אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עופר סחף בע"מ נ' מדינת ישראל

עופר סחף בע"מ נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 25/06/2013 | גרסת הדפסה

ת"א
בית משפט השלום הרצליה
36959-04-13
17/06/2013
בפני השופט:
לימור רייך

- נגד -
התובע:
עופר סחף בע"מ
הנתבע:
מדינת ישראל
פסק-דין

פסק דין

לפני תובענה לפינוי מושכר שזכויות החכירה בו מוקנות לתובעת ואשר מצוי בבניין ברחוב הצורף 5 בחולון הידוע כגוש 6784 חלקה 18 (להלן:" הנכס") בהתאם לפרק ט"ז 4 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד 1984 (להלן: " התקנות ").

פסק הדין ניתן לאחר עיון בכל חומר הראיות המצוי בתיק, שמיעת הצדדים שניהם, חקירת המצהיר מטעם התובעת ושני מצהירים מטעם הנתבעת וסיכומי ב"כ הצדדים בעל פה ביום 12.6.13 .

עובדות המקרה בקצרה:

הנתבעת שכרה מהתובעת את הנכס המשמש להפעלת משרדים ממשלתיים וזאת מכח חוזה שכירות חופשית שנחתם ביום 28.10.2002 ( להלן: " הסכם השכירות ").

במהלך השנים נחתמו בין הצדדים מספר תוספות להסכם השכירות מכוחם, בין היתר, שכרה השוכרת חלקים נוספים בבניין וכן הוארכה תקופת השכירות בקשר עם המושכר המאוחד עד ליום 31.12.12 .

סה"כ חתמו הצדדים על שלוש תוספות להסכם השכירות; מיום  3.4.2003 , 15.8.2004 ו- 15.8.2007.

אין מחלוקת בין הצדדים, כי הנתבעת שילמה ומשלמת את דמי השכירות כסדרם.

הנכס לא פונה עד למתן פסק הדין באשר הנתבעת מבקשת שהות בת שנה לערך לצורך התאמת הנכס החדש אליו היא מתעתדת לעבור לצרכיה המיוחדים, דבר שהיה על התובעת לקחת אותו בחשבון וממילא לאפשר לה את אותו פרק זמן סביר, בנסיבות העניין, בבחינת קיום חוזה בתום לב.

טענות התובעת בקצרה:

בין הצדדים נכרת הסכם שכירות בלתי מוגנת מכוחו שכרה הנתבעת את הנכס לתקופה של 10 שנים, לאחר שנחתמו בין הצדדים תוספות להסכם המקורי ביחס להארכת תקופות השכירות כך שזו באה לסיומה בסופו של דבר ביום 31.12.12 .

הנתבעת בחרה להפר ברגל גסה את תנאיו של ההסכם תוך שהיא מסרבת לפנות את הנכס ובכך אילצה את התובעת לפנות בהגשת תביעת הפינוי לביהמ"ש.

התובעת ביקשה להסיר כל ספק באשר למועד הפינוי ולפיכך, מסרה לנתבעת הודעה בכתב מראש של 6 חודשים אודות סיום תקופת השכירות במסגרתה נתבקשה הנתבעת לפנות את הנכס במועד שנקבע בהסכם השכירות ומשכך, על ביהמ"ש להורות על פינויה של הנתבעת לאלתר.

לטענת התובעת, שעה שלא היה ספק, כי הסכם השכירות לא יוארך עוד מעבר לפרק הזמן של 31.12.12 , פנתה מספר פעמים לנציגי הנתבעת על מנת לתאם מועד פינוי , הן בעל פה והן בכתב בעוד הנתבעת ראתה להשיב בכתב לתובעת רק כשבוע בלבד לפני המועד שנקבע לפינוי, על מנת להסדיר את ההתקשרות עד למציאת דיור חלופי ליחידה המנוהלת במושכר ( רשות האוכלוסין).

התובעת, דחתה מכל וכל את טענות הנתבעת אשר ברור היה שאין בכוונתה לפנות הנכס במועד והשיבה לה בכתב ביום שלמחרת, כי עליה לדאוג לפנות את הנכס תוך שהתובעת מבהירה שהיא עומדת על מועד סיום תקופת השכירות בהתאם להסכמות שבין הצדדים, קרי 31.12.12 .

התובעת הבהירה לנתבעת, כי ישנה התחייבות כלפי צד ג' לאכלס את המושכר בשוכר חלופי בתום תקופת השכירות עם הנתבעת וכי כל סטייה בהתחייבות זו עלולה לגרום לתובעת נזקים חמורים אל מול צד ג'.

חרף פגישות שנעשו בין בכירים מטעם הצדדים שניהם, לא עלה בידי הצדדים להביא את העניין לסיום ברוח טובה בשים לב לטענות הנתבעת, כי אין ביכולתה לפנות את הנכס בתקופה הקרובה שעה שלא מצאה נכס חלופי המתאים לצרכיה המיוחדים.

לטענת התובעת, חלה על הנתבעת כרשות ציבורית חובה מוגברת של תום לב בהתנהלותה אל מול התובעת כבעלת זכות קניין בנכס, תוך שהיא רומסת את זכויותיה ולמעלה מכך גורמת לה לנזקים והפרת התחייבות כלפי צד ג'.

טענות הנתבעת בקצרה :

מדינת ישראל שוכרת את הנכס בהתאם להסכם השכירות מיום 28.2.2002 כאשר שטח המושכר של המשרדים בקומת הקרקע ומקומות החניה הלא מקורים השתנה וגדל עם הזמן במסגרת התוספות שנחתמו בין הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ