תא"מ
בית משפט השלום חיפה
|
2447-11-10
02/05/2013
|
בפני השופט:
חנה לפין הראל
|
- נגד - |
התובע:
1. עדי סתיו אחזקות (2009) בע"מ 2. ים תיכון ניהול מלונות בע"מ 3. עדי סתיו ניהול מלונות בע"מ
|
הנתבע:
1. יוסי פרידמן 2. נופש חלומי בע"מ
|
פסק-דין |
פסק דין
תביעה כספית ע"ס 39,213 ₪ בגין אי כיבוד הזמנת נופש לקבוצת מורים במלון "מדיסון" נהריה אשר בתקופה הרלוונטית לכתב התביעה היה מלון "פלאזה נהריה" (להלן: "המלון").
התובעות התחלקו בניהול המלון בתקופות הרלוונטיות כדלקמן:
התובעת 1 – שוכרת ומחזיקה.
התובעת 2 – חברת ניהול מחודש אוגוסט 2001 ועד חודש פברואר 2010.
התובעת 3 - החליפה את נתבעת 2 וניהלה את המלון מפברואר ואילך.
הנתבעת 2 היא סוכנות נסיעות אשר באמצעות מנהלה הנתבע 1, הזמינה אצל התובעות חדרי אירוח לשתי קבוצות שונות. האחת לקבוצת "אורדן" והשניה לקבוצת "המורים נתניה". קבוצת אורדן התארחה במלון (לא ברור מתי) בכל אופן ההזמנה נוצרה ב – 12/09, ונשארה חייבת בגין האירוח סכום של 11,713 ₪.
לטענת התובעות עד יום הגשת התביעה לא שולם החוב.
האירוע השני היה קשור לקבוצת "המורים נתניה" אשר הזמינה אירוח אצל התובעות בתאריכים 21-22.5.2010, ל – 50 חדרים.
המורים לא הגיעו למלון, ולטענת התובעים לא הודיעו על כך במועד. אי לכך חייבים הנתבעים בתשלום דמי ביטול.
התובעות צירפו לכתב התביעה:
1.טופס סגירת קבוצה במלון של קבוצת אורדן למלון פלזה לתאריך 11/12.
2. צילום המחאה על 11,713 ₪ אותה שלחה לפי הטענה, הנתבעת 2 ביום 6.7.2010 אל תובעת מס' 2.
יש לציין שעל צילום ההמחאה יש חותמת של הנתבעת 2 אך אין חתימת מורשה.
התובעות טענו כי לא קיבלו שיק זה.
3.טופס לא ברור. כנראה הזמנת המורים.
4.מכתב של התובעות אל נתבע מס' 1 בו ביקשה להעביר רשימה שמית של המורים האמורים להתארח. במכתב זה מיום 16.5.2010, מודיעה גב' אורלבסקי מנהלת המלון כי עלות דמי ביטול תהיה 65 דולר X 50 חדרים.
5.מכתב נוסף ממלון התובעות אל נציג הנתבעת בו התבקשה הנתבעת לשלם את דמי הביטול היות והמורים לא הגיעו. דמי הביטול הסתכמו לסך של 27,500 ₪. סכומים אלו נתבעים מן הנתבעים ביחד ולחוד.
במהלך הדיונים הופקדו בקופת בית המשפט הכספים אותם היו חייבים הנתבעים לגבי עסקת "אורדן" ועל כך לא הייתה מחלוקת.
הנתבעים הודו בכתב ההגנה בחוב זה, אך סייגו אותו לגבי התובעת 2 בלבד.