אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> עאמר מוניר נ' בטוח לאומי-סניף חיפה

עאמר מוניר נ' בטוח לאומי-סניף חיפה

תאריך פרסום : 20/06/2012 | גרסת הדפסה

ב"ל
בית דין אזורי לעבודה חיפה
1805-08
15/06/2012
בפני השופט:
אלכס קוגן

- נגד -
התובע:
עאמר מוניר
הנתבע:
בטוח לאומי-סניף חיפה

החלטה

לפני בקשת ב"כ התובע למנות מומחה יועץ רפואי נוסף לפרופ' קרן , שנתן בתיק זה חוות דעתו כמומחה יועץ רפואי מטעם ביה"ד ביום 16.12.10 ולאחר מכן , השיב על שאלות הבהרה בתאריכים 14.04.11 ו – 3.09.11.

אקדים אחרית לראשית ואומר , כי יש לקבל את הבקשה ולמנות מומחה יועץ רפואי נוסף ,תוך שאני ער לכך , כי חוות דעתו המנומקת של פרופ' קרן לרבות תשובותיו על שאלות ההבהרה עונות באופן מפורט על הסוגיות הרפואיות שהופנו אליו, אך עדין מצאתי צורך להיוועץ במומחה נוסף מהנימוקים הבאים:

יש לזכור , כי התובע יליד 1959, לקה באוטם שריר הלב ביום 20.12.06.

המדובר באדם צעיר,אכן עם גורמי סיכון להתפתחות טרשת כלילית שהביאו אותו להיות בעל סיכון מוגבר לסבול מסיבוכי המחלה לרבות אוטם שריר הלב .הוא היה מעשן כבד- כ 40 סיגריות ליום ולפי האנמנזה סבל מעודף משקל, כשאחיו לקה גם כן באוטם חריף של שריר הלב.

לא נעלם מעיני גם הרישום באנמנזה , לפיו שלושה ימים עובר לקבלתו בביה"ח הוא סבל מכאבים בחזה, אך עדין מדובר באדם צעיר יחסית , שהאירוע החריג בעבודתו היה ביום 19.12.06 ,אותו יום הוא סיים לעבוד בשעה 17:30 .

התובע הגיע לביה"ח ביום 20.12.06 שעה 6:52 בבוקר, אז אנזימי שריר הלב היו עדין תקינים , ללמדך , כי האוטם החריף של שריר הלב התרחש כ4 עד 6 שעות לפני קבלתו בביה"ח.

מכאן ניתן ללמוד , כי חלפו רק כשבע וחצי עד תשע וחצי שעות בין השעה בה סיים התובע את יום עבודתו החריג לבין המועד בו הוא לקה באוטם החריף בשריר ליבו.

גם אם חולפות 12 עד 24 שעות בין האירוע החריג בעבודה לבין הופעת האוטם, עדין לדעתו של פרופ' קרן , ישנם מצבים בהם ניתן לקבוע קשר סיבתי, אלא שכאן לדעתו של המומחה שאלת הקשר הזמני לא עלתה כלל , משום שלטעמו של פרופ' קרן הנתון המכריע בגינו ניתן לקבוע שהאוטם אצל התובע הופיע כמהלך טיבעי של מחלתו.

בנסיבות אלו , כאשר מדובר בתובע שלקה באוטם חריף של שריר ליבו כשהוא בן 47 בלבד,והאוטם התרחש מס' שעות לאחר קרות האירוע החריג בעבודה ,שבטווח שעות אלו עדין זהו " ... פרק זמן של 12 24 שעות לאחר אירוע נפשי אינו מנתק ואינו שולל לחלוטין אפשרות של קשר זמני בין אירוע חריג בעבודה לבין הופעת אוטם , אך הוא מחליש אותו." (תשובותיו של פרופ' קרן מיום 3.09.11), יש לטעמי,מקום להיוועץ במומחה יועץ רפואי נוסף, על מנת לקבל השקפה רפואית נוספת.

החלטה על מינוי מומחה יועץ רפואי נוסף תינתן בנפרד ותשלח בדואר לצדדים.

ניתנה היום, כ"ה סיון תשע"ב, 15 יוני 2012, בהעדר הצדדים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ