אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק ת"מ 8061-05-11

החלטה בתיק ת"מ 8061-05-11

תאריך פרסום : 30/10/2011 | גרסת הדפסה
ת"מ
בית המשפט המחוזי חיפה
8061-05-11
26/10/2011
בפני השופט:
יגאל גריל ס. נשיא

- נגד -
התובע:
חן נוסבאום
עו"ד ליאור מלכא
עו"ד גלעד מלכא ואח'
הנתבע:
פלגי מוצקין בע"מ
עו"ד גב' ח. זיכל
עו"ד י. לושונצי
החלטה

א.       בפניי בקשה לאישור תובענה כייצוגית.

תמצית הנטען בבקשה שהוגשה ביום 4.5.2011:

המבקשת היא תושבת קרית מוצקין, אם לשני ילדים קטנים. ביום שישי 29.4.2011 נמסרה הודעה ברדיו המקומי שעקב זיהום במי האזור, מתבקשים תושבי קרית מוצקין להרתיח את מי השתייה, אם כי לא ניתן איסור על שימוש נוסף במים.

באותו יום גם קיבלה המבקשת מסרון (הודעת SMS) מן המשיבה שעל התושבים להרתיח את מי השתייה כשתי דקות לפחות עד להודעה חדשה.

בתאריך 2.5.2011 נשלחה הודעת טקסט למכשיר הסלולרי של המבקשת שאין להשתמש במי הברז בקרית מוצקין, משמע, המים אינם ראויים לשימוש.

עוד מציינת המבקשת שבתאריך 1.5.2011 הוציא משרד הבריאות הודעה רשמית ראשונה שלפיה בבדיקות שגרתיות של מי השתיה בקרית מוצקין נמצאו חיידקים והתושבים מתבקשים להרתיח את המים לשתייה ובישול עד קבלת תוצאות תקינות.

המשיבה פרסמה באתר הרשמי שלה הודעה על חלוקת מים מתאריך 3.5.2011 בשישה עשר מוקדי חלוקת מי שתייה ברחבי קרית מוצקין, ואולם, כך נטען בבקשה, פתרון זה היה חלקי בלבד הואיל וברחבי קרית מוצקין מתגוררים תושבים מבוגרים רבים שאין להם אפשרות להגיע למוקדי חלוקה אלה, ולכן תושבים אלה נותרים בביתם ללא מי שתייה.

בתאריך 2.5.2011 נשלחה הודעת טקסט לתושבי העיר שהמים כלל אינם ראויים לשתייה (בעוד שבהודעה קודמת הובהר שהרתחת המים מונעת את הסיכון בשתייתם).

מכאן הטענה שבמשך למעלה משלושה ימים שתו תושבי קרית מוצקין מים רתוחים למרות שבפועל יתכן ומים אלה גם לאחר ההרתחה לא היו ראויים לשתייה.

ב.       ביום 3.5.2011 הוציא משרד הבריאות הודעה רשמית על האיסור בשימוש במי הברז לשתייה ובישול באופן גורף הואיל ונמצאו בהם חיידקים ויש חשש לדליפת ביוב למערכת אספקת המים, ולכן המים אסורים לשתייה ובישול בקרית מוצקין, אך מותרים לכל השימושים האחרים, כולל רחצה.

נטען בבקשה שהאיסור לא קיבל הד תקשורתי (למעט האינטרנט והודעת הטקסט) כך שיתכן ותושבים רבים המשיכו לשתות מים רתוחים מזוהמים במשך יום נוסף עד לקבלת ההודעה הרשמית.

לדברי המבקשת, חלוקת המים החלה בתאריך 3.5.2011 ולכן בזמן הביניים, שערך כיום שלם, היו רבים נתונים בבתיהם ללא מי שתיה כלל.

ג.        נטען בבקשה שעד מועד הגשת התובענה (4.5.2011) סבלו תושבי קרית מוצקין מחמת
אי-אספקת מי ברז ראויים לשתייה במשך למעלה מחמישה ימים, לא הועבר לידיעתם מלוא המידע בנושא, ונוכח הודעת משרד הבריאות מיום 3.5.2011 גם לא ברורה סיבת הזיהום, והאם היו גורמים נוספים אחראים לנזקי התושבים, מלבד המשיבה, ואף יתכן שתושבי קרית מוצקין שתו במשך ארבעה ימים מים רתוחים למרות שקיימת אפשרות שגם אחרי הרתחתם הם לא היו ראויים לשתייה.

כעולה מן הבקשה, שיגר ראש עיריית קרית מוצקין מכתב לרשות המים, למשיבה, למקורות ולמשרד הבריאות, שבו נאמר כי העירייה עומדת חסרת אונים מול תושבי העיר שרבים מהם נאלצים לרכוש בקבוקי שתייה מכספם ואף מודאגים בגין חוסר הוודאות בנושא הבריאותי.

ד.       המבקשת טוענת שלתושבי קרית מוצקין עומדות עילות תביעה נגד המשיבה בגין הפרת חובה חקוקה לפי סעיף 63 לפקודת הנזיקין, סעיפים 23(א)(4) ו-31 לחוק תאגידי מים וביוב, התשס"א-2001, וכן הפרת סעיף 14.3 של "אמות המידה לשירות לפי סעיף 99 לחוק תאגידי מים וביוב התשס"א-2001" ולרבות סעיפים 1.1.1, 1.1.4, ו-1.1.7 בפרק ב' של אמות המידה הנ"ל, וכן רשלנות לפי סעיף 35 של פקודת הנזיקין, וכל עילה שבית המשפט ימצא לנכון להוסיפה בהתאם להוראות סעיף 13 של חוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006.

ה.       נטען עוד בבקשה שפיקוחה הרשלני של המשיבה על זרימת מי הביוב הוביל לזיהום מאגר המים, מה גם שהמשיבה לא נתנה מענה הולם לציבור, והעריכה את חומרת הזיהום בהערכה לקויה, כך שתחילה נדרשו התושבים רק להרתיח את המים, ולאחר מכן הוטל איסור גורף על שתייתם, דבר המעיד שאין ספק כי המשיבה במחדלה הביאה לכך שבתי התושבים נותרו ללא מי שתייה במשך חמישה ימים.

ו.        באשר לנזק, נטען שהמבקשת נאלצה לרכוש מים מינראליים במשך למעלה מחמישה ימים לארבע הנפשות של המשפחה, וזאת לצורך שתייה, בישול, ובהמשך אף לצורך צחצוח שיניים. הסכום המוערך שהוציאה המבקשת הינו 330 ש"ח, וכן קיים נזק לא ממוני (עגמת נפש) המוערך ב-700 ש"ח לאדם.

מכאן שהנזק האישי של המבקשת הוא 1,030 ש"ח שאותו יש להכפיל בארבע נפשות, משמע, ביחד : 4,120 ש"ח. יש להביא בחשבון שנכון למאי 2011 מתגוררים בקרית מוצקין כ-45,000 תושבים.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ