על האיחור בהגשת הדו"ח על ידי התובע, רובץ עליה הנטל להוכיח טענה זו על כל מרכיביה, ובכלל זה המועד שבו נמסרו המסמכים לידיו של התובע. אולם הנתבעת לא עמדה בנטל זה, שכן מעדותו של מר ציפניוק התברר כי המסמכים הועברו לידי התובע על ידי שותפו לשעבר מר צבי גרינבלט אשר לא הובא לעדות, ומר ציפניוק לא יכול היה להעיד על מועד העברת המסמכים לידי התובע (ראה עדותו בעמ' 5 ש' 11-10).

9.במצב דברים זה, הנני קובעת כי הנתבעת לא הרימה את נטל הוכחת טענת הקיזוז, הנסמכת על האיחור בהגשת הדו"ח.

10.החזרי הבלו

ביום 23.12.04 חוקק צו הבלו על דלק (פטור והישבון), תשס"ה-2005, שלפיו הנתבעת היתה זכאית להחזרי בלו על סולר (להלן "צו הבלו").

אין מחלוקת כי במסגרת הביקורות שהתובע ערך על ספריה של הנתבעת, הוא לא הביא לידיעתה את דבר קיומו של הצו, ואת עצם זכאותה להחזרי בלו על סולר בהתאם לצו הנ"ל.

11.הנתבעת טוענת כי במחדלו הנ"ל, גרם לה התובע נזק בסך של 12,739 ₪ על פי מכתב של רואה חשבון שצורף לתצהירה נ/1, אם כי בסיכומיה היא הסכימה להעמיד את הסכום הנ"ל על סך של 8,468, לאחר ניכוי סך של 4,271 ₪ עבור שנת 2010.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ