ביום 11.5.16 הגישה המבקשת בקשה למתן סעד זמני, במסגרתו נתבקש בית המשפט ליתן צו מניעה זמני עד להכרעה בתובענה, האוסר על המשיבים להימנע מביצוע עבודות ו/או פעולות בחניון התחתון המצוי בשטח חלקה 190 גוש 30076 הצמוד לבניין ברח' יפו 212 בירושלים וכן להימנע מעבודות ופעולות המונעות או משנות את דרכי הגישה לחניון.
המבקשת טענה, כי מדובר בבקשה דחופה ביותר המחייבת מתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, לאור הודעת המשיבות מהימים האחרונים קודם להגשת הבקשה, לפיה בכוונתן להתחיל ביום 15.5.16 בביצוע עבודות בנייה שימנעו את הגישה אל החניון שרוב זכויות הבעלות בו הינן של המבקשת (58 חנות מתוך 72 חניות) וחמור מכך, ישנו באופן סופי שאינו ניתן לתיקון והשבה, את דרכי הגישה לחניון. כל זאת בשעה שהמשיבות מעולם לא קיבלו את הסכמת המבקשת להסיג את גבול שטחה, למנוע את הכניסה לשטחה ולבצע שינויים מהותיים חד צדדיים (שאינם ניתנים להשבה) בחניון ובדרכי הגישה אליו.
המבקשת הוסיפה, כי בביצוע פעולות חד צדדיות אלו, מפרות המשיבות ביודעין את הדרישות שנקבעו בתב"ע שהוציאה הועדה המקומית לתכנון ובניה בירושלים, לפיהן, תנאי להיתר בניה לביצוע העבודות המבוקשות על ידי המשיבות הינו, בין היתר, "חתימת הסכם משפטי בדבר הסדרת מעבר משותף לכלי רכב בתחום חלקה 190 בגוש 30076 כאמור, לחניון התת קרקעי המוצע בתכנית מק/2050ד' זו, לרבות תכנון, ביצוע אחזקה וזכויות שימוש במעבר זה". המבקשת טענה, כי ככל שבית המשפט לא ייעתר לבקשה ישנו המשיבות את דרכי הגישה אל החניון מבלי לקבל את הסכמת המבקשת ולעמוד בתנאי התב"ע וימנעו את הכניסה לחניון ככל העולה על רוחן של המשיבות מבלי לתאם זאת עם המבקשת.
על יסוד הנטען נקבע דיון בבקשה ליום 13.5.16 ואולם לבקשת המשיבות ולאור הודעתן כי לא יחלו בעבודות בטרם דיון בבקשה, נדחה הדיון ליום 16.5.16.
המשיבות 1-3, בעלות הזכויות במקרקעין בחלקה 194 בגוש 30076 ברוממה שבירושלים, הגישו תגובה לבקשה ובה ביקשו לדחות את הבקשה לצו מניעה זמני. לתגובה צורף מכתב מיום 1.5.16 ממנהל אגף רישוי ופיקוח בעיריית ירושלים, בו אושרו העבודות שבכוונת המשיבות לבצע לאור חוות דעת משפטית שאין עוד צורך בחתימה על הסכם משפטי עם בעלי הזכויות בחלקה 190. לטענתן, לא מתקיים ולו אחד מהתנאים הנחוצים למתן סעד זמני, ובכללם העדר עילת תביעה ולו לכאורה, מאזן הנוחות נוטה בבירור לטובת המשיבות והבקשה לוקה בחוסר תום לב ניכר.
המשיבות טענו בתגובתן, כי על המקרקעין נבנה פרויקט הכולל הקמת שלושה מגדלים בייעוד מסחר, משרדים ומגורים, על-פי תכנית 2050ג ו-2050ד'. כחלק מהפרויקט בנו המשיבות חניון בן 6 קומות ובו 316 מקומות חנייה שנועדו לשרת את דיירי בניין המגורים ואת רוכשי יחידות המסחר והמשרדים. בניית החניון על ידי המשיבות הסתיימה במהלך שנת 2010 ואולם קבלת טופס 4 לפרויקט ובו לחניון , נמנעה למעלה מחמש שנים כתוצאה ישירה מהתנהלות חסרת תום הלב של בעלי הזכויות בחלקה 190 ובכך גרמו למשיבות נזקים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. לטענת המשיבות, הכניסה לחניון, דרך הקומה העליונה, כוללת גם את הכניסה לחניון שבחלקה 190 בו מצויים 72 מקומות חנייה ובהם טוענת המבקשת ל-58 מקומות חניה. לפי תכנית שאושרה בעבר, הכניסה לחניון המשיבות ולחניון בחלקה 190 היא כניסה משותפת ועל מנת לקבל טופס 4 נדרש להגביה את הכניסה המשותפת באמצעות בניית כבש, על ידי הנחת גומחה של חברת חשמל שתספק חשמל לכל הפרויקט.
באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.
האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.