אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עגמון נ' 888

עגמון נ' 888

תאריך פרסום : 27/04/2014 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
39973-02-14
23/04/2014
בפני השופט:
מירית פורר

- נגד -
התובע:
גילה עגמון
הנתבע:
אינפיניטי 888

החלטה

פתח דבר

לפני בקשה להעברת הדיון לבית משפט השלום בנתניה, בשל היעדר סמכות מקומית.

התובעת הגישה תביעה קטנה על-סך 3,000 ₪ שעניינה מוצר פגום לכאורה שרכשה התובעת מהנתבעת באמצעות האינטרנט. על-פי כתב התביעה, רכשה התובעת מאת הנתבעת מכשיר "טאבלט" באמצעות גרופון, אשר לא הצליחה להפעילו חרף ניסיונות חוזרים ונשנים ואף לאחר שליחת המכשיר לתיקון במעבדת הנתבעת. לנתבעת מצידה טענות שונות בקשר לתחולת האחריות על הנזק שאירע למכשיר. לעניין הסמכות המקומית טוענת הנתבעת כי זו אינה נתונה לבית משפט זה אלא לבית המשפט בנתניה, לאור מקום עיסוקה של הנתבעת וכן לאור מקום ביצוע העסקה, אשר הוא, לטענת הנתבעת, בכפר יונה – מקום מושבה.

מנגד, טוענת התובעת כי הסמכות המקומית נתונה לבית משפט זה לאור מקום מגוריי התובעת, מקום מסירת הממכר – שנעשה בירושלים, מקום יצירת ההתחייבות – לטענת התובעת בירושלים, ומקום השימוש במוצר.

לאחר ששקלתי את טענות הצדדים החלטתי כי דין הבקשה להידחות, מן הטעמים שיפורטו להלן.

דיון והכרעה

כאמור לעיל, הנתבעת טוענת כי הסמכות המקומית נגזרת ממקום עיסוקו של הנתבע וכי אין נפקות למקום מגוריי התובעת ואמנם, הצדק עם הנתבעת בעניין זה. אלא שתקנה 2 לתקנות שיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז- 1976 קובעת מספר חלופות לעניין קביעת הסמכות המקומית לדון בתביעות קטנות. אכן, בין היתר ישנן חלופות לפיהן הסמכות המקומית נקבעת על פי מקום מגוריו או עסקו של הנתבע או מקום יצירת ההתחייבות, אשר בענייננו היו לטענת הנתבעת בכפר יונה. עם זאת, על פי אחת החלופות נקבעת הסמכות המקומית על פי מקום המסירה של הנכס (תקנה 2(4)), אשר אין מחלוקת כי נמסר לתובעת בירושלים. אין בידי לקבל את טענות הנתבעת בעניין זה, שמכיוון שהמסירה בוצעה בירושלים לבקשת התובעת, ומכיוון שניתן היה לאסוף את המוצר גם ממשרדי הנתבעת בכפר יונה, הרי שאין משמעות למקום המסירה.

בידי התובעת לבחור להגיש תביעתה על פי כל אחת מהחלופות השונות.

זאת ועוד, כאמור לעיל, העסקה נשוא התובענה דנן, נעשתה באמצעות האינטרנט. עמדת הפסיקה הינה כי האינטרנט הינו חסר מקום. הפסיקה קובעת, כי סמכות השיפוט בתביעות אינטרנט היא כלל מדינתית ונתונה לכל בית משפט במדינה (בש"א (מחוזי י-ם) 2841/03 רעות אלקטרוניקה ורכיבים בע"מ נ' מראות אימאג' בע"מ לא פורסם, ניתן ביום 14.12.03). מפעיל אתר אינטרנט, או בעל עסק המציע את מרכולתו באמצעות האינטרנט, נהנה מיכולתו להגיע לכל אדם במדינה ומשכך הצד השני של המטבע הינו חשיפתו לתביעות ברחבי המדינה.

בית המשפט לתביעות קטנות הוקם לשם הכרעה בתובענות אשר הינן בגדר סמכותו, באופן צודק ומהיר. העברת התובענה שלפניי עשוי להביא לדחיית הדיון בה, דבר אשר כאמור אינו עולה עם המטרה העומדת בבסיסו של בית המשפט לתביעות קטנות. המחוקק הביע רצונו לאפשר לתובעים בתביעות קטנות למצות את זכויותיהם בקלות. דבר זה מקבל משנה תוקף מקום בו עסקינן בתביעות הנוגעות לאינטרנט. כאמור, האינטרנט מגיע לכל מקום במדינה וקביעה, כי תביעות בנושא אינטרנט יוגשו במקום מושבו של הנתבע וכי מקום ההתקשרות הינו מקום מושבו של הנתבע תביא לכך שתובעים רבים לא יעמדו על זכויותיהם.

לא זו אף זו, בפסיקה נקבע זה מכבר, כי במדינה קטנה כמדינתנו ולאור ההתפתחות בתחום התחבורה אין לייחס משמעות מופרזת לשאלה אם תובענה פלונית מוגשת בתחום סמכותו המקומית של בית משפט זה או אחר. אף בכך יש בכדי לתמוך בדחיית הבקשה שלפניי.

סוף דבר

לאור האמור לעיל, מצאתי, כי לבית משפט זה מסורה הסמכות לדון בתובענה הנדונה והדיון בה בפני יתקיים במועד שנקבע ליום 24.7.14 בשעה 12:00.

הוצאות הדיון בבקשה ישקלו בתום ההליך.

המזכירות תשלח את ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום, כ"ג ניסן תשע"ד, 23 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ