אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עת"א 11897-11-14 פריג'(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר ואח'

עת"א 11897-11-14 פריג'(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר ואח'

תאריך פרסום : 19/04/2015 | גרסת הדפסה

עת"א
בית המשפט המחוזי חיפה כבית-משפט לעניינים מנהליים
11897-11-14
30/11/2014
בפני סגן הנשיא:
רון שפירא

- נגד -
העותר:
חאלד פריג' (אסיר)
המשיבים:
1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר
2. מדינת ישראל

פסק דין
 

 

בפני עתירת אסיר המופנית נגד סירוב המשיב להוציא את העותר לחופשה מטעמים מיוחדים על מנת לאפשר לו להינשא.

 

העותר, אסיר בכלא כרמל, מרצה עונש של 20 חודשי מאסר בגין עבירות הצתה וגרימת נזק לרכוש. במהלך חודש ספטמבר 2014 ביקש העותר מהמשיב כי תותר לו יציאה לרגל חתונתו ואף הוגשה עתירה (עת"א 27760-09-14) אשר נמחקה מכיוון שנכון למועד הדיון לא הועברו למשיב כל המסמכים הרלוונטיים על ידי העותר. ביחד עם מחיקת העתירה הקודמת הורה בימ"ש זה כי משהועברו המסמכים לידי שב"ס, שב"ס יבדוק בדחיפות המרבית את פנייתו של העותר וימסור הודעה לעותר וב"כ. במהלך חודש אוקטובר סורבה בקשתו של העותר על ידי המשיב. הוצע לעותר להינשא בטכס שיערך בין כתלי הכלא. כנגד החלטה זו הוגשה העתירה שבפני.

 

העותר טוען כי חתונתו תוכננה עוד טרם כניסתו למאסר ומשפחתה של הכלה מסרה לעותר כי בכוונתם לבטל את האירוסין אם לא תיערך חתונה בקרוב. נטען כי הצעת המשיב לעריכת החתונה בין כתלי הכלא אינה מתקבלת על הדעת שעה שכלל לא נטען שמהעותר נשקף סיכון המונע הוצאתו לחופשה. נטען כי חתונה בין כתלי הכלא אינה נוחה, הינה משפילה ואינה נחוצה בנסיבותיו של העותר. העותר צירף לעתירתו מכתב מרשם הנישואין בכפר קאסם שלפיו הוא הוזמן על ידי העותר, תושב כפר קאסם, לערוך את טקס הנישואין עם בחירת ליבו בתאריך 30/09/14 והחתן מבקש את מתן החופשה כדי להשתתף ביום החתונה אשר תתקיים בעיר כפר קאסם בתאריך 30/09/14. ב"כ העותר הסביר כי לאור האכזבות הרבות של הכלה ומשפחתה, לאחר שנקבע מועד לחתונה ונדחה כבר 4 פעמים, לא נקבע תאריך חדש. נטען כי אין מניעה אמיתית לאפשר לעותר לצאת לחופשה על מנת להינשא וכי העותר הועבר מאגף סגור לאגף פתוח. נטען כי העותר אינו משויך לארגון פשיעה ואמירה כללית בדבר קרבה לארגון פשיעה אינה צריכה למנוע ממנו להתחתן. העותר עצמו טען בדיון בפני כי הוא החליט לעשות שינוי בחייו, השתתף בקבוצת תמיכה והינו מתפקד כאסיר חיובי בבית הסוהר. הוא מבקש לתת לו הזדמנות לבצע שינוי בחייו ולהקים משפחה.

 

המשיב טוען כי העותר, אשר ריצה מאסרים קודמים, החל לרצות מאסרו הנוכחי ביום 30.12.13 ומשתחרר שחרור מלא ביום 29.8.15. נטען כי בקשתו של העותר ליציאה על מנת להתחתן נדחתה על ידי הגורם המוסמך אצל המשיב ביום 1.10.14 לאור המסוכנות העולה הן מעמדת גורמי מודיעין שב"ס והן מעמדת גורמי מודיעין המשטרה. נטען כי הוצע לעותר להתחתן בין כתלי הכלא אך הוא מסרב. ב"כ המשיב הגישה לביהמ"ש את תגובת הכלא לעתירה, תגובת מודיעין שב"ס, תגובת משטרת ישראל ומידעים מודיעיניים ורשימת הסכסוכים של העותר. נטען כי קיימת מסוכנות רבה באישור של יציאת העותר מבין כתלי הכלא ולכן באיזון הראוי בין מסוכנות ביציאת העותר לחופשה לבין רצונו להתחתן האיזון של עריכת החתונה בין כתלי הכלא הוא האיזון הראוי.

 

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים ואת המסמכים שהוצגו לעיוני הגעתי למסקנה כי יש לדחות את העתירה.

 

מהמסמכים שהוגשו לעיוני עולה כי העותר נחשב כמקורב לארגון פשיעה בעל סכסוך עם ארגון פשיעה אחר. כן עולה מהמסמכים שמהעבירות בהן הורשע העותר ומקרבתו לאנשי ארגון הפשיעה עולה מסוכנות גבוהה לשלומו ובטחונו של הציבור. לביהמ"ש הוצגה ידיעה גם בנוגע למאסרו הנוכחי של העותר. יוער כי מהידיעה שהוןצגה לעיון בית המשפט (ידיעה מס' 13-0408-030) עולה כי קיים סיכון לעותר ולסובבים אותו אם יצא לחופשה.

 

אדגיש לעניין זה כי מידת "קירבתו" של העותר לארגון פשיעה זה או אחר לא הובהרה דיה. עם זאת מצביע המידע שאוזכר לעיל על מסוכנות ממוקדת. בנסיבות אלו, ובשים לב לחובת שב"ס להגן על שלום הציבור, לרבות שלומו של העותר, ההחלטה שהתקבלה בעניינו היא החלטה סבירה שהתקבלה בהתאם לסמכות שלב"ס ומטעמים ענייניים.

 

בשים לב לאמור אני קובע כי החלטת המשיב לדחות את בקשת העותר ליציאה לחופשה, ובצידה הצעת המשיב לעריכת החתונה בין כתלי הכלא, הינה החלטה סבירה המשקפת איזון ראוי בין המסוכנות ביציאת העותר לחופשה לבין רצונו של העותר להתחתן.

 

בנסיבות אלו אין מקום התערב בהחלטת שב"ס. עם זאת ראוי כי עדכניות המידע תיבחן בחלוף זמן סביר, ובהעדר מידע חדש תישקל שוב האפשרות להוציא את העותר לחופשה מיוחדת לצורך מימוש רצונו להינשא.

 

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ