אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> צרכי החקירה מחייבים הארכת מעצרו של חשוד בפעילות נגד ביטחון האזור

צרכי החקירה מחייבים הארכת מעצרו של חשוד בפעילות נגד ביטחון האזור

תאריך פרסום : 24/07/2008 | גרסת הדפסה

ע"מ
בית הדין הצבאי לערעורים יהודה והשומרון
3577-08
10/07/2008
בפני השופט:
סא"ל יורם חניאל

- נגד -
התובע:
מחמוד צאלח מחמד עבד אללה ת"ז 850917154
עו"ד פואז שלודי
הנתבע:
התביעה הצבאית
עו"ד סגן מיכאל אורקין
החלטה

העורר, מחמוד צאלח מחמד עבד אללה, יליד 1981 מנפת טול-כרם, נעצר ע"י כוחות הביטחון ביום 17.6.08, בחשד כי היה מעורב בפעילות חמורה כנגד ביטחון האזור. עם מעצרו הועבר העורר למתקן החקירה על מנת לחקור את מידת מעורבותו בחשד האמור. משהתבקש ביהמ"ש להאריך את מעצרו אגב עיון בחומר החסוי ובחינת תכנית החקירה, דחה ביהמ"ש את בקשת גורמי החקירה למעצר של 22 יום והורה על מעצר העורר למשך 15 ימים נוספים בלבד.

בנסיבות אלו עוררת הסנגוריה, הדורשת לעיין מחדש בחומר החסוי, לבחון את מהות הפעולות האופרטיביות הנדרשות לצורך החקירה, ולהביא לשחרורו המיידי של העורר. בטיעוניה לפניי, תקפה הסנגוריה את החלטת ביהמ"ש וטענה כי שגה בהערכת החומר שהונח לפניו ובצורך להעניק לגורמי החקירה תקופה ארוכה ומיותרת אשר בהכרח פוגעת בזכויות העורר.

כבר בראשית הדברים, אני מבקש להבהיר כי קיומו של דיון זה התנהל בהיעדר העורר וזאת לנוכח  החלטתו של נשיא ערכאת הערעורים, אשר השתכנע כי נוכחותו של העורר בדיון עלולה לפגוע פגיעה ממשית בחקירה. עוד אבהיר כי מלכתחילה מנוע העורר מלפגוש את סנגורו, וזאת לנוכח צו שהוציא הממונה על החקירה.

עיינתי בחומר החסוי שהוצג לעיוני, בחנתי את הנטען מכאן ומכאן ועמדתי על פעולות החקירה המתוכננות לתקופת מעצר זו. השתכנעתי כי ביסוד עניינו של העורר מונח חומר חקירה המעורר חשד כי העורר מעורב בפעילות חמורה, אשר נועדה לסכן את שלום הציבור ואת ביטחון תושביו. השתכנעתי כי גורמי החקירה מנצלים את משך החקירה שניתן להם ופועלים על-פי תכנית חקירה מפורטת. השתכנעתי, כי בנסיבות הקיימות מיצוי החקירה ישרת את האינטרס הציבורי, ואגב כך אף ישרת את האינטרס של העורר אשר ייתכן כי יביא להסרת החשד ממנו כפי שטוען הוא.

בנסיבות אלו, נחה דעתי כי אין מקום להתערב בהחלטתו של בימ"ש קמא ככל הנוגע למשך המעצר שנקבע על-ידו.

לא אוכל להשלים החלטה זו בלא להתייחס לכובד הראש שהעניק כב' השופט סא"ל אריה אבריאל לזכויות העורר. השתכנעתי כי האיזון אליו נדרש ביהמ"ש נעשה תוך הקפדה ראויה בין זכויותיו של  הציבור לבין זכויותיו של העורר. השתכנעתי כי ביהמ"ש הביא בחשבון את עובדת מניעתו של העורר מלפגוש את סנגורו מחד, למול צרכי החקירה והפעולות האופרטיביות הנדרשות לסיומה.

לפיכך, אני דוחה את הערר.

ניתנה היום, 10 ביולי 2008, ז' בתמוז התשס"ח, בלשכה. מזכירות ביהמ"ש תעביר העתק החלטה זו לידי הצדדים.


שופט

רמ"שית: שי

 

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ