אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עזרן נ' נמרי דאמנוס בע"מ

עזרן נ' נמרי דאמנוס בע"מ

תאריך פרסום : 01/01/2012 | גרסת הדפסה

רע"צ
בית משפט השלום תל אביב - יפו
45370-11-11
28/12/2011
בפני השופט:
משה סובל-שלום ת"א

- נגד -
התובע:
דוד עזרן
הנתבע:
נמרי דאמנוס בע"מ

החלטה

1)המבקש, החייב בתיק הוצל"פ 01-04911-10-5, מבקש רשות ערעור על החלטתו מיום 16/10/11 של כב' רשם ההוצל"פ הורוביץ דניאל שדחה את בקשתו להפחית את צו החיוב בתשלומים.

חיוב התשלומים נקבע בתאריך 15/3/10 וביום 12/6/11 ביקש המבקש להפחית את סכום החיוב. המשיב התנגד להפחתה ואף טען שיש להורות על הגדלת הסכום.

2)הרשם הנכבד עיין בחקירת יכולת שנערכה על ידי חוקר ההוצל"פ ובסיכומים שהוגשו החליט להשאיר את צו החיוב בעינו ולא לשנותו.

בהחלטתו ציין הרשם כי על המבקש להקטין את הוצאותיו ולבטל הוצאות מיותרות וכי לא מצא הסברים של ממש למשיכות כספים בסכומים גבוהים מחשבון הבנק של המבקש.

בגין החלטתו זו של הרשם שלא מצא לשנות את צו החיוב בתשלומים, הבקשה למתן רשות ערעור שבפני.

3)המבקש טען כי יכולת ההחזר החודשי שלו כיום הינה בסך של 500 ₪ לאחר שעסקיו קרסו והוא מסובך בחובות.

מאז ההחלטה הקודמת, טוען המבקש, הגיע להסדר עם נושיו מבורסת היהלומים ומשלם להם 7,650 ₪ לחודש.

בנוסף טען המבקש כי מכר נכס שהיה בכינוס נכסים שהניב לו הכנסה של 8,600 ₪ לחודש דמי שכירות והתמורה ברובה הועברה לכסוי חובות לבנק.

בבקשה שבפני נטען כי לאחרונה פוטר המבקש מעבודתו ולכן יכולת ההחזר ירדה לסך של 300 ₪ לחודש.

בנוסף, מתייחס המבקש לעניין מגוריו בדירה המושכרת, הוצאותיו ומשיכת כספים מחשבון הבנק.

4)בתשובתו מפנה המשיב לעובדה שהמבקש לא צירף לבקשתו תצהיר לאימות טענותיו העובדתיות שהרי אין המדובר בתצהיר פורמאלי אלא בענין מהותי, לאור הטענות.

כן נטען כי ההסדר עם הנושים בבורסה מהווה העדפת נושים וכי לא הציג אסמכתאות לטענותיו על גובה ההכנסות ופיטוריו מהעבודה. בנוסף המבקש לא פעל להקטנת הוצאותיו, לא הצהיר על כספים שקיבל ממס הכנסה ובחשבונו משיכות של אלפי ₪ שטען שרובם הועברו לחשבון רעיתו לביצוע תשלום ואולם בחשבון האישה לא נמצאו העברות אלו.

5)באופן עקרוני לא תתערב ערכאת הערעור בהחלטתו של רשם ההוצל"פ בקביעת תשלומים חודשיים, שכן הרשם בחן את המסמכים ואת הדו"ח שלחוקר ההוצל"פ אשר קיים למבקש חקירת יכולת.

הבקשה למתן רשות ערעור איננה חקירת יכולת בסיבוב שני אלא בחינת החלטתו של הרשם, האם בהתאם לנתונים שהיו בפניו החלטתו של הרשם סבירה ומידתית.

6)על פי התקנות יש לצרף לבר"ע תצהיר בתמיכה לטענות הנטענות. בענייננו נדרש תצהיר לא רק משום הדרישה הפורמאלית של התקנות אלא משום שמבקש המבקש לשכנע בטענותיו העובדתיות, בניגוד להחלטת הרשם.

בית המשפט לא יתן ידו לחייב העושה הסדר תשלומים עם נושים מחוץ לכתלי בית המשפט וטוען כי בשל תשלומים אלו אין לו יכולת לשלם לנושה המבקש לקבל את כספו בדרך החוקית של ניהול תיק ההוצל"פ.

7)את הסבריו של המבקש לגבי דירת המגורים, גובה דמי השכירות, המשיכות מחשבון הבנק היה עליו להביא בפני הרשם ולתמוך באסמכתאות ונראה כי המבקש כשל ואין לו הסברים למשיכות שהיו אמורות להגיע לחשבון רעיתו אך בפועל לא הגיעו.

8)משהחליט הרשם הנכבד כי המבקש לא שכנעו כי מצבו הכלכלי הורע מאז ההחלטה הקודמת וכי לא ניתנו הסברים לכל העניינים המצוינים בהחלטה ולכן אין מקום לשינוי גובה סכום החיוב, בנסיבות אלו לא מצאתי פגם בהחלטה המצדיק התערבות.

9)אשר על כן, נדחית הבקשה למתן רשות ערעור.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ