אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> סרוסי ואח' נ' אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ

סרוסי ואח' נ' אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ

תאריך פרסום : 22/03/2011 | גרסת הדפסה

ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ראשון לציון
19023-11-10
22/03/2011
בפני השופט:
איריס סורוקר

- נגד -
התובע:
1. שלום סרוסי
2. רבקה סרוסי

הנתבע:
אייס רשתות שיווק - מוצרי צריכה בע"מ
פסק-דין,החלטה

פסק דין

1.בפני תביעה בגדרה עותרים התובעים לחייב את הנתבעת לפצותם עבור קבלת סחורה פגומה בסך 2,000 ₪, לפצותם בגין אובדן זמן והוצאות בסך 1,000 ₪, וכן לפצותם בגין עוגמת נפש בסך 1,500 ₪. אין מחלוקת כי בין הצדדים נכרת הסכם לאספקת רהיטים, אשר בא לכלל ביטוי בטופס הזמנה מיום 31/7/2010 (נספח לכתב התביעה). לפי ההסכם, היה על הנתבעת לספק לתובעים שולחן ושמונה כסאות, כמפורט בהזמנה. בפועל, חלק מהכיסאות סופקו מתצוגה, וזאת בגין חסר במלאי. לטענת התובעים, עד היום נותרו ארבעה כסאות "פגומים". לפי הנתבעת, כל הכסאות הוחלפו ונותר רק כסא אחד מתצוגה – אשר גם הוא יוחלף בעתיד, כאשר יתקבל במלאי.

2.התובעים ביקשו שלא לבטל את עסקת ההזמנה. נציג הנתבעת...

הערת בית המשפט – ניתנה לתובעים הזדמנות לשטוח דבריהם בפני בית המשפט בטרם ניתן פסק הדין. התובעת מתבקשת עתה לאפשר לביהמ"ש ליתן את פסק הדין.

המשך:

2....כאמור, נציג הנתבעת הציע לתובעים לבטל עתה את העסקה, לקבל לידיו חזרה את הרהיטים שסופקו ולשלם לתובעים את הסכום ששילמו עבור הריהוט. התובעים ביקשו להימנע מכך, וזוהי כמובן זכותם החוזית. ואולם, העובדה כי התובעים מסוגלים להשתמש בכסאות שקיבלו, מלמדת כי הנזק שנגרם להם איננו נזק חריף. הדעת נותנת, כי לו היה מדובר בכסאות שאינם ראויים לשימוש, הסובלים מבעיה תפקודית או בעיה אסתטית חמורה – היו התובעים דורשים לקבל את מלוא כספם חזרה, תוך ביטולה של העסקה.

3.התובעים לא הציגו חוות דעת של מומחה בתחום הריהוט, ואף לא תמונות של כסאות על מנת שניתן יהיה להתרשם מהמראה של הכסאות, טיב השפשופים, השריטות או מצב הרשת המונחת עליהם.

4.אני סבורה כי התובעים הפריזו במידה רבה בדרישתם לפיצוי כספי. התובעים זכאים לפיצוי, וזאת מחמת שהנתבעת לא ווידאה בטרם כריתת ההסכם כי פריטי הריהוט מצויים במלאי. הנתבעת הודתה: "לאחר הרכישה התברר למנהל המחלקה ומנהל הסניף...כי יש חסר במלאי החברה באספקת הכסאות" (בס' 5 לכתב ההגנה). לו היה הספק בודק מראש, הייתה התקלה נמנעת. אין צורך לומר כי היה בכוחו של הספק לברר אם המלאי מצוי ברשותו, בטרם נחתמה ההזמנה.

5.יחד עם זאת, אין מחלוקת כי הנתבעת פעלה לתיקון הליקויים והחליפה ולו חלק מהכסאות שסופקו. כאמור, לטענת התובעים מצויים כיום ברשותם ארבעה כסאות הסובלים ממראה חיצוני לקוי.

6.ערך ההזמנה, לפי החשבוניות שהוגשו, עומד על סך של 3,159.97 ₪ (ליום 31/7/2010). אני מקבלת את התביעה בחלקה ומטילה על הנתבעת להשיב לתובעים 10% מערך ההזמנה, ובנוסף הוצאות בסך 400 ₪.

רשות ערעור כחוק לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.

ניתנה והודעה היום ט"ז אדר ב תשע"א, 22/03/2011 במעמד הנוכחים.

איריס סורוקר, שופטת

התובעת:

החלטה

בית המשפט התייחס לטענות התובעים כמופיע בכתב התביעה, ובעיקר לעדות התובע כפי שנמסרה בדיון.

ניתנה והודעה היום ט"ז אדר ב תשע"א, 22/03/2011 במעמד הנוכחים.

איריס סורוקר, שופטת

הוקלד על ידי: תמי דניאל

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ