אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 14688-02-16 וברמן(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

עת"א 14688-02-16 וברמן(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר - זימונים ואח'

תאריך פרסום : 14/04/2016 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי כבית-משפט לעניינים מנהליים
14688-02-16
31/03/2016
בפני השופטת:
קלרה רג'יניאנו

- נגד -
עותר:
גיא וברמן
משיבים:
שרות בתי הסוהר
החלטה

1.עתירת אסיר להספקת מזון דיאטתי, המותאם למצבו של העותר בהתאם להמלצת רופא ודיאטנית.

העותר נדון למאסר של כ- 12 שנים, בעבירות בניגוד לפקודת הסמים. נושא מאסרו מספטמבר 2009. תום מאסרו יולי 2021.

2.נטען בעתירה כי העותר עבר בחודש דצמבר 2015 התקף לב לאחריו צונתר. לפני שחרורו מבית החולים קיבל הוראות באשר לנטילת התרופות ותזונה אותה הוא אמור לאכול. לעתירה צורף סיכום שחרור רפואי של בית החולים מתאריך 22.12.15. העותר פנה למרפאת בית הסוהר ואושרה לו דיאטה בסיסית אשר אינה תואמת את צרכיו הרפואיים, בעקבות כך פנה לדיאטנית קלינית מוסמכת (גב' רונה אבן חן) והיא גיבשה עבורו המלצות תזונתיות כמפורט במסמך מ- 26.1.16 שצורף לעתירה.

נטען, כי המלצות הדיאטנית הועברו למשיבה וחרף זאת לא נעשה דבר ולעותר מסופק מזון שאסור לו לצרוך, דבר שעלול לפגוע בבריאותו ומעמידו בסכנת חיים.

3.המשיב אינו חולק על כך שהעותר זקוק לתפריט דיאטתי וטוען כי נבנתה עבורו בשב"ס, בהתאם לקריטריונים, דיאטה מטבולית מיוחדת המתאימה לצרכיו הרפואיים, ובנוסף הופנה לבדיקת תזונאית מטעם שב"ס במר"מ.

לכתב התשובה צורפה התייחסות של ד"ר מרגוליס רופאת בית סוהר רימונים.

4.ב"כ העותר חזר במהלך הדיון על טיעוניו וטען שהעותר לא נבדק על ידי הדיאטתנית ולא הופנה לתזונאית, כפי שטוען המשיב.

5.ב"כ המשיב טען כי העותר נמצא במעקב והוא מטופל (הוצג לעיוני צילום תיקו הרפואי של העותר) מיד עם חזרתו לבית הסוהר, הותאמה לו דיאטה רמה ג' המתאימה למצבו, שהיתה תקפה עד 27.3.16.

(הדיאטה הנ"ל כוללת תוספת של גבינה ולבן ן- 1.75 ק"ג ירקות לשבוע) (ראה גליון רפואי מיום 27.3.16).

ב- 27.3.16 נתקבלה החלטה חדשה והותאמה לו דיאטה מטבולית המיועדת היום בשירות בתי הסוהר לחולים שהעותר נמנה עליהם. הוצג לעיוני מסמך הבהרות בנושא הדיאטה המטבולית. ב"כ המשיב הוסיף כי העותר הופנה לקרדיולוג אולם סירב לצאת לבדיקה. העותר ממשיך לעשן בניגוד להמלצת הרופא.

6.אקדים ואומר, כי בניגוד לטעוני ב"כ העותר, אין במסמך השחרור מבית החולים התייחסות מפורטת לתזונה מיוחדת והמלצות לדיאטה ספציפית. בסעיף ההמלצות, המתייחס בעיקרו להמשך טיפול רפואי נאמר "הפסקת עישון", "כלכלה דלת מלח סוכר ושומנים".

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ