אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עג'לוני(עציר) נ' מדינת ישראל

עג'לוני(עציר) נ' מדינת ישראל

תאריך פרסום : 15/09/2011 | גרסת הדפסה

עמ"ת
בית המשפט המחוזי תל אביב - יפו
13366-09-11
11/09/2011
בפני השופט:
גיליה רביד

- נגד -
התובע:
עמאר עג'לוני (עציר)
הנתבע:
מדינת ישראל

החלטה

זהו ערר שהוגש על החלטת בית משפט קמא [כב' השופטת נאור] מיום 10.08.11, לפיו, הורה על מעצרו של העורר עד תום ההליכים נגדו.

ככל שניתן לראות במהלך הדיונים בבית משפט קמא הוגשו תסקירי שירות מבחן בעניינו של העורר, ובסופו של יום היה נכון בית משפט קמא לאמץ את המלצת שירות המבחן ולהורות על שחרורו של העורר בחלופת מעצר ובאיזוק אלקטרוני.

מסתבר, כי בשל קשיים של החברה המטפלת באיזוק אלקטרוני, לא ניתן לבצע איזוק אלקטרוני בתושבי מזרח ירושלים, ומשכך לא ניתן היה לעמוד בתנאי השחרור שקבע בימ"ש קמא. על רקע האמור לעיל, כאמור, החליט בימ"ש על מעצר העורר עד תום ההליכים.

עוד צריך לציין, כי במסגרת התיק הנוכחי הוגש כתב אישום נגד אדם נוסף, שותפו של העורר בביצוע העבירות, והלה שוחרר לחלופת מעצר לאור המלצת שירות המבחן ללא איזוק אלקטרוני.

ב"כ העורר טען כי בפרק הזמן שחלף מאז החלטת בימ"ש, עשה העורר מאמצים למצוא חלופת מעצר אחרת שבה ניתן יהיה לבצע איזוק אלקטרוני, אך הדבר לא עלה בידו. בנסיבות אלה, לדבריו, מאחר שהמניעה איננה באשמתו של העורר, והוא כבר עצור תקופה מסוימת כאשר חברו משוחרר בתנאים מגבילים, יש מקום לשנות את החלטת בימ"ש קמא ולאפשר את שחרורו של העורר גם ללא איזוק אלקטרוני.

ב"כ המשיבה הביעה התנגדותה לבקשה, בטענה שלא בכדי ראה לנכון שירות המבחן לעשות אבחנה בין שני הנאשמים בכתב האישום, הן על רקע עברו הפלילי המכביד יותר של העורר והן על רקע ההתרשמות כי קשה לסמוך עליו והוא זקוק לתנאים משמעותיים יותר מאלה של חברו לכתב האישום.

במהלך הדיון היום, ניסיתי לברר עם ב"כ העורר האם ניתן למצוא תוספת של מפקחים נוספים, אך לא ניתן היה לנצלה חלופה רלוונטית או מפקחים נוספים.

על פניו, החלטת בימ"ש קמא שראתה לנכון לאבחן בין שני הנאשמים בכתב האישום, איננה מוטעית והיא מעוגנת בתסקירי שירות המבחן, שהוגשו לגבי כל אחד מהם.

אכן, הדעת איננה נחה מן העובדה שהעורר ממשיך ונותר במעצר בגלל נסיבה שאיננה תלויה בו, ולמרות שמראש התכוון בית המשפט להורות על שחרורו בחלופת מעצר, ועם זאת צודקת ב"כ המשיבה בטענתה, שחובה על בימ"ש להגן גם על הציבור, ובאם שירות המבחן עצמו סבור היה שהמפקחים שהוצעו ע"י העורר אין בהם די, אין מקום להורות על שחרורו בחלופה זו.

לאחר שבחנתי את נסיבות המקרה וטיעוני הצדדים, ועל מנת שלא לסגור את הדלת בפני העורר ועל רקע הנסיבות שפורטו לעיל, אני קובעת כי הדיון יוחזר לבית המשפט השלום על מנת שיקבע דיון נוסף, שבמסגרתו גם יוגש תסקיר שירות מבחן משלים, שיתן דעתו לאפשרות שחרורו של המשיב בחלופת מעצר, על רקע העובדה שהצעתו הקודמת אינה ישימה.

המזכירות תעביר את התיק, כאמור, לבית משפט קמא לצורך קביעת הדיון וכן תפנה לשירות המבחן על מנת שיוגש תסקיר משלים בעניינו של המשיב למועד שיקבע ע"י שופט תורן של בית משפט השלום.

רשמתי את דברי ב"כ העורר לכך שהמשיב כבר עצור מאז יום 23.06.11 ולכן יש לקבוע מועד קרוב יחסית.

ניתנה והודעה היום י"ב אלול תשע"א, 11/09/2011 במעמד הנוכחים.

גיליה רביד, שופטת

הוקלד על ידי: נופר דוידי

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ