אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פלוני נ' ממונה על חדלות פירעון - מחוז תל אביב ואח'

פלוני נ' ממונה על חדלות פירעון - מחוז תל אביב ואח'

תאריך פרסום : 16/11/2023 | גרסת הדפסה

חדל"פ
בית משפט השלום ראשון לציון
1987-09-20
13/11/2023
בפני השופט:
אילן בן-דור

- נגד -
מבקשים:
פלוני
משיבים:
1. ממונה על חדלות פירעון - מחוז תל אביב
2. אורי גיל (נאמן)
3. בנק דיסקונט לישראל בע"מ (נושה)
4. בנק הבינלאומי

החלטה

הרקע

  1. דיון בבקשה נוספת של יחיד  לשינוי הצו לשיקום כלכלי שניתן ביום 4.4.22  בדרך של הקדמת תשלום  
  2. את התשלום, נטען שיבצע בהלוואה כלומר ביצירת חוב נוסף וצוין שהמלווה  הוא  במשרד הביטחון
  3. אזכיר   שהצו שנועד לשיקומו  כלל  גם  את ההוראות העיקריות הבאות :  א.  חובת תשלומים לתקופה ארוכה יחסית   של 60 חודשים ולא רק 36   וזאת גם לאחר  טענות לחוסר תום לב קיצוני   המצדיק את התקופה  ב. הכללה בקופת הנשייה של  כל נכס  שיוקנה ליחיד בתקופת התשלומים ג. המלצה לעבור תכנית להתנהלות כלכלית ג   המשך תחולת המגבלות שחלו בתקופת הבינים
  4. יצוין, שעיון בדו"ח ממצאי בדיקה של הנאמן הצביע על כך שהיחיד, שהוא כשלעצמו נכה צה"ל על רקע מצב נפשי קשה כבר קיבל הלוואה  ממשרד הביטחון  אך הימר והסתבר .
  5. בקשתו הראשונה של היחיד לשינוי הוגשה ביום 11.7.23 אך נמחקה מהטעמים שמפורטים בה תוך מתן הזדמנות להבהרות נוספות .
  6. היחיד בבקשתו הנוכחית טען בין היתר שהפעם נגמל מהימורים אך לא הסתפק ב"מילתו" משצירף סדרת מסמכים ובין היתר מסמך שכונה "אישור גמילה מהימורים"  משנת 2020, ומכתב מפורט  ומנומק  של  רואה חשבון , המועסק מטעם משרד הביטחון,  ושהוא נאמן לצורך העברת כספי הסיוע ( ס' 21 למכתב )    המדובר במכתב  שנערך ביום 25.7.23 ובו תומך רואה החשבון במתן הלוואה לטובת שיקומו   הכלכלי והאישי  בין היתר מחמת העובדות הבאות א. ליחיד  קושי לממן מכיסו את התשלום החודשי ( ס 13) ב. מצבו הנוכחי אינו כשל מהמר ( ס 18)  מציין שילווה את היחיד בהתנהלותו הכלכלית . היחיד צירף לבקשתו סדרת מסמכים רלבנטיים.
  7. הנאמן הסכים לבקשה בכפוף להקניית נכסים לקופת הנשיה לפי סע' 164 לחוק.  בתגובתו מיום 22.9.23
  8. הממונה בתחילה  ביום 30.10.23  התנגד אך ביום  11.23 שינה עמדתו לאחר בחינה נוספת ופרטנית של  הנסיבות של המקרה
  • בשלב הראשון – ביום 30.10.23 הממונה התנגד  מהטעמים העיקריים  הבאים : 1. אופן יצירת החובות שהיה על רקע נטילת הלוואה ששימשה להימורים. 2. התשלום המוצע הינו למעשה "החלפת חוב בחוב", שכן המדובר בנטילת הלוואה ממשרד הבטחון לתקופה ארוכה של 20 שנה בשים לב שתכנית הפרעון שהוצעה הינה למשך 60 חודשים, ולמעשה המדובר בהותרת היחיד במעגל חובות, אשר אינו מתיישב עם התכלית השיקומית של החוק.
  • בשלב השני - ביום 8.11.23 הסיר הממונה את התנגדותו   לאחר בחינה פרטנית נוספת של הנסיבות   וקבלת הבהרות מהנאמן ובא כוח היחיד שציינו בין היתר את הצורך לאחר  הרעה במצב היחיד עקב מבצע חרבות ברזל  הממונה הסיר התנגדותו למרות שהמקרה לא ח מקשיים

ההחלטה

  1. לאחר עיון במסמכים  ובשים לב לנסיבות הייחודיות , שלא יפורטו מחמת צנעת הפרט , ולאחר שלקחתי בחשבון את המלצת הנאמן הנני נעתר לבקשה  הנוגעת לשינוי סעיף 1(א) לצו ומותיר על כנו  את סעיף 1 (ב ) לצו המתייחס להקניית הנכסים לקופה וזאת בכפוף לתנאים הבאים:
  • ליווי  צמוד  ורציף   של רואה חשבון   מטעם משרד הביטחון  ובין היתר יבחן שלא שב להמר ושהוא מקיים את מלוא חובותיו.
  • בחינה ופיקוח של הנאמן .

תמצית הנימוקים

  1. בלא למצות אציין שבמקרה זה בסופו של יום וחרף התנהלות קודמת של היחיד שבה הסתבך לאחר הלוואה דומה שמתקיימות בו זמנית, סדרת  נסיבות  מיוחדות, הנותנות סיכוי והצדקה להזדמנות המתבקשת ובין היתר כדלהלן:
  • היחיד אכן היה בתהליך גמילה  ממשי , והצליח בו וגם בהתנהלות מאז הראה כנות ורצינות כוונותיו לפעול לשיקום חייו .
  • ישנה  המלצה נחרצת, של גורמים המקצועיים בפן האישי השיקומי והכלכלי במשרד הביטחון , שהוא גם המלווה,  שבחן את התאמתו ומצא שבעת הנוכחית יש הצדקה להלוות לו ושפוטנציאל ההצלחה בעזרתה  ממשי.
  • קיימת המלצה ברורה מצד הנאמן, והממונה הסיר התנגדות לאחר בחינה קפדנית ופרטנית.
  • קיים ליווי מקצועי ומיומן , של  רואה חשבון מטעם משרד הביטחון , אשר נועד להבטיח את התנהלות היחיד ללא רבב וללא חזרה חלילה להימורים מכל סוג שהוא.
  • הצורך בסיוע גדל   עקב מלחמת חרבות ברזל ומצבו הרפואי המיוחד ואי מתן הסיוע עתה עלול להרע מאד את מצבו . 
  1. איחולי הצלחה ליחיד .

ניתנה היום, כ"ט חשוון תשפ"ד, 13 נובמבר 2023, בהעדר הצדדים.

    

                                                                               

 


בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ