אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 14235-09-14 טל נ' הממונה על עבודות שירות - מפקדת גוש צפון ואח'

עת"א 14235-09-14 טל נ' הממונה על עבודות שירות - מפקדת גוש צפון ואח'

תאריך פרסום : 26/04/2015 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה כבית-משפט לעניינים מנהליים
14235-09-14
10/11/2014
בפני סגן נשיא :
רון שפירא

- נגד -
העותר:
דוד טל
המשיבים:
1. הממונה על עבודות שירות - מפקדת גוש צפון
2. מדינת ישראל

פסק דין
 

 

העותר הגיש עתירה המופנית כנגד החלטת מפקד המחוז הצפוני של שב"ס, אשר אימץ את המלצת הממונה על עבודות שירות, והורה על הפסקת ריצוי עונש מאסר בעבודות שירות. העותר טוען, בתמצית, כי ככל שנעדר מעבודות שירות, היה זה עקב בעיות רפואיות. עוד טוען הוא, כי הוצב בעבודה אשר אינה תואמת את מצבו הרפואי. בנוסף טוען העותר כי לא יכול היה להגיע לעיתים למקום העבודה עקב מחסור באמצעי תשלום עבור הוצאות נסיעה, ולטענתו גם הוצאות ששולמו לא הוחזרו לו.

 

עיינתי בתגובת שב"ס ובכל המסמכים הנלווים. עולה מתגובת שב"ס, כי העותר שובץ לעבודה בעבודות שירות לאחר שנערכה לו בדיקה רפואית ונקבעו מגבלות שעניינן איסור עבודה בהרמת משאות כבדים. מעת שהחל העותר לרצות את עונשו, אופיינה עבודתו בהעדרויות רבות. העותר הופנה לשיחות בירור ובהמשך לשימועים, אשר לחלקם לא טרח להתייצב. עם זאת, ועל רקע מצבו המיוחד, ניתנו לעותר הזדמנויות נוספות, וגם אלו לא הועילו. לשימוע האחרון שנקבע לעותר, שני או שלישי במספר, הוא לא טרח כלל להתייצב. בנסיבות אלו, לא היה מנוס אלא לקבל החלטה על הפסקת עבודות השירות.

 

לאחר שעיינתי במסמכים, בהתחשב במצבו המיוחד של העותר (בריאותי, כלכלי ואישי) ולפנים משורת הדין, החלטתי לתת לעותר הזדמנות נוספת להגיע לשימוע. אדגיש לעניין זה, כי לעותר כבר ניתנו הזדמנויות, והוא בחר שלא לנצלן. כעת תינתן לו הזדמנות אחרונה להגיע לשימוע, ובמסגרת זו יוכל להציג את כל טענותיו, לרבות טענות רפואיות ואחרות.

 

אדגיש לעניין זה, כי לגופו של עניין אינני מביע עמדה. עורך השימוע ישמע את מכלול טענות העותר, יעביר לגורמים הרפואיים את בחינת המסמכים הרפואיים וייתן החלטתו.

 

 

הזימון של העותר לשימוע ייעשה באמצעות עורכת דינו, הגב' אוריאן בן-מוחה (מטעם הסנגוריה הציבורית), פקס 077-4320546, טלפון 052-3219898. יודגש כי ככל שלא יתייצב העותר לשימוע במועד שייקבע, ייחשב הדבר כויתור על כל טענותיו, על כל המשתמע מכך.

 

בשולי האמור, יבדוק שב"ס את טענות העותר בדבר אי-תשלום הוצאות נסיעה למקום העבודה וחזרה, וככל שאכן זכאי העותר להחזר תשלום הוצאות נסיעה, יש לטפל בהסדרת התשלום.

 

יש לשלוח פסק הדין לב"כ הצדדים.

 

ניתן היום, י"ז חשוון תשע"ה, 10 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.

Picture 1

ר' שפירא, ס. נשיא

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ