תא"מ
בית משפט השלום פתח תקווה
|
10121-03-11
28/10/2013
|
בפני השופט:
אורן שוורץ
|
- נגד - |
התובע:
מסיעי כרמית בע"מעל ידי ב"כ עו"ד צביקה ציפוק
|
הנתבע:
1. מסלה סלומון 2. מיטב מוצרי נילון ואריזה בע"מב"כ הנתבעת 2 עו"ד אמיר ארבל 3. הראל חברה לביטוח בע"מ על ידי ב"כ עו"ד אביעד שמר נגד 4. 1. מסלה סלומון 5. 2. הראל חברה לביטוח בע"מ צד ג' 2 על ידי ב"כ עו"ד אביעד שמר 6. 3. אמריקן פאוור - שירותי כוח אדם בע"מ באמצעות מר גיא גונן 7. 4. אלכסנדר קרצמן על ידי ב"כ עו"ד צביקה ציפוק 8. 5. דוידוף סוכנות ביטוח (1989) בע"מ על ידי ב"כ עו"ד ארזי
|
פסק-דין |
פסק דין
1.עניינה של התביעה שלפניי בפיצוי בגין נזקים שנגרמו לרכב התובעת כתוצאה מתאונת דרכים. התאונה התרחשה ביום 22.8.10 בכביש 4 מדרום לצפון, בקטע שבין גן יבנה לבין רחובות. סכום התביעה הועמד על סך 45,788 ₪.
2.התובעת היא בעלים של רכב הסעות מסוג מרצדס בנץ (להלן: "רכב המרצדס"). בזמן התאונה נהג ברכב המרצדס עובד בשירות התובעת, אלכסנדר קרצמן (להלן: "מר קרצמן").
3.נתבעת 2 (להלן: "מיטב") היא הבעלים של משאית מ.ר.3123615 (להלן: "המשאית"). בזמן התאונה, נהג במשאית נתבע 1 (להלן: "מר מסלה") העובד בשירות מיטב באמצעות חברת כוח אדם, אמריקן פאוור (להלן: "אמריקן פאוור").
נתבעת 3 (להלן: "חברת הראל") ביטחה את המשאית במועדים הרלוונטיים לתביעה.
עיקר טענות התובעת:
4.ביום 22.8.10 נסע מר קרצמן על כביש 4 מכיוון גן יבנה לרחובות. בעת שעבר לנתיב הימני ועצר על מנת לפנות מעבר לאמבולנס שהיה סמוך אליו, פגעה המשאית בחלקו האחורי שמאלי של רכב המרצדס. כתוצאה מהפגיעה המתוארת, נגרמו לרכב המרצדס נזקים בסך 45,788 ₪.
עיקר טענות הנתבעים:
חברת הראל:
5.פוליסת הביטוח שהנפיקה חברת הראל מכסה נהג שמחזיק ברישיון נהיגה לרכב שמשקלו 15 טון.
6.בעת התרחשות התאונה, החזיק מר מסלה ברישיון נהיגה מסוג 1C. רישיון נהיגה זה הונפק ביום 4.1.09 ועל פיו, רשאי מר מסלה לנהוג ברכב שמשקלו עד 12 טון בלבד.
7.מטעמים אלה, מאחר שאירוע התאונה אינו מכוסה על ידי פוליסת הביטוח שהונפקה למיטב, עתרה חברת הראל לדחות את התביעה נגדה.
מיטב:
8.התאונה אירעה באשמת מר קרצמן, לאחר שעצר את רכב המרצדס במקום אסור ובאופן שהפריע לתנועה.
9.מיטב לא התירה למר מסלה לנהוג על המשאית ככל שאין בידו רישיון נהיגה מתאים לכך.
10.מיטב נקטה בהודעת צד שלישי כנגד מר מסלה, חברת הראל, אמריקן פאוור, מר קרצמן ודוידוף סוכנות ביטוח (להלן: "חברת דוידוף").
11.אמריקן פאוור הנה חברת כוח אדם אשר איתרה והמליצה לה לזמן את מר מסלה לראיון עבודה, כנהג משאית 15 טון.
12.בכל הזמנים הרלוונטים לתביעה עבד מר מסלה מטעמה של אמריקן פאוור בשירות מיטב. מכאן שאמריקן פאוור ידעה, או הייתה צריכה לדעת, כי אין ברשות מר מסלה רישיון נהיגה מתאים לנהיגה במשאית. חרף האמור, הציגה אמריקן פאוור את מר מסלה כמי שיש ברשותו רישיון נהיגה מתאים לנהיגה במשאית. מצג זה הוצג למיטב אף על ידי מר מסלה בעת קבלתו לעבודה.
13.נוכח האמור, עתרה מיטב להכיר באחריותם של אמריקן פאוור ומר מסלה לנסיבות התרחשות התאונה ותוצאותיה.
14.עוד טענה מיטב בהודעת לצד שלישי, שמר מסלה אחז ברישיון נהיגה ג' (דרגה 03) משנת 2003. רישיון זה נשלל ממנו עקב נהיגה במהירות מופרזת. לאחר תקופת השלילה הונפק למר מסלה ביום 4.1.09 רישיון נהיגה חדש מסוג 1C המתיר נהיגה ברכב שמשקלו עד 12 טון.