אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> ערעור לקביעת שיעור המזונות החודשיים כולל מדור והוצאות מדור לשתי קטינות בנות העדה הנוצרית

ערעור לקביעת שיעור המזונות החודשיים כולל מדור והוצאות מדור לשתי קטינות בנות העדה הנוצרית

תאריך פרסום : 17/02/2019 | גרסת הדפסה

עמ"ש
בית המשפט המחוזי חיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים
20634-04-18
07/02/2019
בפני הרכב השופטים:
1. חננאל שרעבי [אב"ד]
2. אספרנצה אלון
3. שושנה שטמר [שופטת עמיתה]


- נגד -
המערער:
פלוני
עו"ד אייזנקוט חיים ואח'
המשיבה:
פלונית
עו"ד יניב גיל
פסק דין

 

השופטת אספרנצה אלון:

 

  1. לפנינו ערעור על פסק דין שנתן בית משפט לענייני משפחה בחדרה (כב' השופט טל פפרני) ביום 20.3.18 בתמ"ש 33846-12-15 (להלן: "בית משפט קמא").

            על פי הודעת ב"כ המערער מיום 30.11.18 צומצם ערעורו לקביעת שיעור המזונות החודשיים שפסק בית משפט קמא, ובענייננו- 2,500 ₪ (כולל מדור והוצאות מדור) לשתי קטינות בנות העדה הנוצרית.

             

רקע ותמצית פסק דינו של בית משפט קמא

 

  1. המערער והמשיבה הינם בני זוג לשעבר, נוצרים בני העדה האורתודוכסית, אשר נישאו ביום *** ונפרדו ביום ***. נישואיהם טרם הותרו.

             לצדדים נולדו שתי בנות קטינות – א', ילידת נובמבר 2006 (כבת 12 ושלושה חודשים) ול', ילידת דצמבר 2010 (כבת 8 וחודשיים).

            המערער הוכר כהלום קרב משנת 2007, ומקבל קצבה ממשרד הביטחון. המשיבה עובדת בחברה ל***. הצדדים התגוררו בתקופת החיים המשותפים בשכירות ב***, ולאחר הפירוד כל אחד מהם שכר דירה בחיפה, בנפרד.

            חלוקת הזמנים, שהוסכמה בין ההורים והומלצה ע"י עו"ס לסדרי דין, היא שהקטינות שוהות עם המערער בימים ב' ו-ד' בשבוע כולל לינה, וכל סוף שבוע שני מיום ו' ועד צאת השבת בשעה 19:00.

           

  1. הצדדים הסכימו כי פסיקת המזונות תיעשה באופן יחסי להכנסות ההורים, בהתאם לחוק המזונות ולא בהתאם לדין האישי, על פי הוראות סעיף 3א(ב) לחוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), תשי"ט- 1959 (להלן: "חוק המזונות").

 

  1. בית משפט קמא קבע כי האב ישלם לכל קטינה 1,250 ₪ וכן מחצית מההוצאות החריגות של הבריאות והחינוך. לתוצאה זו הגיע בית משפט קמא לאחר שאמד את הכנסתם הפנויה של הצדדים וקבע כי יחס ההכנסות ביניהם הוא 1 ל-3 – קרי הכנסתו הפנויה של המערער היא 7,500 ₪ לחודש ושל המשיבה 2,500 ₪ לחודש; ביחס לזמני השהות, קבע בית משפט קמא כי החלוקה היא שהקטינות שוהות עם המשיבה 64% ועם המערער 36% מהזמן.

             בית משפט קמא העריך את צרכיה של כל קטינה בשיעור של 1,700 ₪ לחודש (ראו סעיפים 25 ו-26 לפסק הדין קמא).  

 

תמצית טענות המערער

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ