אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פס"ד בבקשה לביטול מזונות קטין בעל צרכים מיוחדים

פס"ד בבקשה לביטול מזונות קטין בעל צרכים מיוחדים

תאריך פרסום : 05/01/2022 | גרסת הדפסה

תלה"מ
בית משפט לעניני משפחה ראשון לציון
15400-09-21
03/01/2022
בפני השופט:
נחשון פישר - סגן הנשיאה

- נגד -
התובע:
פלוני
עו"ד מיכל פנקל
הנתבעת:
פלונית
עו"ד שירה שואף דגן
פסק דין

 

 

 

יש תיקים וזה אחד מהם, שהלב כואב ברם, נדרשת הכרעה.

 

אין ולא יעלה על הדעת כי יבחר מאן דהוא להגיש תביעות סרק לבית המשפט, לעשות שימוש פסול ובלתי ראוי באפשרות להגיש תביעות ועתירות ולגרור את הצד השני להליכים מיותרים, יקרים, אשר מלבד עלותם הכספית, גוררים בצידם ימים של מטרד, שעות ולילות של חוסר שינה, דאגה, מצוקה רגשית, פחדים והכל בלא כל סיבה או הצדקה.

 

התביעה אשר הוגשה לבית המשפט הזה משוללת כל בסיס, מקוממת ומרגיזה, כשאדם שמשלם בעבור בנו הסובל מצרכים מיוחדים סך של 1,050 ₪ לחודש בגינו של הסכם שהושג בין הצדדים ואושר בבית המשפט הזה אך ביום 2.1.20, לאחר שב"כ הצדדים טרחו ועמלו עליו למעלה מחצי שנה, לא יכול להרשות לעצמו להגיש תביעה משוללת כל יסוד ועילה ובה שפע של טענות סרק מקוממות כנגד הנתבעת ודרישה לבטל את המזונות הזעומים אותם משלם ובקשה לצידה להפוך ולהיות "ההורה המרכז".

 

לא זו בלבד, אלא שלא היסס האב לדרוש כי תמסור לו האם דין וחשבון על מה עושה היא בסכומי המזונות הנמוכים כל כך אותם מסכים הוא לשלם.

 

אין ספק, כי התביעה עונה על דרישות סעיפים 41א' (1) ו-(2) לתקסד"א. התביעה איננה מגלה עילה, אין בה דבר וחצי דבר ובקשר עם העילות הידועות לעניין הפחתת מזונות ולא בקשר לכל דבר אחר, לא זו אף זו, אלא שברור כי התביעה היא טורדנית וקנטרנית ולא נועדה אלא לפגוע בנתבעת וכפי שאין ספק כי אכן עשתה.

 

צר לי וכואב הלב כפי שאמרתי ברם יש מקרים שהסוגיה היחידה אשר נותרת היא שאלת ההוצאות.

 

פעמים רבות, עושה בית משפט מאמץ וכשמוכן אדם למחוק את התביעה אשר הגיש, מנסה בית המשפט שנושא ההוצאות לא יהיה אבן נגף.

 

גישה זו, בכל הכבוד, איננה נכונה בעיניי מכל אותן סיבות רגשיות אשר גוררת הגשת תביעת סרק כלפי הנתבעת.

 

הגישה כאמור עוד פחות מתאימה כאשר תביעת סרק אשר מוגשת לבית המשפט גוררת אחריה הוצאה כלכלית וכספית גבוהה על מנת לבוא ולהתגונן אל מול דברים שלא היו צריכים להיפרס כלל בכתב תביעה.

 

במקרה זה, ומשמצאתי לקבל את בקשתה הראשונה של הנתבעת למחיקת התביעה על הסף, מכל אותן סיבות אשר נימקתי, מצאתי לחייב את הנתבע בהוצאותיה של הנתבעת וכדלקמן:

 

ראשית, ישיב הנתבע לתובעת את אשר שילמה היא לבאת כוחה, הווי אומר: סך של 45,000 ₪, 38,000 ₪ בצירוף מע"מ.

 

בנוסף ישלם התובע לידי הנתבעת סך של 10,000 ₪ בשל הגשת תביעת הסרק הטורדנית אשר הגיש.

 

הסכומים כולם ישולמו לידי הנתבעת בתוך 30 ימים.

 

צר לי ברם ראוי שיהא ברור כי בבית המשפט יש והתוצאה תהיה כפי שהגעתי אליה במקרה זה.

 

לא תמיד כאשר יבוא אדם לבית משפט בתביעות סרק מתוך כוונה להטריד, יצא הוא בידיים נקיות. יש פעמים ופניה לבית המשפט תגרור אחריה חיובים כלכליים כבדים, חלקם השבת הוצאות אשר מוציא הצד הנתבע וחלקם הבעת דעתו ומורת רוחו של בית המשפט, מעצם ההליך אשר ננקט.

 

 

 

 

 

משניתן פסק דין זה, תואיל המזכירות לסגור תלה"מ 15400-09-21.

 

מצאתי לאפשר פרסום פסק דין זה אשר ניתן בתום דיון, באולם בית המשפט.

 

<#4#>

 

ניתנה והודעה היום א' שבט תשפ"ב, 03/01/2022 במעמד הנוכחים.

 

Picture 1

 

נחשון פישר, שופט, סגן הנשיאה

 

 

 

 

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ