אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עב"ל 14496-06-12 . ניתן ביום 27 יולי 2014

עב"ל 14496-06-12 . ניתן ביום 27 יולי 2014

תאריך פרסום : 31/08/2015 | גרסת הדפסה

עב"ל
14496-06-12
27/07/2014
בפני השופטת:
לאה גליקסמן

- נגד -
המערער:
מחמוד ג'בארין
המשיב:
המוסד לביטוח לאומי
פסק דין

השופטת לאה גליקסמן:

  1. ערעור זה סב על פסק דינו של בית הדין האזורי בחיפה (השופטת עפרה ורבנר ונציגי הציבור מר אספיר קוקיב ומר יעקב קב –ונקי; בל 27426-07-11), שבו נדחתה תביעתו של המערער להכיר באוטם שריר הלב בו לקה ביום 29.9.2010 כפגיעה בעבודה, בשל העובדה כי המערער לא הוכיח כי התרחש אירוע חריג עובד למועד בו לקה באוטם שריר הלב.

  2. בהתאם למוסכם על הצדדים, הטענות שנרשמו בפרוטוקול במסגרת דיון קדם ערעור הן כסיכומים בכתב, ופסק הדין ניתן על יסוד הטענות שנרשמו בפרוטוקול וכלל החומר שבתיק.

    הרקע לערעור:

  3. המערער, יליד 1956, עובד בעבודות אחזקה וניקיון בתל אביב ומתגורר באום אל פחם.

  4. המערער הגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי, בה נטען כי ביום 26.9.2010 חש בכאבים לאחר ויכוח סוער עם בנו. הויכוח התרחש במקום עבודתו של המערער – דוכן מפעל הפיס. לגרסת המערער, כתוצאה מהויכוח שהתרחש ביום 26.9.2010 חש בכאבים במשך שלושה ימים, ובסופו של דבר לקה באוטם שריר הלב ביום 29.9.2010.

  5. אין מחלוקת, כי הבן, מוחמד, בן 27, לא היה עובד של אותו מעסיק אצלו עבד המערער, ועבד באופן קבוע בעבודות בניין, ולא בעבודות ניקיון ביחד עם אביו. אולם, לגרסת המערער בכתב התביעה, הוא ביקש מהבן מוחמד להתלוות אליו למקום עבודתו, שם הוא עובד בעבודות ניקיון, ולסייע לו. מוחמד הסכים להתלוות אליו, אולם סירב לעזור לו לנקות ולפנות פחי אשפה, וכתוצאה מכך התפתח ויכוח חריף בינו לבין בנו, אשר הביא לחזרת הבן הבייתה לאום אל פחם לבדו. הויכוח התרחש ביום 26.9.2010, לאחריו במשך שלושה ימים חש המערער בכאבים, והוא גרם לאוטם בו לקה ביום 29.9.2010.

  6. בית הדין האזורי דחה את גרסתו העובדתית של המערער כי התנהל ויכוח חריף בינו לבין בנו ביום 26.9.2010. בית הדין האזורי קבע בפסק דינו כי "עדות התובע על עצם הויכוח החריף בינו לבין בנו לא עשתה עלינו רושם מהימן". בית הדין האזורי פירט בפסק דינו את הסתירות בגרסת המערער ובנו והתמיהות בנוגע לגרסתם, אשר בהצטברן להעדר תיעוד רפואי על הויכוח החריף, הביאו אותו למסקנה כי לא הוכח שאכן התרחש אירוע חריג, ויכוח חריף בין המערער לבין בנו, כמפורט להלן:

    1. המערער העיד בחקירתו על ידי חוקר המוסד לביטוח לאומי כי לא היו עדים לאירוע, ואילו בטופס התביעה למוסד לביטוח לאומי נרשם כי בעל העסק היה עד לויכוח. בנו של המערער העיד כי בעת הויכוח נכח אדם שהיה אחראי על דוכן מפעל הפיס, ואנשים נוספים, וגרסה זו אינה מתיישבת עם גרסת המערער בהודעה לחוקר כי לא היו עדים לאירוע.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ