אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מ.י. ענף תנועה ת"א נ' אלעבסי

מ.י. ענף תנועה ת"א נ' אלעבסי

תאריך פרסום : 28/06/2011 | גרסת הדפסה
ת"ד
בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו
12487-08
26/06/2011
בפני השופט:
מאיר דרורי

- נגד -
התובע:
מ.י. ענף תנועה ת"א
הנתבע:
איברהים אלעבסי
הכרעת-דין

בפני

כב' השופט מאיר דרורי

הכרעת דין

אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.

הנאשם מואשם בכך שנכנס לצומת בעת שברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור אדום ופגע ברכב שנכנס לצומת כאשר ברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור ירוק. כתוצאה מהתאונה נחבל נהג הרכב המעורב חבלה של ממש וכלי הרכב המעורבים ניזוקו. במעשים אלה עבר הנאשם על תקנה 22(א) לתקנות התעבורה התשכ"א – 1961, ועבירה לפי סעיף 62(2) בקשר עם סעיף 38(3) לפקודת התעבורה התשכ"א – 1961.

אין מחלוקת בין הצדדים בנקודות הבאות:

ביום 23.05.08 בשעה 15:45 או בסמוך לכך, נהג הנאשם ברכבו ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב מכיוון מערב לכיוון מזרח והתקרב לצומת עם רחוב הירקון.

אותה העת, נהג אייזנברוך עופר (להלן: "המעורב) באופנועו ברחוב הירקון מדרום לצפון מימין כיוון נסיעת הנאשם ונכנס לצומת.

מערכת הרמזורים בכיוון הנאשם והמעורב עבדה אותה שעה כתקנה.

כתוצאה מהתאונה נחבל המעורב חבלה של ממש ושני כלי הרכב ניזוקו.

רכב הנאשם עצר במקום בו סומן כי עצר על פי התרשים.

המחלוקת בין הצדדים הינה כדלקמן:

לטענת המאשימה, הנאשם נושא באחריות לתאונה. הנאשם נהג בקלות ראש ונכנס לצומת כאשר ברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור אדום.

לטענת ההגנה, הנאשם נכנס לצומת כאשר ברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור ירוק, לפיכך אינו אחראי לתאונה.

בית המשפט קובע כי לא שוכנע מעבר לספק סביר כי רכב הנאשם נכנס לצומת בעת שברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור אדום, זאת מן הנימוקים הבאים:

1.על פי תוכנית הרמזורים שהוגשה לבימ"ש מסיום האור הירוק בכיוון נסיעת רכב הנאשם עד תחילת האור הירוק בכיוון נסיעת האופנוע חולפות 5 שניות.

2.המרחק שעבר רכב הנאשם מקו העצירה מכיוון נסיעתו עד למקום התאונה הוא 23 מטר. במהירות של כ- 15 קמ"ש הוא עובר מרחק זה ב- 5 שניות. הווא אומר אם רכב הנאשם נכנס לצומת בסוף האור הירוק בכיוון נסיעתו, אזי חלפו 5 שניות מרגע שנכנס לצומת עד לקרות התאונה.

3.מאידך העד אורי פלד שנסע בכיוון נסיעת האופנוע ועצר עקב אור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו מעיד כי נהג האופנוע היה הראשון שיצא לכביש מבין כל האופנועים שהיו במקום, כך שבהחלט יכול להיות שנהג זה החל לנסוע עוד בטרם היה ירוק מלא אלא החל לנסוע כאשר היה אדום צהוב למרות שהעד מעיד שהאופנוע החל לנסוע רק כאשר היה אור ירוק ברמזור שכן יתכן ולא התייחס לאופנוע זה אלא התייחס לשאר האופנועים.

4.נהג הרכב המעורב עופר למעשה מתחמק ממתן תשובה היכן עצר בטרם החל בנסיעה, האם היה לפני קו העצירה , אחרי קו העצירה ובהחלט יש משמעות לתשובה זו.

5.אין צל ספק כי רכב הנאשם היה בצומת בעת שנהג האופנוע החל בנסיעה, חרף זאת נהג האופנוע לא הסתכל כלל שמאלה על מנת לוודא שהצומת פנוי ונכנס לצומת בעיניים עצומות.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ