אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> החלטה בתיק פש"ר 2521-06-10

החלטה בתיק פש"ר 2521-06-10

תאריך פרסום : 13/02/2013 | גרסת הדפסה

פש"ר
בית המשפט המחוזי חיפה
2521-06-10
11/12/2012
בפני השופט:
בטינה טאובר

- נגד -
התובע:
ב.א.
הנתבע:
1. עו"ד ליאור מזור - "הנאמן"
2. כונס הנכסים הרשמי

החלטה

מבוא

1.         בפני בקשה שהוגשה על ידי מר ב.א.(להלן: "החייב") לפיה יורה בית המשפט לעכב את ביצוע מימושו של נכס תעשייתי המצוי ברחוב XXX (להלן: "הנכס") המצוי בבעלות החייב ואחיו מר צ' ב' וכן להורות לנאמן שלא לנקוט בהליכי הוצאה לפועל לסילוק ידו של החייב מהנכס.

            החייב מנמק בקשתו בטענה כי נפלו פגמים מהותיים בהליך פשיטת הרגל, קרי בבדיקת תביעות החוב על ידי הנאמן, אשר לטענת החייב לא קיבל את תגובתו העניינית של החייב לתביעות החוב והכרעתו ניתנה בלא הנמקה.

            עוד ציין החייב, כי הנכס מהווה את מקור פרנסתו היחיד של החייב, שהינו בן 66 ומתקרב לגיל הפנסיה, והינו מבצע עבודות מסגרות ארעיות וקטנות מהנכס.

2.         הנאמן מתנגד לבקשה. לעמדתו אין מקום לעכב את מימוש הנכס שכן עוד ביום 17/1/12 ניתנה החלטה חלוטה במסגרת הליך זה. הנאמן ציין בתגובתו כי החייב היה צד להליך ולא התנגד כלל לבקשת הנאמן לפירוק השיתוף בנכס.

            עוד ציין הנאמן כי אחיו של החייב שהינו שותף בנכס, פינה את הנכס על פי החלטת בית המשפט מיום 17/1/12 ועותר למימוש המכירה.

הנאמן ציין בתגובתו כי החייב לא נקט בהליך נכון, לא הגיש ערעור על הכרעות הנאמן בתביעות החוב וטענותיו ביחס לקביעות הנאמן נטולות בסיס עובדתי ומשפטי, ואין כל הצדקה להפחתה, ובוודאי לא להפחתה משמעותית משיעור תביעות החוב שאושרו.

            בשולי תגובתו ציין הנאמן כי יש להורות לחייב להודיע לכלל נושיו על הליכי הכינוס, שעה שהתברר כי החייב לא מסר הודעות לנושים כפי שנצטווה בצו הכינוס.

3.         ב"כ הכנ"ר הצטרפה לעמדתו של הנאמן והוסיפה וציינה כי המדובר בחייב אשר לא מקיים ולו אחת מחובותיו בהליך פשיטת הרגל, ואין לו להלין אלא על התנהלותו בהליך.

4.         בדיון שהתקיים ביום 2/12/12 חזרו הצדדים על עמדותיהם ואף ניתנה לחייב, לבקשתו, האפשרות לטעון את דבריו באריכות. החייב אישר בין היתר כי אינו משלם תשלומים חודשיים במסגרת ההליך. מדברי החייב וב"כ עלה כי החייב טוען כי אין באפשרותו להפקיד כספים בקופת הפש"ר בגובה של 30% מתביעות החוב. החייב מעוניין לטענתו להגיש הצעת הסדר שבה יוכל לקבל חלק קטן מתוך הנכס על מנת שיוכל להתפרנס לפחות עד גיל הפנסיה.

רקע עובדתי

5.         ביום 14/10/10 ניתן כנגד החייב צו כינוס והושת על החייב תשלום חודשי בסך של 1,000 ש"ח.

6.         ביום 10/11/11 הוכרז החייב כפושט רגל ועו"ד ליאור מזור מונה כנאמן לנכסי החייב.

7.         החייב לא הגיש דו"ח מצב נכסים כפי שנדרש במסגרת צו הכינוס ואינו משלם מראשית ההליך את התשלום החודשי שהושת עליו בסך של 1,000 ש"ח. כך צבר החייב חוב פיגורים בסך של 21,000 ש"ח. החייב לא ריפא מחדלו גם לאחר שורה של החלטות שניתנו לרבות החלטה מיום 14/4/11.

            בנוסף, אין החייב מגיש באופן שיטתי דוחות בדבר הכנסות והוצאות ובפועל לא הגיש החייב ולו דוח אחד.

8.         בניגוד לטענת החייב לפיה לא נתבקש ולא ניתנה לו האפשרות ליתן תגובתו לתביעות החוב במסגרת בדיקתו על ידי הנאמן, לא כך הם פני הדברים. הנאמן ציין בתגובתו כי בוצעה לחייב פנייה בכתב עוד ביום 19/2/12 לשם מתן התייחסותו לתביעות החוב וזאת עוד טרם החלה בדיקתו.

            בהמשך, ולאחר שהחייב לא נענה לפניות הנאמן ביצע הנאמן בדיקה של 6 תביעות החוב שהוגשו על ידי המרכז לגביית קנסות, המוסד לביטוח לאומי, מע"מ עכו, מר ז' ב', עיריית חיפה ועיריית קרית ביאליק ואשר סכומן המצטבר עמד על 2,622,144 ש"ח. במסגרת בדיקת הנאמן אושר חוב כולל של 935,617 ש"ח מתוכו 9,048 ש"ח בדין קדימה לנושה - המוסד לביטוח לאומי.

            מעיון בנתונים אלה עולה כי בניגוד לנטען בבקשת החייב, בוצעה על ידי הנאמן בדיקה מעמיקה ועניינית ואשר במסגרתה עולה כי בפועל אישר הנאמן שיעור של 35% בלבד ממכלול תביעות החוב שהוגשו.

            בדיקת רוב תביעות החוב הושלמה ביום 22/3/12 ותביעת החוב האחרונה בדיקתה הושלמה והכרעה בה ניתנה ביום 22/7/12. מן האמור עולה איפוא כי הכרעות הנאמן בתביעות החוב הפכו לחלוטות לנוכח העובדה שהחייב והנישום לא הגישו עליהם ערעורים כלשהם, תוך המועדים הקבועים בדין.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ