אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צרפתי נ' כהן ואח'

צרפתי נ' כהן ואח'

תאריך פרסום : 28/10/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום חדרה
5228-10-08
25/10/2010
בפני השופט:
הדסה אסיף

- נגד -
התובע:
עופרה צרפתי
הנתבע:
1. אבי כהן
2. א.כ. מאפית הדובים (2003) בע"מ

פסק-דין

פסק דין

1.התביעה היא תביעה לפי חוק איסור לשון הרע.

מלכתחילה כללה התביעה עילות מכוחם של תיקים נוספים אך בסופו של דבר נזנחו התביעות האלה והתביעה התמקדה בעילה של לשון הרע.

2.לטענת התובעת, היא, בתה וחברותיה הגיעו לבית הקפה שמנוהל ע"י הנתבע 1, ושם הזמינו משקאות ודברי מאפה. לטענתה, המשקה שהזמינה בתה, בושש לבוא, ובסופו של דבר ביקשה הבת לבטל את ההזמנה, מאחר שיתר החברות סיימו לשתות והחבורה ביקשה לקום וללכת מהמקום.

כאשר פנתה הבת בעניין הזה לנתבע 1, התפרץ עליה, לטענת התובעת, הנתבע בצעקות, כשהוא צועק לעברה "תסתלקי מכאן", "עופי מכאן", "קישתה" ו"ברע".

3.לטענת התובעת צעקות אלה לוו בהתנהגות בוטה ומעליבה מצידו של הנתבע, והיא וחברותיה, כשבתה איתה, יצאו בחיפזון ובבושת פנים אל מחוץ לבית הקפה תוך שהן שוכחות תוך כדי כך את תיקה של אחת מהן.

4.התובעת טוענת כי התנהגותו של הנתבע השפילה וביזתה אותה, ופגעה בשמה הטוב.

5.הנתבע הכחיש בכתב ההגנה את כל טענות התובעת.

לטענתו, התנהגות התובעת וחברותיה במקום הייתה חריגה. הן התנהגו בקולניות וביקשו מספר פעמים להחליף, ו/או לבטל הזמנות שביצעו. לאחר שהתנהגותן שיבשה את מהלך העבודה התקין במקום והביכה את הצוות, והמלצרים, התבקשה החבורה הקולנית לעזוב את המקום.

לטענת הנתבע הוא אף פטר את החבורה מתשלום עבור ההזמנות שקיבלו והכל בתום לב, ועל מנת שהשקט והרוגע ישוב למקום.

6.בכתב ההגנה הכחיש הנתבע מכל וכל את טענות התובעת באשר לדברים שכביכול אמר לה ואת טענתה כי צעק כלפיה. הנתבע אף טען כי המילים שפירטה התובעת בתביעתה "מילים אלו אינן שגורות בפיו, אינן מהוות חלק מעולמו הורבלי והמנטלי ובכלל". (סעיף 10 לכתב ההגנה).

7.לפיכך ביקש הנתבע לדחות את התביעה.

8.היום נשמעו הראיות ולאחר מכן סיכמו ב"כ הצדדים בע"פ.

9.בדיון היום חזר בו הנתבע מהכחשתו הגורפת, לפיה לא אמר כלל את הדברים שייחסה לו התובעת בכתב התביעה.

הנתבע הודה מפורשות כי אמר את הדברים האלה לתובעת ואף צעק עליה, (עמ' 17 ש' 24- 31) אלא שלטענתו צעק על התובעת רק לאחר שזו איימה עליו כי מאחר שביקש מבתה לעזוב את המקום, "זה עוד יעלה לו ביוקר" (עמ' 18 ש' 6).

10.כך יוצא שלאור הודאת הנתבע אין עוד צורך לדון בשאלה אם הדברים אכן נאמרו לתובעת ואם הנתבע צעק עליה, שכן כאמור, הנתבע מודה בכל אלה.

מאחר שמדובר במקום הומה, והדברים נאמרו בקול רם ובצעקה, ממילא יש בדברים משום "פירסום" כהגדרתו בחוק איסור לשון הרע.

11.נותר לדון בשאלה אם יש בדברים משום לשון הרע כהגדרתה בחוק.

12.לטענת התובעת, צעקותיו של הנתבע, השימוש במילים "קישתה", "ברע", וכיוצ"ב, וסילוקה מהמקום, השפילו אותה מאד וביזו אותה, ולפיכך מדובר בלשון הרע כהגדרתה בסעיף 1 לחוק.

אני מקבלת טענה זו.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ