מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> נרקיס נ' פורטה - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

נרקיס נ' פורטה

תאריך פרסום : 08/04/2014 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
43074-10-13
02/04/2014
בפני השופט:
סיגל אלבו

- נגד -
התובע:
יצחק נרקיס
הנתבע:
פורטה- חנות דלתות
פסק-דין

פסק דין

עניינה של תביעה זו הוא בדרישת התובעת להשבת התמורה ששילמה עבור דלת אותה רכשה מהנתבעת, וזאת לאחר שהנתבעת התנערה מחובתה לתקן את הפגמים בדלת או להחליפה.

טענות התובעת

ביום 28.4.13 הזמינה התובעת מהנתבעת חמש דלתות, תמורתן שילמה סך של 7,200 ₪. לתובעת ניתנה אחריות על הדלתות למשך שנה. הנתבעת התחייבה להתקין את הדלתות עד ליום 13.5.13.

ביום 13.5.13 הותקנו משקופים בלבד וביום 29.5.13 הותקנו הדלתות עם ידיות שאינן תואמות את ההזמנה. כמו כן, דלת חדר האבמטיה הגיעה במידות שאינן מתאימות ועל כן עובד הנתבעת ניסר את הדלת בחלקה התחתון, על מנת שניתן יהיה להרכיבה בבית התובעת.

בחלוף כשבוע לערך החלה דלת חדר האבמטיה להיפתח משני צדיה התחתונים בעקבות הניסור. בתה של התובעת פנתה לנתבעת, אך נדחתה בלך ושוב. בהמשך החלה הדלת להיפתח עוד ועוד בצדיה התחתונים.

ביום 6.8.13 פנתה התובעת לנתבעת והודיעה על הפגם בדלת חדר האבטיה, אך נענתה בגסות רוח.

ביום 11.8.13 הגיע עובד הנתבעת על מנת לבדוק את הדלת וקבע כי יש לקצר את הדלת בשלושה ס"מ או להחליפה. מאז ועד היום לא נעשה דבר על ידי הנתבעת.

התובעת דורשת השבת הסכום ששילמה עבור דלת חדר האמבטיה.

טענות הנתבעת

הנתבעת טוענת כי בטופס ההזמנה עליו חתומה התובעת נכתב מפורשות כי האחריות על הדלתות אינה מכסה התנפחות כתוצאה ממים, שריטות ומכות.

כן טוענת הנתבעת, כי בגין העיכוב בהתקנת הדלתות פיצתה את התובעת בסכום של 550 ₪.

לאחר ההתקנה הגיעה התובעת וביקשה לשנות את סוג הידיות שהזמינה והנתבעת נעתרה לבקשתה ללא חיוב בתשלום.

בנוסף, טוענת הנתבעת, כי בעת ההתקנה הגביה העובד מטעם הנתבעת את הדלת בס"מ אחד מגובה הריצוף, על מנת שהדלת לא תיפגע ממים, אף כי לא היה חייב לעשות כן.

ביום 30.5.13 הגיע עובד מטעם הנתבעת והתקין בבית התובעת חמישה מנעולי "תפוס- פנוי" ובנוסף קיבלה התובעת שני חלונות "צר אור" ללא תשלום.

ביום 26.7.13 ביקשה התובעת לקבלת ידית נוספת ללא עלות, להתקין את חלונות "צר אור" ולשייף את הדלת שהחלה להיפגע ממים. בהמשך, נציג הנתבעת הגיע לבית התובעת וקבע כי הדלתות שהותקנו בביתה תקינות.

ביום 6.8.13 שוב פנתה התובעת וביקשה להחליף את דלת חדר האמבטיה בטענה שהתנפחה. נציג הנתבעת הסביר לתובעת כי אין אחריות על התנפחות הדלת ממים ועל כן הנתבעת מוכנה להחליף את הדלת תמורת תשלום בלבד.

דיון והכרעה

המחלוקת בין הצדדים הינה האם הפגמים בדלת נשוא התביעה מקורם במים ועל כן האחריות אינה חלה על פגמים אלה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ