אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פ 2132/07

החלטה בתיק פ 2132/07

תאריך פרסום : 13/08/2008 | גרסת הדפסה

פ
בית משפט השלום תל אביב-יפו
2132-07
13/02/2008
בפני השופט:
הדסה נאור

- נגד -
התובע:
מדינת ישראל
עו"ד סמי
הנתבע:
1. רוט יואב - בעצמו
2. כהן נאור - בעצמו

עו"ד ריכטמן
עו"ד סקה
החלטה

בתאריך 5.11.07, במסגרת הסדר טיעון דיוני, לאחר שעובדות כתב האישום רוככו ונמחקה מהוראות החיקוק העבירה של תקיפת שוטר בעת מילוי תפקידו, שיוחסה לנאשם 1, הודו הנאשמים והורשעו, על פי הודאתם בעובדות כתב האישום המתוקן, בעבירה של תקיפה בתנאים מחמירים, על פי סעיף 380, ביחד עם סעיף 382(א) לחוק העונשין, תשל"ז-1977.

בנוסף, הורשע נאשם 1 גם בעבירה של החזקת סם מסוכן, מסוג חשיש, במשקל כולל של 1.4079 גר' נטו, לשימושו העצמי, לפי סעיף 7(א)(ג) סיפא לפקודת הסמים המסוכנים, [נוסח חדש] תשל"ג-1973 ובעבירה של הכשלת מעצר, על פי סעיף 47 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש) [נוסח משולב], תשכ"ט-1969.

על פי עובדות כתב האישום המתוקן בהן הודו הנאשמים, תקפו הנאשמים, את המתלונן, בתאריך 28.5.06, ברח' הצפירה בתל-אביב, בכך שהפילו אותו על הרצפה ובעטו בו בכל חלקי גופו.

כתוצאה מהתקיפה נפגע המתלונן בשפתו התחתונה והוא נזקק לתפירת השפה בהרדמה.

נאשם 1 אף הודה כי לאחר ביצוע מעשה התקיפה, החל להימלט לעבר רכבו ולא אפשר לשוטר, שביקש לעצרו, לאזוק את ידיו, בכך שדחף אותו בפניו וניסה להימלט.

במעמד הצגת הסדר הטיעון הודיעה באת כח המאשימה על הסכמת המאשימה לשלוח את הנאשמים לקבלת תסקיר קצין מבחן, אשר יבחן גם אפשרות ביטול ההרשעה, ולאחר קבלתו יוכלו ב"כ הנאשמים לנסות לשכנע את בית המשפט לבטל את ההרשעה.

עם זאת הצהירה באת כח המאשימה כי עמדת המאשימה שיש להטיל על כל אחד מהנאשמים עונש של מאסר בפועל, שאפשר שירוצה בעבודות שירות, וכן מאסר על תנאי, כאשר לגבי נאשם 1 הודיעה כי בכוונת המאשימה לעתור ל-6 חודשי מאסר בפועל ואילו לגבי נאשם 2 תעתור להטלת 4 חודשי מאסר בפועל.

בהתאם להסדר הטיעון שנערך בין הצדדים, הופנו הנאשמים לשירות המבחן, אשר התבקש להגיש תסקירים בעניינם ובמסגרתם גם לבחון את שאלת ביטול הרשעתם.

היום הונחו בפניי התסקירים בעניינם של הנאשמים ובהם המלצות לבטל את ההרשעה ולהטיל על כל אחד מהם לבצע עבודות שירות לתועלת הציבור.

עיון בתסקיר שניתן בעניינו של נאשם 1 ובגיליון הרשעותיו מעלה, כי לחובתו רישום ללא הרשעה מתאריך 29.5.07, מבית משפט השלום לנוער, בגין עבירת גניבה, שביצע בעת היותו קטין בתאריך 16.01.04.

עוד מלמד אותנו התסקיר שהנאשם לקח אחריות לביצוע העבירות נשוא הדיון שבפניי, והביע צער וחרטה על הפגיעה במתלונן. בפני קצין המבחן אף גולל הנאשם את הסיבות שהביאוהו לביצוע עבירת האלימות במתלונן והן חשדו שהאחרון פרץ לרכבה של אמו וגנב מתוכו את כרטיס האשראי שלה וחפצים נוספים. על פי גרסתו, על רקע תחושת הכעס שחווה ורצונו שהמתלונן יחזיר את סכומי הכסף שנמשכו מהחשבון באמצעות כרטיס האשראי הגנוב, פרצה קטטה בינו לבין המתלונן, שהסלימה עד ביצוע עבירת התקיפה בה הודה.

התסקיר מפרט את נסיבות חייו של הנאשם, את המשברים שחווה ואשר בגינן החל להסתבך בפלילים ואף לצרוך סמים. להתרשמות קצין המבחן כיום מתפקד הנאשם באופן תקין ונורמטיבי, אינו צורך  סמים ומשרת שירות צבאי סדיר .

את המלצתו לבטל את ההרשעה נימק קצין המבחן בכך שמדובר בבחור צעיר שעתידו לפניו, הנמצא כיום בכיוון של עשייה ותפקוד חיובי ונורמטיבי, אשר הביע את רצונו לעסוק בעתיד, לאחר שחרורו מהצבא, בתחום האופטיקה, מקצוע אותו רכש במסגרת שירותו הצבאי, כאופטיקאי.

עיון בתסקיר קצין המבחן שהתקבל בעניינו של נאשם 2, מלמד כי העבירה נשוא תיק זה אינה מאפיינת את התנהלותו בדרך כלל, כי מדובר במעידה חד פעמית, הנאשם לוקח אחריות על ביצועה והסביר התפרצותו האלימה על רקע סכסוך מתמשך עם המתלונן ואיבוד שליטה, כשהאחרון התגרה בו.

התסקיר פורס את נסיבותיו האישיות, את המסגרת המשפחתית בה גדל ולהתרשמות קצין המבחן גילו הצעיר ומערכת היחסים עם המתלונן בעת ביצוע העבירה הובילו אותו להתנהג בדרך האלימה בה נהג.

את המלצתו לבטל את ההרשעה מסביר קצין המבחן, בעובדה שזוהי עבירתו הראשונה והיחידה ובחשש כי לאור גילו הצעיר הרשעתו בדין תפגע בעתידו התעסוקתי.

על אף המלצות שירות המבחן, לבטל את הרשעת הנאשמים, עתרה ב"כ המאשימה להותיר את הרשעת הנאשמים על כנה, כשהיא שמה את הדגש על חומרת המעשה המיוחס לנאשמים, כששניהם תקפו בצוותא חדא מתלונן יחיד במקום בילוי.

מנגד עתרו באי כח הנאשמים לאמץ את המלצות שירות המבחן ולבטל את ההרשעה, כשהם שמים את הדגש על נסיבותיהם האישיות של הנאשמים והחשש לקיומו של נזק עתידי לכל אחד מהנאשמים, באם תיוותר הרשעתם על כנה.

הכלל הוא כי אדם העובר עבירה, יש להרשיעו בדין והימנעות מהרשעה היא חריג לכלל זה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ