אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עודי נ' ספארק אירועים בע"מ ואח'

עודי נ' ספארק אירועים בע"מ ואח'

תאריך פרסום : 27/02/2013 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון
27679-05-12
16/02/2013
בפני השופט:
רנה הירש

- נגד -
התובע:
אודליה-רבקה עודי
הנתבע:
1. ספארק אירועים בע"מ
2. שליו אלמוג

פסק-דין

פסק דין

הרקע והצדדים

1.  בפניי תביעה לפיצויי בסך 23,500 ₪ בגין הפרת הסכם למתן שירותי צילום באירוע בת מצווה שחגגה התובעת לבתה: סך 3,500 ₪ ששולמו עבור שירותי הצילום ועוד 20,000 ₪ פיצוי בגין עוגמת נפש.

2.   התובעת טענה כי סרט הצילום שהועבר אליה פגום ולמעשה בלתי ניתן לצפיה, וכי מדובר באירוע משפחתי חד פעמי ומרגש והסרט שקיבלו הינו מזכרת מאכזבת ומעציבה. התביעה הוגשה נגד אולם האירועים בו נערך האירוע והצלם שהיה אחראי לצילום הסרט.

3.הנתבעת 1 (להלן: "האולם" או "ספארק") טענה כי בהסכם שבינה לבין התובעת סוכם כי היא אינה אחראית לחומר הצילום, וכי התובעת אינה זכאית לתבוע את האולם במידה ואינה מרוצה מחומר הצילום אלא את הצלם בלבד. בכתב הגנה נטען כי ספארק מעוניינת לתבוע בתביעה שכנגד בשל עוגמת נפש ושם רע שהתובעת הוציאה לאולם, אלא שלא הוגשה פורמאלית תביעה שכנגד.

4.הנתבע 2 (להלן: "הצלם") טען בהגנתו כי חבילת הצילום שהזמינה הנתבעת כללה אלבום דיגיטלי, צילום וידאו באירוע, צילום סטילס באירוע, וידאו קליפ "האח הגדול" והפקת מגנטים, וכי הטענה היא רק לעניין צילום הוידאו בגינו שולם לו סך של 600 ₪ כשסכום זה כולל גם פיתוח תמונות ואלבום.

עוד טען הצלם כי לאחר פניית התובעת פעל בסיוע עורך וידאו מקצועי לשפץ את הסרט אך התובעת עדיין לא מרוצה, וכי הבעיה בסרט היא לא בצילום אלא בתאורה ובעשן ה"מקשטים" את האולם במהלך האירוע.

5.בדיון הראשון שהתקיים בתיק זה הסכימו הצדדים כי הצלם יעשה ניסון נוסף לתקן את איכות סרט הוידאו, ובדיון השני הובא הסרט לאחר תיקונו. התובעת טענה כי איכות הסרט עדיין ירודה למרות שהוא משופר אך לא מספיק, וכי נעשו אפקטים בשחור-לבן שאינם לטעמה. לטענתה באם התאורה באולם היא שגרמה לאיכות ירודה של הצילום, והדבר לא הוסבר לה מראש על ידי האולם, יש בכך להעביר את האחריות לאיכות זו לכתפי האולם, אך התובעת סבורה כי הבעיה אינה נובעת רק בשל התאורה אלא גם מאיכות הצילום.

דיון והכרעה

6.   לאחר שצפיתי בקטעים נרחבים משני הדיסקים הכוללים את סרט הוידאו (שאורכו הכולל כשעה וחצי), הגעתי למסקנה כי איכות הסרט סבירה, בשים לב לעלות שהושקעה על ידי התובעת בשירות זה. התובעת הזמינה שירותי צילום רבים בסכום כולל של 3,500 ₪, כך שהיא אינה יכולה לדרוש איכות צילום כשל סרט קולנוע. האיכות שראיתי בסרט מהווה פתרון סביר ואף למעלה מזה למזכרת ראויה מהאירוע משפחתי והחוויה המרגשת. האורחים נראים היטב, החגיגה והשמחה, קבלת הפנים והריקודים, הקליפ ושירת בעלת השמחה. הקטע הקצר שבשחור לבן שראיתי בהחלט נראה כאפקט מעניין ואומנותי ולא פוגע בחוויית הצפייה.

אין ספק כי התאורה נראית היטב בצילום, אך היא בוודאי נראתה כך על ידי כל האורחים במהלך האירוע, והצילום אינו אלא מתעד את האירוע כפי שהתרחש, ולא אירוע אחר, סטרילי, ללא אפקטים של תאורה וללא פריצות עשן שגורמות מפעם לפעם לטשטוש התמונה.

7.שוכנעתי כי לתובעת אין כל טענה כנגד שאר שירותי הצילום, לרבות האלבום הדיגיטלי, התמונות והמגנטים שסופקו על ידי הצלם.

8.יש להצטער על כך שהתובעת קיבלה לידיה את סרט האירוע רק קרוב לשנתיים לאחר המסיבה, וכי בשל כך נמנעה מבתה האפשרות להציג את הסרט בפני חבריה בסמוך לאחר האירוע. הטרחה של התובעת, הצורך להגיש את התביעה, הבקשות החוזרות והנשנות לצלם – כל אלה בוודאי גרמו לתובעת עוגמת נפש אשר למרות התוצאה הסופית הראויה, מקנות לתובעת (ביחד עם בתה) זכות לפיצוי בגין עוגמת נפש.

9.נזק מסוג של "עוגמת נפש" ניתן לפסוק בדרך של אומדן, כאמור בע"א 8279/02, זאב גולן ואח' נ.  עזבון המנוח דר מנחם אלברט ז"ל  (2006), פ''ד סב (1) 330, בסעיף 31 לפסה"ד:

"הלכה היא כי העדר יכולת לחשב באופן מדויק את היקף הנזק שנגרם לתובע אינו שולל ממנו את זכאותו לפיצויים... מקום  שהוכח קיומו של נזק רשאי בית המשפט לאמוד את גובהו."

לאור האמור לעיל, אני מקבלת את דרישת את הפיצוי של התובעת בשל עגמת נפש, אך מנגד סבורה שיש להביא בחשבון את המאמץ הגדול שעשה הצלם על מנת לרצות את התובעת, בהשקעת זמן ומשאבים - לרבות כספיים - בפנייה לבעלי מקצוע נוספים, על מנת לשפר את איכות הסרט ולהביא לתוצאה סופית ראויה שתשמח את התובעת.

סוף דבר

10.  הנזק הנתבע הינו בגין עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת, שהינו נזק לא ממוני ומצוי בשיקול דעתו של ביהמ"ש. לפיכך הפיצוי נפסק בגין נזק זה על דרך האומדנא, בשים לב לעלות השירות, להתנהלותו הראויה של הצלם, ולרכיבי השירות סופקו על ידי הצלם לשביעות רצונה של התובעת..

11.  התביעה נגד הנתבעת 1 נדחית, ובנסיבות המקרה מצאתי כי אין מקום לחיוב התובעת בהוצאות לאור עמדת הצלם - כי חלק מהלקויים נגרמו בשל התאורה העזה באמצעות פנסי לדים עוצמתיים במיוחד בצבעים שונים ומתחלפים - בעטיה הוגשה התביעה גם כנגד האולם.

12.הנני מחייבת את הנתבע 2 לשלם לידי התובעת סכום כולל של  750 ₪, נכון ליום מתן פסק הדין, בגין עוגמת הנפש שנגרמה לתובעת ולבתה, כמפורט בסעיף 8 לעיל. סכום זה כולל את החיוב המלא, לרבות הוצאות משפט.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ