אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ע"א 2237-05-16 ביצורית בע"מ נ' מועצה מקומית דלית אל כרמל

ע"א 2237-05-16 ביצורית בע"מ נ' מועצה מקומית דלית אל כרמל

תאריך פרסום : 20/11/2016 | גרסת הדפסה

ע"א
בית המשפט המחוזי חיפה כבית-משפט לערעורים אזרחיים
2237-05-16
15/11/2016
בפני השופטים:
1. יגאל גריל - שופט בכיר [אב"ד]
2. ב' טאובר
3. ס' ג'יוסי


- נגד -
המערערת:
ביצורית בע"מ
עו"ד שירן אטרי בן-סימון
עו"ד רביב רוזנברג
המשיבה:
מועצה מקומית דאלית אל כרמל
עו"ד רינה לפידות
עו"ד יוסי אמסלם
פסק דין
 

א.בפנינו ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בחיפה (כב' השופטת מ. קלמפנר-נבון) בת"א 31530-06-12 מיום 10.3.2016, לפיו התקבלה בחלקה תביעתה של המערערת (שהועמדה על סכום של 1,780,972 ₪), והמשיבה חויבה לשלם לה סך של 223,000 ש"ח (בצירוף הפרשי הצמדה למדד וריבית מיום 4.8.2015). כמו כן, חויבה המשיבה לשלם למערערת הוצאות משפט בסכום של 31,500 ש"ח, ושכר טרחת עורך דין בסכום של 30,000 ש"ח.

 

ב.העובדות הצריכות לעניין הינן בתמצית אלה:

 

המערערת, ביצורית בע"מ (להלן: "המערערת"), התקשרה ביום 4.5.2010 עם המשיבה, המועצה המקומית דאלית אל כרמל (להלן: "המועצה"), לאחר שנערך מכרז פומבי, בהסכם למתן שירותי גביה ואכיפה לגבי חיובים שוטפים וחובות שבפיגור, של ארנונה, היטלים, אגרות מים, ביוב וצנרת, וזאת לתקופה של 36 חודשים.

בסעיף 13.2 של ההסכם נקבע, שניתן יהיה להאריכו בשתי תקופות נוספות של 12 חודשים כל אחת, לפי שיקול דעתה הבלעדי של המועצה.

 

ג.המערערת הגישה את תביעתה לבית משפט קמא בה טענה, כי המועצה התחייבה לשלם לה עמלת גביה בשיעור 3.5% באופן שוטף, כאשר בתום השנה הקלנדרית הוסכם, כי ייערך חשבון הפרשים להשלמת העמלה לשיעור 4.2%. עוד טענה המערערת, כי הוסכם בין הצדדים, שבגין עמידה ביעד הגביה, תהא המערערת זכאית לבונוסים בנוסף לעמלת הגביה.

המערערת טענה בפני בית משפט קמא, כי היא הגישה על סמך הסכמות אלה, מידי חודש, חשבונות מפורטים לתשלום, אך המועצה נמנעה מלשלמם, על אף התראות חוזרות, ועל אף פגישות שנערכו בין הצדדים.

 

עוד טענה המערערת בפני בית משפט קמא, כי שלחה למשיבה מכתבי התראה (בימים 5.1.2012 ו-18.1.2012) בטרם נקיטת הליכים משפטיים ובטרם ביטול ההסכם ביניהם, אולם המועצה לא הסדירה את חובה למערערת.

 

לפיכך, ביום 17.2.2012, הפסיקה המערערת את מתן השירותים למשיבה.

 

בנוסף טענה המערערת בפני בית משפט קמא, כי המועצה נהגה בחוסר תום לב בשעה שהפרה את ההסכם שנכרת בין הצדדים, התעשרה שלא כדין, והפיקה תועלת משירותי הגביה שסופקו לה על ידי המערערת מבלי שהמועצה שילמה למערערת בגינם.

 

ד.טענה נוספת שהעלתה המערערת בפני בית משפט קמא היא, כי המועצה הערימה קשיים, עיכבה הליכי הוצאה לפועל והליכי גביה מנהליים כגד מאות חייבים, וערכה הסדרי תשלום רבים עם חייבים בפריסה של למעלה מ-12 תשלומים, וזאת בניגוד לפרוטוקול מדיניות הגביה, ובצורה שיש בה לפגוע בשיעורי הגביה השוטפת. כמו כן, כך טענה המערערת, המועצה מנעה ביצוע פעולות אכיפה מבצעיות של תפיסת רכבים והפעלת שוטרים בשכר לשם ביצוע פעולות אכיפה מבצעיות.

 

ה.המערערת צירפה לתביעתה חוות דעת של רואה החשבון מר זיו כרסנטי, לפיה חובה של המועצה למערערת עומד על סך של 4,049,700 ₪, אך מטעמי אגרה העמידה המערערת את סכום התביעה על סכום נמוך יותר.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ