אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צרפתי ואח' נ' קורלשטיין ואח'

צרפתי ואח' נ' קורלשטיין ואח'

תאריך פרסום : 14/02/2010 | גרסת הדפסה

תא"מ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
4324-09-09
09/02/2010
בפני השופט:
אהוד שוורץ

- נגד -
התובע:
שרית צרפתי
הנתבע:
1. מרים קורלשטיין
2. עירן קורלשטיין

החלטה

לאחר עיון בחומר שבתיק ושמיעת הצדדים לעניין כשרות ההליך כנגד הנתבע בית החולים איכילוב, המרכז הרפואי ע"ש סורסקי, אני סבור, כפי שצוין בהחלטה קודמת בעניין ולא שוכנעתי אחרת, שלא היה מקום לצרף את בית החולים כנתבע נוסף בתיק ובדרך של תביעה נגדית. הדבר אינו אפשרי על פי תקנות הדיון בסדר דין מהיר ששולטות על הליך וכפי שהתובע בחר להגישו.

לא ניתן להקדים את המאוחר למוקדם ולהגיש תביעה נגדית כפי שהוגשה כאן נגד בעל דין שאינו בעל דין מקורי בתביעה הראשית בסדר דין מהיר, וכעת לבוא ולטעון שיש סמכות להעביר את ההליך ואז יוכשר בדיעבד הצירוף.

יכול להיות וקיים טעם פרקטי לעניין אך הדבר אינו מהווה טעם מספק בענייננו כאן. יש לזכור שהתובעת ביקשה לקיים הליך מהיר יחסית של בירור טענות שהעלתה, אמנם לא בקצרה, ומצאה עצמה נענית בתביעה נגדית על סכום מתומן, ויחד עם נתבע נוסף שלא נכלל בתביעה המקורית שהיא יזמה על דרך של סדר דין מהיר. ברי, שעניין זה יביא להתארכות ההליך, בעניין סכום התביעה ובגדר אותם בעלי דין המחוקק אמר את דברו והתיר את העניין, מה שלא נעשה לגבי בעלי דין אחרים, והדברים ברורים.

משכך, אני מחליט להורות על מחיקת ההליך שבפניי ביחס לנתבע איכילוב, מרכז סורסקי.

בשלב זה אין צו להוצאות בעניין. ככל שיתחדשו ההליכים כנגד איכילוב, יהיה רשאי לפנות בתיק לפסיקת הוצאות בתיק זה ואז תישקל, בכפוף לתגובה.

בשלב זה בית המשפט המליץ לצדדים שנותרו, דהיינו משפחת המנוח והתובעת, לקיים הליך גישורי לצורך יישוב הסכסוך, להבדיל מחתירה להכרעה שיפוטית, בשלב זה וכל עוד העניין לא מוצה.

ב"כ התובעת שבהמשך לפסיקה קודמת יש למחוק את התובעים 1 ו- 4 כתובעים בתביעה הנגדית ומן ההליך, ואז גם תישמט בסיס הלכאורי לתביעה הנגדית ובהמשך לשאר הטענות. ב"כ הנתבעים, מסכים שיש למצות העניין.

לאחר שיקול בעניין זה, אני מחליט בשלב זה על הקפאת התביעה הנגדית של התובעים 1 ו-4, כן אני מחליט שאין מקום לדחייה על הסף של התביעה הנגדית, גם בהיעדר התובעים 1 ו- 4, אשר בשלב זה תביעתם מוקפאת.

לגבי המשך, אני מורה לצדדים, כאשר לעניין התובעים ה"מוקפאים", יוכל לסייע בעניין המגשר שייקבע, לקיים פגישת מהו"ת ולצורך כך מתמנית עו"ד עדנה סגל כמגשרת מהו"ת, טל' 09-8949881, 057-7699642.

המזכירות תשלח ההחלטה למגשרת, והתיק נקבע לת.פ. בעוד 60 יום ועד אז הצדדים יודיעו במשותף או בנפרד מצב הדברים.

יצויין שהשעה 13:50 ממתין תיק נוסף משעה 11:30, כאשר צפויה הפסקה נוספת במהלך ההחלטה ולעניין הגישור בית המשפט מידי פעם שמע עמדת צדדים בעניין, שעיקרה תומצתה לעיל. ב"כ התובעת מבקש לומר עוד מספר דברים. בנסיבות הזמן, לא ניתן לאפשר את העניין והצדדים מתבקשים לשקול ברצינות הראויה מיצוי הליך גישורי מלא, כפי שראוי שיעשה כאן.

ניתנה והודעה היום כ"ה שבט תש"ע, 09/02/2010 במעמד הנוכחים.

אהוד שוורץ, שופט

הוקלד על ידי: שושנה תייר

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ