אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צרפתי נ' בנק מזרחי טפחות בעמ ואח'

צרפתי נ' בנק מזרחי טפחות בעמ ואח'

תאריך פרסום : 24/02/2012 | גרסת הדפסה

רע"צ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
33451-02-12
20/02/2012
בפני השופט:
משה סובל-שלום ת"א

- נגד -
התובע:
רונן צרפתי
הנתבע:
1. בנק מזרחי טפחות בעמ
2. עו"ד צבי רוזנברג
3. יוליוס הגש

החלטה

1.המבקש שהינו החייב בתיק הוצל"פ 01-48801-04-2 מבקש רשות ערעור על שתי החלטותיה של כב' רשמת ההוצל"פ כפיר מירב, האחת מיום 6.2.12 והשניה מיום 8.2.12.

בהחלטה מיום 6.2.12 אישרה הרשמת את מכר הדירה למשיב מס' 3 תמורת הסך של 2,000,000 ₪, וזאת לאחר שביהמ"ש העליון בהחלטתו מיום 5.2.12 דחה את בקשת המבקש להורות על עיכוב הליכי המכר.

בהחלטה מיום 8.2.12 דחתה הרשמת את בקשתו של המבקש לעיון חוזר בהחלטה לאישור המכר, תוך שציינה כי למבקש ניתנה ההזדמנות להציג שומה נגדית ויכול היה לנצל את התקופה בה עוכבו הליכי המכר ע"י ביהמ"ש לצורך הצגת שומה עצמאית.

בנוסף עותר המבקש, במעמד צד אחד, להורות על עיכוב הליכי המכר, לאחר שכאמור אושרו באופן שלא תעשה דיס פוזיציה, העברת כספים, דיווח לרשויות המס, רישום הערת אזהרה וכל פעולה הקשורה במכר הדירה.

2.לאחר שעיינתי בבקשה ובנספחיה ובהתאם לתקנה 119 (ז) לתקנות ההוצל"פ, לא מצאתי צורך לבקש תגובה ממי מהמשיבים, שכן דינה של הבקשה למתן רשות ערעור להדחות, וממילא אין אף מקום להורות על עיכוב הליכי המכר.

מההתנהלות אותה פירט המבקש בבקשתו מצאתי סימוכין לקביעתה של הרשמת הנכבדה בהחלטתה מיום 8.2.12 לפיה מיצה המבקש כל טענה אפשרית אשר סבר שיהיה בה כדי להדוף ולעכב את מימוש הדירה ואף אני שותף לתחושה כי בקשה זו אינה אלא ניסיון נוסף של המבקש לעכב את הליך המימוש.

בהחלטת כב' הרשמת נעמה פרס מיום 2.1.12 ניתנה למבקש זכות לקבל שמאות עצמאית לדירה, קודם שיגיב לבקשה לאישור המכר שהגיש הכונס, וכן קבעה הרשמת כי המבקש רשאי להודיע אם ברצונו לפדות את הדירה בגובה ההצעה של המציע הזוכה, בסך של 2,000,000 ₪.

3.עד למועד מתן ההחלטה ביום 6.2.12 בה אושר המכר, לא הודיע המבקש אם ברצונו לפדות את הדירה ואף לא ביצע שומה עצמית. גם בבקשה שבפני לא טוען המבקש כי ברצונו לפדות את הדירה לעצמו ולכל היותר טוען כי יוכל להחליט בעניין זה לאחר שיקבל שומה עצמית. לא מצאתי שום קשר בין שומה עצמית לבין פדיון עצמי של הדירה, שכן קביעה שמאית לגבי שווי הדירה אין לה קשר לרצון או לאי הרצון של המבקש לפדות את הדירה לעצמו.

מהבקשה של המבקש להזמין שומה עצמית ניתן להבין כי הוא סבור כי המחיר בו נמכר הנכס נמוך מהמחיר הריאלי של הנכס, למרות שההתמחרות נערכה על בסיס שמאות קודמת מטעם כונס הנכסים.

בפרק הזמן שבין ה-11.1.12 בו ניתנה החלטת ביהמ"ש העליון, במעמד צד אחד, המורה על עיכוב הליכי ההוצל"פ ועד ליום 5.2.12 מועד בו ביטל ביהמ"ש העליון את צו עיכוב ההליכים הנ"ל, היה למבקש די זמן כדי להציג שומה עצמאית מטעמו. אם החליט המבקש שלא לפעול בפרק זמן זה ואף אם מסר הודעה על כך לתיק ההוצל"פ, אין בכך ולא כלום, שכן ידע כי נמצא קונה וכי על הפרק עומדת בקשה לאישור המכר והיה עליו לממש את זכויותיו בפרק זמן זה ולא להמתין ולגרום לסחבת נוספת.

המבקש מודה כי קיבל את בקשת הכונס לאישור המכר והחלטת הרשמת מיום 2.1.12 כבר ביום 4.1.12.

4.עוד אציין כי לא מצאתי בבקשה נימוקים ממשיים מדוע יש צורך בשומה עצמאית, פרט לטענה בדבר זכות להגיש שומה כזאת. כך למשל אין אפילו ציון מהו שווי הדירה לשיטתו של המבקש, עפ"י בירור שערך ומה ההפרש לשיטתו בשווי הדירה לעומת השווי שקבע השמאי.

סוגיה נוספת אותה מעלה המבקש בבקשה שבפני הינה הטענה כי עפ"י דין הוא זכאי לתשלום בגין דיור חלוף וכי זכותו כי ימומן לו דיור חלוף מהתמורה שתתקבל טרם שתועבר לנושה המובטח.

שאלת הדיור החלוף כלל איננה רלבנטית לאישור המכר. ככל שסוגיה זו לא הוכרע עדיין, הרי שלא תאשר רשמת ההוצל"פ את העברת הכספים לזוכה, טרם שתוכרע זכותו של המבקש לדיור חלוף, ככל שקיימת לו זכות כזאת.

5.אשר על כן נדחית הבקשה למתן רשות לערער וכונס הנכסים רשאי להמשיך בהליכי המכר בהתאם לתנאים שאושרו ובפיקוחה של רשמת ההוצל"פ.

לאור דחיית הבקשה למתן רשות ערעור ממילא נדחית הבקשה לעיכוב הליכי הוצל"פ.

ככל שיבקש המבקש לערער על החלטתי זו, לא ניתן צו לעיכוב ביצוע עד להחלטה בערעור.

ניתנה היום, כ"ז שבט תשע"ב, 20 פברואר 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ