ת"ד
בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב - יפו
|
12487-08
26/06/2011
|
בפני השופט:
מאיר דרורי
|
- נגד - |
התובע:
מ.י. ענף תנועה ת"א
|
הנתבע:
איברהים אלעבסי
|
הכרעת-דין |
בפני
כב' השופט מאיר דרורי
הכרעת דין
אני מזכה את הנאשם מחמת הספק.
הנאשם מואשם בכך שנכנס לצומת בעת שברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור אדום ופגע ברכב שנכנס לצומת כאשר ברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור ירוק. כתוצאה מהתאונה נחבל נהג הרכב המעורב חבלה של ממש וכלי הרכב המעורבים ניזוקו. במעשים אלה עבר הנאשם על תקנה 22(א) לתקנות התעבורה התשכ"א – 1961, ועבירה לפי סעיף 62(2) בקשר עם סעיף 38(3) לפקודת התעבורה התשכ"א – 1961.
אין מחלוקת בין הצדדים בנקודות הבאות:
ביום 23.05.08 בשעה 15:45 או בסמוך לכך, נהג הנאשם ברכבו ברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב מכיוון מערב לכיוון מזרח והתקרב לצומת עם רחוב הירקון.
אותה העת, נהג אייזנברוך עופר (להלן: "המעורב) באופנועו ברחוב הירקון מדרום לצפון מימין כיוון נסיעת הנאשם ונכנס לצומת.
מערכת הרמזורים בכיוון הנאשם והמעורב עבדה אותה שעה כתקנה.
כתוצאה מהתאונה נחבל המעורב חבלה של ממש ושני כלי הרכב ניזוקו.
רכב הנאשם עצר במקום בו סומן כי עצר על פי התרשים.
המחלוקת בין הצדדים הינה כדלקמן:
לטענת המאשימה, הנאשם נושא באחריות לתאונה. הנאשם נהג בקלות ראש ונכנס לצומת כאשר ברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור אדום.
לטענת ההגנה, הנאשם נכנס לצומת כאשר ברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור ירוק, לפיכך אינו אחראי לתאונה.
בית המשפט קובע כי לא שוכנע מעבר לספק סביר כי רכב הנאשם נכנס לצומת בעת שברמזור בכיוון נסיעתו דלק אור אדום, זאת מן הנימוקים הבאים:
1.על פי תוכנית הרמזורים שהוגשה לבימ"ש מסיום האור הירוק בכיוון נסיעת רכב הנאשם עד תחילת האור הירוק בכיוון נסיעת האופנוע חולפות 5 שניות.
2.המרחק שעבר רכב הנאשם מקו העצירה מכיוון נסיעתו עד למקום התאונה הוא 23 מטר. במהירות של כ- 15 קמ"ש הוא עובר מרחק זה ב- 5 שניות. הווא אומר אם רכב הנאשם נכנס לצומת בסוף האור הירוק בכיוון נסיעתו, אזי חלפו 5 שניות מרגע שנכנס לצומת עד לקרות התאונה.
3.מאידך העד אורי פלד שנסע בכיוון נסיעת האופנוע ועצר עקב אור אדום ברמזור בכיוון נסיעתו מעיד כי נהג האופנוע היה הראשון שיצא לכביש מבין כל האופנועים שהיו במקום, כך שבהחלט יכול להיות שנהג זה החל לנסוע עוד בטרם היה ירוק מלא אלא החל לנסוע כאשר היה אדום צהוב למרות שהעד מעיד שהאופנוע החל לנסוע רק כאשר היה אור ירוק ברמזור שכן יתכן ולא התייחס לאופנוע זה אלא התייחס לשאר האופנועים.
4.נהג הרכב המעורב עופר למעשה מתחמק ממתן תשובה היכן עצר בטרם החל בנסיעה, האם היה לפני קו העצירה , אחרי קו העצירה ובהחלט יש משמעות לתשובה זו.
5.אין צל ספק כי רכב הנאשם היה בצומת בעת שנהג האופנוע החל בנסיעה, חרף זאת נהג האופנוע לא הסתכל כלל שמאלה על מנת לוודא שהצומת פנוי ונכנס לצומת בעיניים עצומות.